SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
AlltidoavsettDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Spår 2018:

DIF vinner SM-guld i hockey efter 17 års väntan efter 4-1 i matcher mot fisklunda.

DIF vinner SM-guld i fotboll efter att ha lett serien från omgång nr 1.

(Ingen jinx)
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

EspenK skrev:Gott nytt år alla Djurgårdare!
Detsamma!

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Malmö vände 0-4 till 5-4 på sju minuter mot SAIK. Helt sjukt och bra för oss.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Desto värre att vi spelar som ett gäng sopor! Fan pinsamt o se. Fanns ju bara en Djurgådare på plan o det va Linus.

Vidrigt att nu Rövlunda bara går som tåget också. Torsk mot Örebro o stortorsk mot rövlunda o vänta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Malmö vände 0-4 till 5-4 på sju minuter mot SAIK. Helt sjukt och bra för oss.
Var väl knappast bra för oss. Malmö är ett av lagen vi slåss om topp-6 positionerna. Skulle gärna se de bli avhängda istället.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Malmö vände 0-4 till 5-4 på sju minuter mot SAIK. Helt sjukt och bra för oss.
Ja precis, då har vi fortfarande "chans" på 8:e platsen och play in.
Spännande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vad pessimistiska ni är efter idag. Lugna er. Jag är glad att SAIK inte går om oss, och det ska inte Malmö heller.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Mattias_87 skrev:Vad pessimistiska ni är efter idag. Lugna er. Jag är glad att SAIK inte går om oss, och det ska inte Malmö heller.
Du vet väl att det här forumet är besudlat av IOR skribenter där vikas och LHO är dom överlägset neggigaste
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Vad pessimistiska ni är efter idag. Lugna er. Jag är glad att SAIK inte går om oss, och det ska inte Malmö heller.
Vi ligger tvåa och det är fantastiskt. Men på slutet har vi inte varit lika bra och det är stor risk att vi snart tappar några positioner. Då ser jag hellre att de lagen som ligger nära slår de som ligger på plats 7-10. Det viktiga är trots allt att komma topp-6. Om vi blir sexa eller trea är inte så jävla viktigt men komma utanför topp-6 skulle vara riktigt illa.

Därför ser jag gärna att lag som Malmö, cluben,Luleå och Brynäs förlorar. Sen är det såklart svårt att veta vad som är bra resultat för oss än.
Praetori

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Desto värre att vi spelar som ett gäng sopor! Fan pinsamt o se. Fanns ju bara en Djurgådare på plan o det va Linus.

Vidrigt att nu Rövlunda bara går som tåget också. Torsk mot Örebro o stortorsk mot rövlunda o vänta.
Tycker Adam och Simon var bra. Högga är fantastiskt bra även om han slarvar lite ikväll. Stoppar på egen hand en tre fyra kontringar varav två 2v1.
Hank och Ahlén är verkligen Järnkaminer varenda byte och viker inte ner sig, även om de inte har galna skills så går de 100 i varje match.

Tror inte Hank missat en enda match sedan 2009. Det är ett rätt bra facit.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
gaspo skrev:Desto värre att vi spelar som ett gäng sopor! Fan pinsamt o se. Fanns ju bara en Djurgådare på plan o det va Linus.

Tycker Adam och Simon var bra. Högga är fantastiskt bra även om han slarvar lite ikväll. Stoppar på egen hand en tre fyra kontringar varav två 2v1.
Hank och Ahlén är verkligen Järnkaminer varenda byte och viker inte ner sig, även om de inte har galna skills så går de 100 i varje match.

Fick han inte sitta på läktaren någon match förra säsongen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:
Praetori skrev:

Fick han inte sitta på läktaren någon match förra säsongen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var isf under CHL eller slutspelet. Men jag är ganska säker på att han iaf varit spelbar/ombytt i alla grundseriematcher sedan han kom upp från J20 (och det är en streak som höll sig över tiden då han var utlånad till Mora).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

COCO är horribelt usla förhoppningsvis blir det lyxfällan och inte horungarna som får möta dom i direktkvalet för jag tror COCO ryker i år
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:COCO är horribelt usla förhoppningsvis blir det lyxfällan och inte horungarna som får möta dom i direktkvalet för jag tror COCO ryker i år
Håller med men de har det inte lätt i dagens mot FBK. Kaffe gör mål på precis allt och om jag såg rätt så gjorde de 4 mål på 9 skott i andra (förvisso två i PP men ändå).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

khk blir pulverkaffe idag och, som Dnkels skriver: Om något lag ska ha chans att gå upp i år så ska de möta khk.

Någon mer än jag som har en känsla av att Guter är på väg hem?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar