Svar ja jag hatar AIK hårt riktigt hårt men vinstocken 33 år är inget för oss anser jag får Almtorp/Mattias Carlsson flashbacks över den eventuella värvningen om jag ska vara helt ärligLee Harvey Oswald skrev:Donuts 2.0Donkels-2.0 skrev: Haha vinstockens storhet - mellanmjölksspelare de luxe
Förstår dig fullt ut, men du är en smula begränsad i allt ditt aik/Bonde-hat, din stora drivkraft
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ceterum censeo Solna esse delendam
Seriöst kan vi inte vara intresserade av weinstock.
Typexemplet på en enligt mig "livsfarlig värvning".
Hygglig kvalité över ett antal år, men som samtidigt kommer kosta betydligt mer än vad han bidrar med. Den typen av spelare skall man inte kasta bort resurser på alls.
Där finns det verkligen spelare av liknande kvalité från t ex allsvenskan som inte kommer kosta i närheten av den lön som en "beprövad SHL-spelare" kommer vilja ha.
Typexemplet på en enligt mig "livsfarlig värvning".
Hygglig kvalité över ett antal år, men som samtidigt kommer kosta betydligt mer än vad han bidrar med. Den typen av spelare skall man inte kasta bort resurser på alls.
Där finns det verkligen spelare av liknande kvalité från t ex allsvenskan som inte kommer kosta i närheten av den lön som en "beprövad SHL-spelare" kommer vilja ha.
Tycker vi ska ta och plocka hem Cehlin till nästa säsong
-
Med den hjärnskakningshistoriken - tveksamtDIFtomppa skrev:Tycker vi ska ta och plocka hem Cehlin till nästa säsong
Jag tycker att det finns säkrare alternativ. Dessutom är Cehlin under kontrakt tom 18/19.DIFtomppa skrev:Tycker vi ska ta och plocka hem Cehlin till nästa säsong
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Fick precis höra att Brodecki ska till oss nästa säsong.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Från vilken källa då - rödhöken?Benjamin L. Willard skrev:Fick precis höra att Brodecki ska till oss nästa säsong.
Spännande. Skulle gärna se Brodecki hos oss!Benjamin L. Willard skrev:Fick precis höra att Brodecki ska till oss nästa säsong.
-
Låter rimligt då han är från Stockholm, sitter på utgående och inte riktigt varit en bärande spelare.Benjamin L. Willard skrev:Fick precis höra att Brodecki ska till oss nästa säsong.
Precis. Dessutom en av de som skjuter mest i serien och då spelar han inte mycket pp alls. Med lite mer normal utdelning så skulle han gjort rätt mycket mål.AlltidoavsettDIF skrev:Låter rimligt då han är från Stockholm, sitter på utgående och inte riktigt varit en bärande spelare.Benjamin L. Willard skrev:Fick precis höra att Brodecki ska till oss nästa säsong.
Det är väldigt mycket "utfyllnadsspelare" som det ryktas om hittills.
Åtminstone hälften måste visa sig vara falskt om vi inte ska ha ett helt lag med såna spelare. Börjar bli ont om plats.
Åtminstone hälften måste visa sig vara falskt om vi inte ska ha ett helt lag med såna spelare. Börjar bli ont om plats.
Alla kommer såklart inte komma. Bemström, Lang, Ågren och Alsing ska väl vara "klara". Säger höken så är det så.Vikas skrev:Det är väldigt mycket "utfyllnadsspelare" som det ryktas om hittills.
Rensfeldt och Weinstock har vi visat intresse för(som flera andra klubbar) om vi ska tro kvällstidningarna men sen är det väl långt från att de skulle vara klara.
Brodecki var det väl Benjamin här som droppade.
Jag tror vi kommer bredda forwardssidan och ha 15-16 forwards i truppen för att inte vara så känslig för skador eller om vi skulle tappa några till Nordamerika.
En spelare som Bemström kan nog bli utlånad.
Sen vet vi inte heller vilka som vi kommer tappa. Possler, Bourque och Ahlén lär knappast bli kvar. Ridderwall får nog svårt att få förlängt. Lundh kan lämna, Vejdemo,AJF och bröderna Davidsson kan hamna i Nordamerika. Hank kanske man bryter med och Linus Johansson kanske det blir samma sak som med Ljungh och Brodin vet vi inte var vi har än.
Så inte så konstigt att det ryktas om så många spelare.
Den sista sortens spelare som vi skall satsa på är spelare med historia av hjärnskakningar. Tyvärr är detta som att be om problem...
Kan man få Brodecki till en kostnad som en 3-4-linespelare är det väl okej. Om han är tilltänkt att lira topp 6 känns det betydligt mer tveksamt.
Kan man få Brodecki till en kostnad som en 3-4-linespelare är det väl okej. Om han är tilltänkt att lira topp 6 känns det betydligt mer tveksamt.
Karlin och Micke får sparken från Mora. Dags att säkra upp Micke ett par år? Förvisso har vi ordnat så samtliga tränare har kontrakt över nästa säsong, men ändå...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Känns som ett lite väl hetsigt beslut från Mora. Hade de nån annan målsättning än att få vara kvar? De ligger över nedflyttningsstrecket och spelar efter sin förmåga med seriens sämsta trupp.jsson skrev:Karlin och Micke får sparken från Mora. Dags att säkra upp Micke ett par år? Förvisso har vi ordnat så samtliga tränare har kontrakt över nästa säsong, men ändå...