Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Får jag fråga varför i helvete vi vill ha hit Ossi Väänänen? OK om Ronnie lägger av så är det väl aktuellt men det är väl jävligt långsökt i nuläget?

LHC de jävla asen rycker självklart i samma spelare som vi, och med tanke på deras stålar brukar de dra det längsta strået, men ändå. Onödigt att lägga ner kraft på Ossi.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Undrar vad tanken bakom utlåning av Jensen är. Kan det vara så att att han eventuellt ska hoppa in i a-laget och Falken går ner som back?
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Antar att det finns vissa planer med Jensen. Har aldrig sett han lirat, men hört att han är duktig.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jensen var då sjukt lik Per Svartvadet på bilden på startsidan.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag kommer just från PEAB-Arena efter att ha sätt Nyköping-Malmö. Jensen fick inte spela så mycket. Och när han väl fick spela så var han ganska osynlig!!! Ganska bra vilja men ingen vidare teknik.
100% DJURGÅRDSJ***L
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Lite prat om Ronnie tidigare idag, och så här säger han själv:

– Jamen vad är det där? Var står det (lägga grillorna på hyllorna)? Det är då inget som kommer från mig i alla fall. Det har jag aldrig sagt.
Hur mår ryggen då?
– Det är själva ryggen som är skadad och det måste visst ta sin lilla tid. Man får känna sig för när det känns bra. Och jag vill inte stressa fram något, för DÅ kan det bli tungt.
Vad är det sagt för tid ungefär?
– Det är sagt en månad till att börja med och blir det så så är jag tillbaka och kan börja köra lite på isen om ett par veckor. Jag har ju tagit det medvetet lugnt för att inte få bakslag så det ska förhoppningsvis gå så, avslutar Ronnie Pettersson.

Skrivet av Marie Hallman den 19 sep 19:02
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
snobbas

diskbråck

Inlägg av snobbas »

Hallman hade visst tappat bort ett ord. Har ändrat i sin blogg så nu står det:

Hur mår ryggen då?
– Det är själva disken (i ryggen) som är skadad ...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hmmm den typen av ryggproblem kan vara väldigt jobbig att bli helt bra från. Alltså bra nog så att man kan spela hockey utan att det gör ont. Tror det är väldigt klokt att skynda långsamt med Ronnie den saken är säker.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Nashville släppte precis en nyhet att Hörnqvist återvänder till DIF med kommentaren :

The coaching staff is sad to see Patric Hornqvist and Teemu Laakso leaving Nashville for their European teams. They think Hornqvist plays a very “pro-style game” and think Laakso is “very close to playing on our team.”
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Fjoll-Nashville. Bengan vill säkert inte ens dit egentligen, dom har säkert lurat honom med att han får gratis tillgång till läskmaskinen. <_>
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Nu kanske Linköping får bort eventuella tankar om Tjärna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e822540.ab
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

mannge skrev:Nu kanske Linköping får bort eventuella tankar om Tjärna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e822540.ab
Skulle de sluta jaga Tjärna för att den fjanten kommit tillbaka? Han är ju inte ens i närheten av hur bra Tjärna är. Jag tror absolut inte att de ger upp med sin jakt på Tjärna, men de kommer inte att få honom!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Satt och bläddrade i dagens hockeybilagor och man blir ju lite mörkrädd när Säcken har ett uttalande i stil med att Hagos var rädd för vår tuffa centersituation. Goddag yxskaft, vi tuff centersituation? Snarast så att vi helt saknar centrar med spetskvalite. Vi har Bäcker och otto som är fullt godkända centrar, men inte mer. Vi saknar en första center som skall gå in och leda en kedja. Sedan får man inte heller glömma bort att 3e centern Falk inte direkt blir bättre med åren heller för den delen. Hagos hade med lätthet gått in och varit dominant i vårt gäng.

sedan blir man lätt mörkrädd när en av bilagorna presenterade spelarbudgeten för de olika lagen. Om siffrorna stämmer skulle LHC endast ha en budget på 4 miljoner mer än oss. Om detta stämmer anser nog jag att vi utnyttjat våra ca 30 miljoner uruselt.

Sedan läste man igenom intervjun på 08-hockey vilket ensamt gjorde mig mest rädd av alltihopa. Om inte styrelsen lägger av med tankefelet om att högre publiksiffror är räddningen kommer slutet för föreningen allt närmare.

Vi hade en omsättning på 70 miljoner förra säsongen. Timrå hade en omsättning på 87 miljoner trots sämre publiksnitt. Var tror ni deras ökade omsättning handlar om? Visst dra bort 3-4 miljoner för högre lönebudget, men resten av den ökade omsättning har med rättigheter att göra. Eller för att göra det hela än tydligare. HV71 hade en omsättning på 125 miljoner förra säsongen med ett publiksnitt som inte är så mycket bättre än vårt. HV har alltså en omsättning som är dryga 50 miljoner högre än vår. Gissa vad de drar in sina extra pengar på, kan det kanske vara det fakutm att de äger sin arena?

Här måste det givetvis också in en kommentar om uttalandet om den missade klasen övergången. Enligt uppgift skall han alltså inte varit högprioriterad. Detta uttalande hoppas jag innerligt är en efterhandskonstruktion för om man inte hade högprioriterat en ung, lovande anfallare från området med tanke på att man endast har 12 forwards kontrakterade känns mycket märkligt. Än mer märkligt blir det hela om man betänker signingen av Frylén. Uppenbarlihgen var det mer högprioriterat att värva in en spelare över 30 bast gammal med sämre än -20 i statistisk.... Känns som att de som arbetar med scouting gör ett lika "bra" jobb som de som sköter själva kontraksförhandlingarna.

Är för övrigt dessutom lite småkul att se att båda Expressen och Aftonbladet ställer sig frågande till våra backars skridskoskicklighet och passningsskicklighet. "Frylén är ett av många fullt möjliga rundningsmärken" heter det t ex i en av blaskorna. Skönt att se att man inte är ensam om dessa uppfattningar i alla fall.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

vår backuppsättningen utan Marusak och Ronnie ser verkligen svag ut. Kan bli riktigt tufft i början innan Marusak ansluter.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jensa öhling skrev:vår backuppsättningen utan Marusak och Ronnie ser verkligen svag ut. Kan bli riktigt tufft i början innan Marusak ansluter.
Glöm inte bort att Eklund saknas också. En av få backar som verkar ha lite fart under rören....
Skriv svar