Kolla målet Växjö får bortdömt. Helt horribelt.Wishes skrev:Verkar ha varit domarkatastrof på fler arenor ikväll. Säger en hel del om SHL’s domarnivå. Kan ju bara hoppas att det för en gång skull kan väcka en seriös debatt. Vad vill SHL med ligan egentligen?#10 skrev:Bra, tycker det måste dra igång lite jävla hets i denna jävla john blund liganagne skrev:Haha, jag hoppas han är okej.
SHL : Omgång 32 : Linköping - Djurgårdens IF 28/12-2017
Re: SHL : Omgång 32 : Linköping - Djurgårdens IF 28/12-2017
Fan, nu kan vi inte köra att: När Ahlen gör mål så vinner vi
Ja, det enda felet i domardebatten är att några tror att det bara är vi som råkar illa ut. Så är det inte. De blåser på fyllan över hela kartan.mb81 skrev:Kolla målet Växjö får bortdömt. Helt horribelt.Wishes skrev:Verkar ha varit domarkatastrof på fler arenor ikväll. Säger en hel del om SHL’s domarnivå. Kan ju bara hoppas att det för en gång skull kan väcka en seriös debatt. Vad vill SHL med ligan egentligen?#10 skrev:Bra, tycker det måste dra igång lite jävla hets i denna jävla john blund liganagne skrev:Haha, jag hoppas han är okej.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men de professionella borde kräva proffesionalitet av alla som gör anspråk på att stå med skridskor på en SHL-is, och ibland kan det vara bra att lyfta fram debatten i ljuset och inte bara låta den ske bakom lyckta dörrar.Praetori skrev:För att det bara är gnällspikar och losers (bland de professionella ute på isen) som gnäller på domarna (det finns ett par som vi brukar sjunga ramsor om).Wishes skrev:Varför är det så j-vla svårt/farligt att ge domarna den rättmätiga kritik de skall ha. Visst är det roligt med små pikar, men någon gång skulle de också behöva en rejäl hårtork.
Det är möjligen om man är junior och heter Peter Forsberg och precis förlorat en SM-final som man kan komma undan med det utan att förminska sig själv.
Publik och på forum och dylikt är en annan femma. Men DIF är lite finare lite bättre och har traditionellt skitit i domarna (och det var på den tiden vi prenumererade på SM guld). Jag kanske är gammalmodig men även Robban borde rycka på axlarna och inte kommentera. Då hamnar fokus på det man KAN göra något åt (det egna spelet). Sen kan sportchefen och dylikt ta det med ligan utanför spelarnas medvetande om det är något som är åt helvet.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Senast redigerad av Wishes den 2017-12-28 21:23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Tror den var bruten tidigare faktiskt.#10 skrev:Fan, nu kan vi inte köra att: När Ahlen gör mål så vinner vi
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- Lee Harvey Oswald
Öppet mål här känner jag...Magnutz skrev:Ja, det enda felet i domardebatten är att några tror att det bara är vi som råkar illa ut. Så är det inte. De blåser på fyllan över hela kartan.mb81 skrev:Kolla målet Växjö får bortdömt. Helt horribelt.Wishes skrev:Verkar ha varit domarkatastrof på fler arenor ikväll. Säger en hel del om SHL’s domarnivå. Kan ju bara hoppas att det för en gång skull kan väcka en seriös debatt. Vad vill SHL med ligan egentligen?#10 skrev:Bra, tycker det måste dra igång lite jävla hets i denna jävla john blund liganagne skrev:Haha, jag hoppas han är okej.
Ja...och eftersom det är så.....då jämnar det ut sig i längden

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Såg förresten lite deprimerande statistik.
De matcher Engqvist saknats har vi samma poängsnitt som Karlskrona.
Kommer bli en tuff vår.
De matcher Engqvist saknats har vi samma poängsnitt som Karlskrona.
Kommer bli en tuff vår.
Håller med. Domarnivån i serien är ljusår sämre än kvalitén på spelet, men kulturen som säger att "alla som klagar på domarna är förlorare" gör att all form av kritik mot domarna bara sopas bort. SHL måste börja ta ansvar och sätta upp tydligare direktiv för sina domare över vilken domarnivå vi ska ha och ställa högre krav på att domarna håller den nivån. Det håller inte att domare idag kan döma lite som de känner för.Wishes skrev:Men de proffesionella borde kräva proffesionalitet av alla som gör anspråk på att stå med skridskor på en SHL-is, och ibland kan det vara bra att lyfta fram debatten i ljuset och inte bara låta den ske bakom lyckta dörrar.
Avgå Jocke.
Lee Harvey Oswald skrev:Öppet mål här känner jag...Magnutz skrev:Ja, det enda felet i domardebatten är att några tror att det bara är vi som råkar illa ut. Så är det inte. De blåser på fyllan över hela kartan.mb81 skrev:
Kolla målet Växjö får bortdömt. Helt horribelt.
Ja...och eftersom det är så.....då jämnar det ut sig i längden
Haha, ALDRIG

Precis, och som tidigare nämnts så är det inte bara visa som drabbas (även om vi ser det som drabbar oss lite tydligare) det sker på alla arenor i alla matcher. Ska vi ens börja diskutera professionalism så måste detta missförhållande upp till debatt. Det håller helt enkelt inte att vara så dåliga som de är.Wishes skrev:Men de professionella borde kräva proffesionalitet av alla som gör anspråk på att stå med skridskor på en SHL-is, och ibland kan det vara bra att lyfta fram debatten i ljuset och inte bara låta den ske bakom lyckta dörrar.Praetori skrev:För att det bara är gnällspikar och losers (bland de professionella ute på isen) som gnäller på domarna (det finns ett par som vi brukar sjunga ramsor om).Wishes skrev:Varför är det så j-vla svårt/farligt att ge domarna den rättmätiga kritik de skall ha. Visst är det roligt med små pikar, men någon gång skulle de också behöva en rejäl hårtork.
Det är möjligen om man är junior och heter Peter Forsberg och precis förlorat en SM-final som man kan komma undan med det utan att förminska sig själv.
Publik och på forum och dylikt är en annan femma. Men DIF är lite finare lite bättre och har traditionellt skitit i domarna (och det var på den tiden vi prenumererade på SM guld). Jag kanske är gammalmodig men även Robban borde rycka på axlarna och inte kommentera. Då hamnar fokus på det man KAN göra något åt (det egna spelet). Sen kan sportchefen och dylikt ta det med ligan utanför spelarnas medvetande om det är något som är åt helvet.
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Jo men det är lite förortsromantik-varning på att lägga fokus på fel saker och att skylla det ena eller det andra på "någon annan". Rätt vad det är så skyller någon spelare undermedvetet en förlust på domaren istället för sin egen insats. För att vinna i hockey måste den mentala inställningen alltid ligga på det egna spelet (det enda man kan påverka och förbättra). Öppnar man för andra tankar (som ledare, lagkapten eller tränare) så lägger man fokus på fel ställe, i min mening.Wishes skrev:Men de professionella borde kräva proffesionalitet av alla som gör anspråk på att stå med skridskor på en SHL-is, och ibland kan det vara bra att lyfta fram debatten i ljuset och inte bara låta den ske bakom lyckta dörrar.Praetori skrev:För att det bara är gnällspikar och losers (bland de professionella ute på isen) som gnäller på domarna (det finns ett par som vi brukar sjunga ramsor om).Wishes skrev:Varför är det så j-vla svårt/farligt att ge domarna den rättmätiga kritik de skall ha. Visst är det roligt med små pikar, men någon gång skulle de också behöva en rejäl hårtork.
VDar, sportchefer och SHL kan dryfta saken men tränare och spelare bör ignorera domarna som ett nödvändigt ont och rycka på axlarna åt nyckfulla domare eller felbeslut.
Senast redigerad av Praetori den 2017-12-28 21:30:16, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu är det inte spelarna som ska kritisera domarna. Det är ligan, det är fansen. De bara måste vara bättre än de är. Ge dem färre regler att hålla koll på och tvinga dem att ta snabba spelförbättrande beslut UTAN dessa förbannade kameror. Samt se till att de har kondition och skridskoåkning som Han the fucking Tank.Praetori skrev:Jo men det är lite förortsromantik-varning på att lägga fokus på fel saker och att skylla det ena eller det andra på "någon annan". Rätt vad det är så skyller någon spelare undermedvetet en förlust på domaren istället för sin egen insats. För att vinna i hockey måste den mentala inställningen alltid ligga på det egna spelet (det enda man kan påverka och förbättra). Öppnar man för andra tankar (som ledare, lagkapten eller tränare) så lägger man fokus på fel ställe, i min mening.Wishes skrev:Men de professionella borde kräva proffesionalitet av alla som gör anspråk på att stå med skridskor på en SHL-is, och ibland kan det vara bra att lyfta fram debatten i ljuset och inte bara låta den ske bakom lyckta dörrar.Praetori skrev:För att det bara är gnällspikar och losers (bland de professionella ute på isen) som gnäller på domarna (det finns ett par som vi brukar sjunga ramsor om).Wishes skrev:Varför är det så j-vla svårt/farligt att ge domarna den rättmätiga kritik de skall ha. Visst är det roligt med små pikar, men någon gång skulle de också behöva en rejäl hårtork.
Något måste göras. Sen ska väl klubbarna sätta filmande vrak i frysboxen för dessa förstör sporten de också.
Han kom 1a i målvaktsligan och han var då säkrare än jockes jävla salo, och 2 mål han skulle tagit idag t.ex.daaviid skrev:Ja, för han bjöd ju aldrig på mål bakåt.Morwin skrev:Då kan han tacka laget. För han släpper för mycket lätta skott, för mycket slarv från hans sida. Har ju hellre mark in The mfucking park än jocke i målet.daaviid skrev:Nej, att han låg tvåa i målvaktsligan är ju fullkomligt uselt. Va fan, käkar du flugsvamp till frukost?Morwin skrev:Inte direkt så att jocke varit bra alls i år :/#87 skrev:Urk. Försvaret och Eriksson är verkligen värdelösa ikväll.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Morwin skrev:Han kom 1a i målvaktsligan och han var då säkrare än jockes jävla salo, och 2 mål han skulle tagit idag t.ex.daaviid skrev:Ja, för han bjöd ju aldrig på mål bakåt.Morwin skrev:Då kan han tacka laget. För han släpper för mycket lätta skott, för mycket slarv från hans sida. Har ju hellre mark in The mfucking park än jocke i målet.daaviid skrev:Nej, att han låg tvåa i målvaktsligan är ju fullkomligt uselt. Va fan, käkar du flugsvamp till frukost?Morwin skrev:Inte direkt så att jocke varit bra alls i år :/
Vilka två skulle han tagit, Bibics och?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Återigen det var i första hand inte Jockes fel att vi torskade utan horribla misstag i första och andra där Falk utmärkte sig mest som vanligt!
Ceterum censeo Solna esse delendam