Jag trodde alla mer eller mindre förstått att vi inte har tillgångarna att gå upp mot de kommundopade pundargängen vi möter. Jag kan ju inte direkt påstå att det är "tjänstefel" att pröjsa 200 lax i månaden för en 2/3 center.Kall-El skrev:Snudd på tjänstefel att släppa Ljungh.
Det där är en mycket bra SHL-center, framåt och bakåt, som man kommer kunna bygga laget kring under många säsonger. Att inte ge han det som krävs ekonomiskt är i min värld ohyggligt korkat.
Att hitta en likvärdig center som kan bli kvar lika länge kommer bli väldigt svårt.
Detta blir för övrigt än mer känsligt då man inte vet vad som händer med Ante.
Jag förväntar mig mer eller mindre att John Norman redan är klar som ersättare för Ljungh till kommande säsong.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
VI ska tydligen vara intreserade av Marcus Weinstock.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nkurrenter
Ofattbart. Vad ska vi med honom till?mb81 skrev:VI ska tydligen vara intreserade av Marcus Weinstock.
-
När ska det komma ett ryckte man faktiskt kan bli glad över....
Alltså vad fan ska vi med Weinstock till? Vore den mest meningslösa värvningen någonsin. Får ont i huvudet när jag läser sånt här. Hoppas att det bara är ett elakt rykte, men ingen rök utan eld.
Något jag har oerhört svårt med när det gäller dagens DIF är att man pratar om långsiktighet och "Stockholmsmodellen" men samtidigt nobbar spelare som är "våra" för att ta in legosoldater som inte är bättre och som kommer sticka direkt ifall de gör en bra säsong.
Något jag har oerhört svårt med när det gäller dagens DIF är att man pratar om långsiktighet och "Stockholmsmodellen" men samtidigt nobbar spelare som är "våra" för att ta in legosoldater som inte är bättre och som kommer sticka direkt ifall de gör en bra säsong.
Avgå Jocke.
Jag är inte så kåt på honom heller men ofattbart är det väl inte? En av Örebros bästa senaste säsongrna. Tycker dock han är för gammal för jag ska bli sugen.#87 skrev:Ofattbart. Vad ska vi med honom till?mb81 skrev:VI ska tydligen vara intreserade av Marcus Weinstock.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Värvar vi Vinstocken så kan Jocke ta pendeln till tokstan och stanna där!
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Haha lite så ja!!Donkels-2.0 skrev:Värvar vi Vinstocken så kan Jocke ta pendeln till tokstan och stanna där!
Wiksten borde vi dock signa...Donkels-2.0 skrev:Värvar vi Vinstocken så kan Jocke ta pendeln till tokstan och stanna där!
Jag börjar bli rätt orolig inför nästa säsong.
Vad är det för nåt vi värvar in?
Samtidigt som nästan hela nuvarande truppen går utan kontrakt...
Vi blir KHK nästa år som Jocke håller på nu.
My 2 cents
Kräks på uppmärksamhets-gröthalsen som ska scoopa fram övergångar redan nu. Kräks på de agenter som inte heller kan hålla käften. Kräks på alla som förstör slutet av säsongen genom att få mig att sluta gilla spelare som "redan lämnat". Sillyn börjar inte förrän det är slut på sässen. Silly Season och Regular Season kan inte samexistera. När den ena tar slut tar den andra vid.
Feel free to disagree men, jag tycker så. Låt mig (och andra med mig) följa VÅRA spelare och vårt lag tills dess det är avgjort INNAN nån över-ivrig "journalist" talar om för mig att delar av manskapet som ska kriga för ett 17e SM-tecken redan kritat på för en konkurrent.
Bah.
Kräks på uppmärksamhets-gröthalsen som ska scoopa fram övergångar redan nu. Kräks på de agenter som inte heller kan hålla käften. Kräks på alla som förstör slutet av säsongen genom att få mig att sluta gilla spelare som "redan lämnat". Sillyn börjar inte förrän det är slut på sässen. Silly Season och Regular Season kan inte samexistera. När den ena tar slut tar den andra vid.
Feel free to disagree men, jag tycker så. Låt mig (och andra med mig) följa VÅRA spelare och vårt lag tills dess det är avgjort INNAN nån över-ivrig "journalist" talar om för mig att delar av manskapet som ska kriga för ett 17e SM-tecken redan kritat på för en konkurrent.
Bah.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
För att vi skulle värva Weinstock? Weinstock är också bara ett litet rykte typ som Rensfeldt där flera klubbar är intresserade. Inte som Alsing och Ågren tex.EspenK skrev:Jag börjar bli rätt orolig inför nästa säsong.
Vi har väl inte heller tappat nåt av värde förutom Ljungh än så svårt att säga något än.
Vi är intresserade av halva Leksands lag, Manuel Ågren från Oskarshamn och Weinstock. Sillyn 18/19 levererar.
Kan vi inte ens klara av att matcha bud på viktiga centrar som har potential att stanna "hela karriären" i klubben vete tusan om det är lönt att satsa vidare. Hur många gånger har det inte talats om vikten att ha ett antal bärande bra spelare i rätt ålder? Ljungh skulle kunna bli just en sådan spelare och om vi då "inte kan lösa honom ekonomiskt säger en del om vilken position vi får räkna med att ha framöver i denna serie.AlltidoavsettDIF skrev:Jag trodde alla mer eller mindre förstått att vi inte har tillgångarna att gå upp mot de kommundopade pundargängen vi möter. Jag kan ju inte direkt påstå att det är "tjänstefel" att pröjsa 200 lax i månaden för en 2/3 center.Kall-El skrev:Snudd på tjänstefel att släppa Ljungh.
Det där är en mycket bra SHL-center, framåt och bakåt, som man kommer kunna bygga laget kring under många säsonger. Att inte ge han det som krävs ekonomiskt är i min värld ohyggligt korkat.
Att hitta en likvärdig center som kan bli kvar lika länge kommer bli väldigt svårt.
Jag förväntar mig mer eller mindre att John Norman redan är klar som ersättare för Ljungh till kommande säsong.
Kall-El skrev:Kan vi inte ens klara av att matcha bud på viktiga centrar som har potential att stanna "hela karriären" i klubben vete tusan om det är lönt att satsa vidare. Hur många gånger har det inte talats om vikten att ha ett antal bärande bra spelare i rätt ålder? Ljungh skulle kunna bli just en sådan spelare och om vi då "inte kan lösa honom ekonomiskt säger en del om vilken position vi får räkna med att ha framöver i denna serie.AlltidoavsettDIF skrev:Jag trodde alla mer eller mindre förstått att vi inte har tillgångarna att gå upp mot de kommundopade pundargängen vi möter. Jag kan ju inte direkt påstå att det är "tjänstefel" att pröjsa 200 lax i månaden för en 2/3 center.Kall-El skrev:Snudd på tjänstefel att släppa Ljungh.
Häller med dig på ett sätt.....han borde ha en tröja 5 år framåt, men inte till vilket pris som helst,