Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Norman Engqvist Bergfors
Fjällby Davidsson Davidsson
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle vara underbart att se.DRC skrev:Norman Engqvist Bergfors
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Avskaffa tre mot tre.
-
Tyvärr verkar Saik ligga närmare hjärtat för Norman en Djurgården så om vi vill ha honom kommer vi förmodligen få punga upp en hel del.DRC skrev:Norman Engqvist Bergfors
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Vad har du fått detta ifrån?Benjamin L. Willard skrev:
Tyvärr verkar Saik ligga närmare hjärtat för Norman en Djurgården så om vi vill ha honom kommer vi förmodligen få punga upp en hel del.
Avgå Jocke.
Tror nog vi kommer bredda laget mer än så. Det där laget är väl både billigare och sämre än det vi har nu om alla är friska.DRC skrev:Norman Engqvist Bergfors
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Nåt sådant lär det väl kunna bli?
Reideborn(Jensen)
Högström-Pettersson
X-Hultström
Alsing-Nilsson
Bernhardt/Urbom
Sen har vi Andersson, Johansson och Björnfot som kan bredda.
X-Ante-X
Vejdemo-X-Bergfors
Acke-Madavid-Jonte
Ågren-Johansson-Brodin
Lang/Bemström/Hank
Alternativt att Johansson går upp som andracenter för att spara lite stålar. Sen vet vi inte vilka i juniorkedjan, Vejdemo och Bernhardt som blir kvar.
-
Har rätt bra källa när det gäller NormanB.I.B.A skrev:Vad har du fått detta ifrån?Benjamin L. Willard skrev:
Tyvärr verkar Saik ligga närmare hjärtat för Norman en Djurgården så om vi vill ha honom kommer vi förmodligen få punga upp en hel del.
Med tanke på att Bourque & Ridderwalls kontrakt löper ut, Peppe verkar sticka till KHL, vi har släppt Ljungh och dessutom går för en billigare lösning på målvaktssidan borde vi verkligen kunna ta in minst två, förhoppningsvis tre forwards i absolut toppklass till nästa år. Speciellt när man tänker på nya TV-avtalet och nyemissionen (lyckas vi dessutom ta oss förbi kvarten i år kan det bli trevligt).mb81 skrev:Tror nog vi kommer bredda laget mer än så. Det där laget är väl både billigare och sämre än det vi har nu om alla är friska.DRC skrev:Norman Engqvist Bergfors
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Reideborn(Jensen)
Högström-Pettersson
X-Hultström
Alsing-Nilsson
Bernhardt/Urbom
X-Ante-X
Vejdemo-X-Bergfors
Acke-Madavid-Jonte
Ågren-Johansson-Brodin
Lang/Bemström/Hank
Alternativt att Johansson går upp som andracenter för att spara lite stålar. Sen vet vi inte vilka i juniorkedjan, Vejdemo och Bernhardt som blir kvar.
Kempe är en av mina drömförstärkningar. Nu har han tjänat deg i KHL i tre säsonger och provat vingarna i NHL - kanske dags att vända hemåt? Kempe - Engqvist - Brodin får det att vattnas i munnen. Tre riktigt skickliga tvåvägsspelare som kompletterar varandra på ett bra sätt, där Kempe tillför en teknisk briljans jämfört med årets upplaga.
Dennis Rasmussen och Jacob Josefson borde också ligga i farozonen att få vända blickarna bort från NHL. Det verkade inte vara någon direkt huggsexa efter dem ifjol, och ingen av dem har gjort en bra säsong i år. Trist att höra om Norman, men det behöver inte utesluta att han hamnar här om vi kan erbjuda en bättre roll i laget. Zackrisson och Everberg sitter på utgående kontrakt de också. Danielsson har nämnts tidigare, men vill vi verkligen ha tre högerskyttar av den digniteten?
Det är 2-3 spelare av den digniteten jag förväntar mig med tanke på vad vi släpper i år, och den förmodade ekonomiska utvecklingen. Annars blir jag inte klok på tillvaron.
Lite så jag tänker också. Därav flera billiga breddvärvningar i bra ålder. Måste verkligen finnas deg till riktigt vass spets.Puckey skrev:Med tanke på att Bourque & Ridderwalls kontrakt löper ut, Peppe verkar sticka till KHL, vi har släppt Ljungh och dessutom går för en billigare lösning på målvaktssidan borde vi verkligen kunna ta in minst två, förhoppningsvis tre forwards i absolut toppklass till nästa år. Speciellt när man tänker på nya TV-avtalet och nyemissionen (lyckas vi dessutom ta oss förbi kvarten i år kan det bli trevligt).mb81 skrev:Tror nog vi kommer bredda laget mer än så. Det där laget är väl både billigare och sämre än det vi har nu om alla är friska.DRC skrev:Norman Engqvist Bergfors
Vejdemo Johansson Brodin
Hank Bemström Ågren
Lang
Högform JP
X Hultström
Bernard Nilsson
Norén/Alsing Johansson
Reideborn/Jensen
Reideborn(Jensen)
Högström-Pettersson
X-Hultström
Alsing-Nilsson
Bernhardt/Urbom
X-Ante-X
Vejdemo-X-Bergfors
Acke-Madavid-Jonte
Ågren-Johansson-Brodin
Lang/Bemström/Hank
Kempe är en av mina drömförstärkningar. Nu har han tjänat deg i KHL i tre säsonger och provat vingarna i NHL - kanske dags att vända hemåt? Kempe - Engqvist - Brodin får det att vattnas i munnen. Tre riktigt skickliga tvåvägsspelare som kompletterar varandra på ett bra sätt, där Kempe tillför en teknisk briljans jämfört med årets upplaga.
Dennis Rasmussen och Jacob Josefson borde också ligga i farozonen att få vända blickarna bort från NHL. Det verkade inte vara någon direkt huggsexa efter dem ifjol, och ingen av dem har gjort en bra säsong i år. Trist att höra om Norman, men det behöver inte utesluta att han hamnar här om vi kan erbjuda en bättre roll i laget. Zackrisson och Everberg sitter på utgående kontrakt de också. Danielsson har nämnts tidigare, men vill vi verkligen ha tre högerskyttar av den digniteten?
Det är 2-3 spelare av den digniteten jag förväntar mig med tanke på vad vi släpper i år, och den förmodade ekonomiska utvecklingen. Annars blir jag inte klok på tillvaron.
Landeskog - Kruger - Zibanejad hade varit underbart men det kan man ju glömma helt :/
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Marknadsvärdet på de flesta kontrakt har ökat. Varken Linus, Davidssons eller Fjällby kommer spela för jordnötter. Om de, hjälp oss Gud, stannar så kommer de vilja ha både sekiner och garantier om speltid. Lägg slantarna där, på en stark fjärdecenter, en eller två Urbom-typer (varför inte Urbom), nytt för Brodin och en hållkäften LW1.
-
Davidssons och Vejdemo lär signas av NHL lag alla tre, så inte rättigheter upphör (åtminstone 44 & 71). Men tror MacD signas också.DRC skrev:Marknadsvärdet på de flesta kontrakt har ökat. Varken Linus, Davidssons eller Fjällby kommer spela för jordnötter. Om de, hjälp oss Gud, stannar så kommer de vilja ha både sekiner och garantier om speltid. Lägg slantarna där, på en stark fjärdecenter, en eller två Urbom-typer (varför inte Urbom), nytt för Brodin och en hållkäften LW1.
Då gäller VÄL NHL/regler på kontraktet och att de inte får tjäna mer än de skulle gjort AHL om de lånas ut?
Det handlar väl mer om bästa möjliga utvecklingsmiljö.
Behöver det verkligen bli så dyrt?
Tror vi har chans att behålla alla.
Störst risk för tapp är Jonte som kanske vill gå via AHL och hoppas bli uppkallad.
Vejdemo har nytt kontrakt och jag antar att det är det som gäller om han signar ELC och sen lånas tillbaka hit. Men jag är inte alls säker.South_Exil skrev:Davidssons och Vejdemo lär signas av NHL lag alla tre, så inte rättigheter upphör (åtminstone 44 & 71). Men tror MacD signas också.DRC skrev:Marknadsvärdet på de flesta kontrakt har ökat. Varken Linus, Davidssons eller Fjällby kommer spela för jordnötter. Om de, hjälp oss Gud, stannar så kommer de vilja ha både sekiner och garantier om speltid. Lägg slantarna där, på en stark fjärdecenter, en eller två Urbom-typer (varför inte Urbom), nytt för Brodin och en hållkäften LW1.
Då gäller VÄL NHL/regler på kontraktet och att de inte får tjäna mer än de skulle gjort AHL om de lånas ut?
Störst risk för tapp är Jonte som kanske vill gå via AHL och hoppas bli uppkallad.
Taket för lön vid spel i AHL $70K om året. Typ 750 tkr året inkl soc. Så det finns väl goda skäl att försöka konkurrera med det.
-
Exakt, Vejdemo tillhör oss om han spelar utanför Europa (troligt och bra, tänkte inte på det).DRC skrev:Vejdemo har nytt kontrakt och jag antar att det är det som gäller om han signar ELC och sen lånas tillbaka hit. Men jag är inte alls säker.South_Exil skrev:Davidssons och Vejdemo lär signas av NHL lag alla tre, så inte rättigheter upphör (åtminstone 44 & 71). Men tror MacD signas också.DRC skrev:Marknadsvärdet på de flesta kontrakt har ökat. Varken Linus, Davidssons eller Fjällby kommer spela för jordnötter. Om de, hjälp oss Gud, stannar så kommer de vilja ha både sekiner och garantier om speltid. Lägg slantarna där, på en stark fjärdecenter, en eller två Urbom-typer (varför inte Urbom), nytt för Brodin och en hållkäften LW1.
Taket för lön vid spel i AHL $70K om året. Typ 750 tkr året inkl soc. Så det finns väl goda skäl att försöka konkurrera med det.
tänker mer att jag tror att det är max att lånande lag får betala motsvarande vad spelaren får tjäna i AHL. Dvs man kan inte signa först AHL och sedan gå till Ryssland och få 500 tkr i månaden som utlånad utan då får ryska laget ”ta över” AHL kontraktet (ganska billigt) och det ska vi ha råd med förutsatt att NHL lag och spelare tycker att DIF är bästa lånealternativet.
TROR

Skulle vi av någon anledning värva super-råttan Dick Axelsson förnyar inte jag mitt säsongskort. Då kan vi lika gärna värva gnagets kapten Christian Sandberg och spela i svartgult nästa säsong 

Är förvånad att det inte är nå rykten om att vi försöker plocka hem Jacob Josefsson.
Hade varit grymt. Känns verkligen som att han skulle kunna komma hem och spela för att sen ge sig ut på ett äventyr igen. Han behöver iaf ett uppsving på karriären.
Hab har inte lyckats i nhl. Tror han skulle må bra av spel på hemmaplan, och han ska ju även bli pappa nu också så kom hem i ett par år. Eller för resten av karriären
Hade varit grymt. Känns verkligen som att han skulle kunna komma hem och spela för att sen ge sig ut på ett äventyr igen. Han behöver iaf ett uppsving på karriären.
Hab har inte lyckats i nhl. Tror han skulle må bra av spel på hemmaplan, och han ska ju även bli pappa nu också så kom hem i ett par år. Eller för resten av karriären