SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:Helt sjukt rolig sekvens! Jens borde ju verkligen förstå han skall flytta på sig, sen är det ju lite damp-varning på skrapkungen.

Fantastiskt underhållande!
Hehe älskar ungens agerande ändå, lika roligt att Jens och Malmö fabricerar en egen story om vad som hände trots bildbevis. Om jag förstått det rätt var det tydligen andra gången Jens gjorde sådär så grabben tröttnade väl tillslut.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, otroligt roligt. Jag tycker inte att Jens Olsson gör något fel alls, faktiskt. Ispojken borde ha fått game istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Man ska passa sig jävligt noga innan man tillrättavisar ungdomar.
De kan bli kränkta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Tycker helt klart felet ligger hos "ispojken". Det är ju inte så att han får betalt för antal meter skrapad is. Står någon/något i vägen får han väl skrapa runt det. Han har väl inget egenintresse av att skrapa just där Olsson står eller?

När grabben tar körkort och en bil står i vägen för honom när han ska åka, kommer han forcera bilen istället för att åka runt den?

Hade det varit en av djurgårdens spelare hade jag blivit skogstokig. Alla skriverier om att han är oskuldens barn med hopp och drömmar om att få vara när sina idoler är ju bara löjligt.

Men jag är inte bitter.
Jag är inte arg, och inte besviken.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Den här typen av incidenter har ju en förmåga att locka fram röster med ett enormt behov av virtue signalling, så det behöver man ju inte ta på allvar.

Ganska solklart att det var "ispojken" som provocerade fram en händelse och vi ska vara tacksamma att det fortfarande ens existerar äldre som orkar säga ifrån när ungdomar missköter sig numera.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Den här typen av incidenter har ju en förmåga att locka fram röster med ett enormt behov av virtue signalling, så det behöver man ju inte ta på allvar.

Ganska solklart att det var "ispojken" som provocerade fram en händelse och vi ska vara tacksamma att det fortfarande ens existerar äldre som orkar säga ifrån när ungdomar missköter sig numera.
Så är det ju.

Jag är glad och tacksam för att blivit uppläxad/uppfostrad av "grannkärringar" och "gubbjävlar" under min uppväxt på 80-talet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sensei skrev:Den här typen av incidenter har ju en förmåga att locka fram röster med ett enormt behov av virtue signalling, så det behöver man ju inte ta på allvar.

Så är det ju.

Jag är glad och tacksam för att blivit uppläxad/uppfostrad av "grannkärringar" och "gubbjävlar" under min uppväxt på 80-talet.
Vilken sekvens såg ni? Det är Olsson som provocerar fram hela händelsen. Han vägrar att flytta på sig trots att killen ger honom väldigt gott om tid.

Det är värt att tänka på att detta är ett barn som har i uppgift att snabbt gå ut och skrapa isen och sedan ta sig bort så fort som möjligt. I stundens hetta är han förmodligen stressad och har inte tid att överväga eventuella konsekvenser. När en vuxen människa är dryg och beter sig illa mot honom så svarar han stressat med att knuffa till spelaren och blir sedan överfallen. Olsson har som professionell spelare, förebild och vuxen människa ett mycket större ansvar än ett barn som är funktionär på matchen. Även om grabben inte gjorde allt rätt så är Olssons övertramp långt mycket värre.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Så är det ju.

Vilken sekvens såg ni? Det är Olsson som provocerar fram hela händelsen. Han vägrar att flytta på sig trots att killen ger honom väldigt gott om tid.

Det är värt att tänka på att detta är ett barn som har i uppgift att snabbt gå ut och skrapa isen och sedan ta sig bort så fort som möjligt. I stundens hetta är han förmodligen stressad och har inte tid att överväga eventuella konsekvenser. När en vuxen människa är dryg och beter sig illa mot honom så svarar han stressat med att knuffa till spelaren och blir sedan överfallen. Olsson har som professionell spelare, förebild och vuxen människa ett mycket större ansvar än ett barn som är funktionär på matchen. Även om grabben inte gjorde allt rätt så är Olssons övertramp långt mycket värre.
Försvarar inte Olssons agerande på något sätt, han skulle ha hanterat situationen annorlunda. Dock vidhåller jag att funktionärens uppgift är att skrapa isen, inte åka på spelare som står i vägen, oavsett om spelaren ser att funktionären kommer eller inte. Vill inte Olsson flytta sig, fine, väldigt barnsligt osv, men det förhindrar inte det faktum (i min värld) att spelaren har mandat på isen över funktionären, om det nu inte finne en regel som säger att spelare måste lämna isen under pb.

[EDIT] Nu quotade du inte mig men jag kände mig ändå tvungen att svara då det ifrågasatte det jag skrev också :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dessa två matcher mot Frölunda vet man ju att vi förlorar,inte lätt o vinna mot ett lag som värvar spelare som än en annan byter kalsonger. Klara vi en match mot Luleå? Vi får fan inte förlora för mycket mark. Vi ska ta oss till ett slutspel!!
Senast redigerad av gaspo den 2018-01-29 21:05:23, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

gaspo skrev:Dessa två matcher mot Frölunda vet man ju att vi förlorar. Klara vi en match mot Luleå? Vi får fan inte förlora för mycket mark. Vi ska ta oss till ett slutspel!!

Får sluta att få skador på nyckelspelare. Nere på två ordinarie centrar nu. Håller inte.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Får gratulera SHL och hela domarkåren till ytterligare en seger över Djurgårn, well Done!
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Exakt den bondiska domarkonspirstionen fortsätter nu även akomponjerat av en total nolla från Finland ivrigt påhejade av vidrigheternas vidrighetsförening som aldrig i sin smutsiga historia använt sig av hederliga metoder
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Exakt den bondiska domarkonspirstionen fortsätter nu även akomponjerat av en total nolla från Finland ivrigt påhejade av vidrigheternas vidrighetsförening som aldrig i sin smutsiga historia använt sig av hederliga metoder
Poesi. Vackert i sin rättframma tolkning.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Utvisningarna i 1,e idag var ju fullkomligt horribla. Va fan e det frågan om. När Robban blir skogstokig och vid presskonferensen lackar då har det gått långt!

Är alla domare misslyckade juniorspelare som fått nobben av DIF?
williams

Inlägg av williams »

gaspo skrev:Utvisningarna i 1,e idag var ju fullkomligt horribla. Va fan e det frågan om. När Robban blir skogstokig och vid presskonferensen lackar då har det gått långt!

Är alla domare misslyckade juniorspelare som fått nobben av DIF?
Till och med Roger höll med om att första 2 an inte var nåt.
Skriv svar