SHL : Järnkaminernas Dag : Djurgårdens IF - FHC 6/1 2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL : Järnkaminernas Dag : Djurgårdens IF - FHC 6/1 2018

Inlägg av Donkels-2.0 »

AlltidoavsettDIF skrev:Det som man kan trösta sig med iaf är att juniskedjan är intakt till nästa vecka och att vi då kan sätta ihop 4 bra kedjor. Ante behövs med sin smartness. Urbom är en jätte i BP, det var idag man insåg hur pass viktig han faktiskt är för defensiven. DIF har senaste åren svårt när det kommer mycket folk av någon anledning, sluta upp med jippon DIF!
Antar att Possler förpassas till trettonde forward och Haga skickas hem till dalarna sedan ser jag gärna om inte Tom Nilssons ljumskar är OK att Simon Johansson blir sjunde back för Falk blir jag inte klok på
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Donkels-2.0 skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Det som man kan trösta sig med iaf är att juniskedjan är intakt till nästa vecka och att vi då kan sätta ihop 4 bra kedjor. Ante behövs med sin smartness. Urbom är en jätte i BP, det var idag man insåg hur pass viktig han faktiskt är för defensiven. DIF har senaste åren svårt när det kommer mycket folk av någon anledning, sluta upp med jippon DIF!
Antar att Possler förpassas till trettonde forward och Haga skickas hem till dalarna sedan ser jag gärna om inte Tom Nilssons ljumskar är OK att Simon Johansson blir sjunde back för Falk blir jag inte klok på
Falk kommer spela om inte Tom är med tyvärr, det såg vi prov på idag. Falk har verkligen varit den största besvikelsen senaste 10 matcherna, trodde faktiskt att han hade en nivå till i sitt spel men nej. Hank/Ahlén lär väl bli 13e.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Lätt att göra sig ovän med folk men måste få säga det. Är fly förbannad efter sista perioden idag:

1. Falk är just nu en av de sämsta backarna i SHL. Hans misstag är så avgörande. Är så vilsen i egen zon och tar väldigt många felaktiga beslut. I kombination med att man envisas att spela honom med Bernhardt så får vi en lethal combo. Vad ser Nyman som inte jag ser?

2.Ante MÅSTE ersättas OM det finns spets. Vi vinner när vi har fyra kedjor som kör skiten ur motståndaren. Senaste matcherna har vi haft max två kedjor. (Ljunghs och Johanssons).

3.Bergfors ska lira mer. Burken mindre. Blir inte ledsen om Bourque lämnar när Bordin är tillbaka. Får garanterat en mycket bättre arbetsinsats av Brodin som dessutom går på kassen varje gång och inte skjuter ur omöjliga vinklar hela tiden. .

4. Urbom är matchens lirare idag.

5. Robban som coach. I motgång har han en del att lära. Det händer för lite i den aktiva coachingen. Man funderar för länge. Gör samma sak trots att det inte funkat de andra 99 gångerna. TO tas först när det är för sent eller inte alls.
Vi måste kunna försöka bryta mönster genom att ex. slänga in Ahlen med Linus och Ridderwall eller varför inte flytta en oinspirerad Burk till fjärde och sätta Jonte och Vejde med Lundh. Fart!

6. Tellan. Hjälte, legend och JÄRNKAMIN. Starkt ögonblick!
EspenK

Inlägg av EspenK »

#87 skrev:Pinsam insats. Vad är det för jävla skitspel de visar upp?
Tycker första och andra var ok fram till deras mål som vi bjuder på. Sedan boxar de ut oss resten av matchen.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Donkels-2.0 skrev:
Nu är ju Simon inte riktigt den defensiva back som Nyman TROR att Falk är. Men hellre en Simon som får utvecklas än Falk just nu.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Lätt att göra sig ovän med folk men måste få säga det. Är fly förbannad efter sista perioden idag:

1. Falk är just nu en av de sämsta backarna i SHL. Hans misstag är så avgörande. Är så vilsen i egen zon och tar väldigt många felaktiga beslut. I kombination med att man envisas att spela honom med Bernhardt så får vi en lethal combo. Vad ser Nyman som inte jag ser?

2.Ante MÅSTE ersättas OM det finns spets. Vi vinner när vi har fyra kedjor som kör skiten ur motståndaren. Senaste matcherna har vi haft max två kedjor. (Ljunghs och Johanssons).

3.Bergfors ska lira mer. Burken mindre. Blir inte ledsen om Bourque lämnar när Bordin är tillbaka. Får garanterat en mycket bättre arbetsinsats av Brodin som dessutom går på kassen varje gång och inte skjuter ur omöjliga vinklar hela tiden. .

4. Urbom är matchens lirare idag.

5. Robban som coach. I motgång har han en del att lära. Det händer för lite i den aktiva coachingen. Man funderar för länge. Gör samma sak trots att det inte funkat de andra 99 gångerna. TO tas först när det är för sent eller inte alls.
Vi måste kunna försöka bryta mönster genom att ex. slänga in Ahlen med Linus och Ridderwall eller varför inte flytta en oinspirerad Burk till fjärde och sätta Jonte och Vejde med Lundh. Fart!

6. Tellan. Hjälte, legend och JÄRNKAMIN. Starkt ögonblick!
Falk har aldrig varit en bra back - dumheten vi gjorde var att vi flyttade upp honom från allsvenskan och tex inte kom överens med Nisse Andersson istället - där kan mana tala om snålheten som bedrog visheten
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:
Donkels-2.0 skrev:
Nu är ju Simon inte riktigt den defensiva back som Nyman TROR att Falk är. Men hellre en Simon som får utvecklas än Falk just nu.
Falk defensivt bra back - asgarv, står som ett jävla UFO bredvid Olofsson som enkelt får raka in pucken
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fruktansvärt tråkig tillställning. Nu börjar det bli rättså akut, en allt annat än godkänd formkurva måste brytas per omgående.

Urbom och J.Davidsson var bra idag, resten ska skämmas.

Tänkte på en grej, höra med SAIK om att släppa Matt Anderson? Har ju inte direkt rosat marknaden där uppe i obygden.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väntad Torsk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det var ju lite matchens ironi att frölunda i någon sorts freudianskt hjärnsläpp ville röra om i grytan med en retsam tackling efter avblåsning. Herregud att ingen GÖR NÅGOT för att vända upp och ner på matchen och tända laget. Det blir så jävla segt när laget bara maler på med något som inte funkar.

Lite felstudsar i fel lägen och en målvakt som släpper in i princip allt så blir det ju knepigt att vinna mot ett ärligt talat jäkligt bra motstånd.

Men jag kan köpa att det är lite spänt i handlederna, faktiskt. Däremot är det svårare att acceptera att vi i aldrig satte något tryck på deras mål trots mycket speltid i deras zon?!

Inte för att det spelar någon roll men vad hände i slutet på matchen? Hur kunde vi få 4 min pp? Får inte ihop matten där riktigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

-daniel- skrev:Fruktansvärt tråkig tillställning. Nu börjar det bli rättså akut, en allt annat än godkänd formkurva måste brytas per omgående.

Urbom och J.Davidsson var bra idag, resten ska skämmas.

Tänkte på en grej, höra med SAIK om att släppa Matt Anderson? Har ju inte direkt rosat marknaden där uppe i obygden.
Lär ju ha en av de fetaste paycheckarna i SHL, det ska väl vara om vi inte tar 100% av lönen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
Inte för att det spelar någon roll men vad hände i slutet på matchen? Hur kunde vi få 4 min pp? Får inte ihop matten där riktigt.
Högström fick en tvåa för roughing och en tia för unsportsmanlike conduct. Gunnarsson fick 2+2 för roughing och en tvåa(!) för unsportsmanlike conduct. Högströms tia decimerar inte vårt antal spelare på isen. Därför blir nettot fyra minuter PP för DIF.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Efter att ha sett presskonferensen så vill jag ge Roger hatten av.
Sportslig intervju.
Gillar Roger. Vinnarskalle som är bra på att bygga ihop lag.

Frölunda är på uppgång, Malmö är på uppgång.
DIF?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter att ha sett presskonferensen så vill jag ge Roger hatten av.
Sportslig intervju.

DIF?
Äh, jag vet inte.
Dom ägde ju oss, då kan man kosta på sig att vara lite snäll, han känner ju Robban också.

Det hade låtit väldigt annorlunda om DIF vunnit, Roger är en gnällspik, i klass med Saiks Gråt-Bert
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Efter att ha sett presskonferensen så vill jag ge Roger hatten av.
Sportslig intervju.

DIF?
Äh, jag vet inte.
Dom ägde ju oss, då kan man kosta på sig att vara lite snäll, han känner ju Robban också.

Det hade låtit väldigt annorlunda om DIF vunnit, Roger är en gnällspik, i klass med Saiks Gråt-Bert
Ja, han och Robban verkar trivas ihop. Ligger säkert något i det.

Men jag väljer Roger före Gnällbert alla dagar i veckan. Den mannen tar ju alla priser i gnällande och bölande.
Skriv svar