Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rikkard

Inlägg av rikkard »

Den uppenbara lösningen på problemet på backsidan är att erbjuda Tjärnqvist ett korttidskontrakt (har skrivit det tidigare, ännu mer aktuellt nu).
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Frasse skrev:Jag tror aldrig att man riktigt varit på jakt efter en forward uta ndet har nog hela tiden handlat om en back, då Ronnie ser ut att få lägga rören på hyllan.

Själv vill jag se en forward av klass för att detta lag skall kunna gå att räknas som en kandidat till slutspel, för inte f-n siktar vi väl på Kvalserien?
Vore riktigt tråkigt om Ronnie lägger av. En klar favorit i mina ögon. En kämpe och underbart lojal i alla år. Så borde alla hockeylirare vara. Skulle han tvingas lägga av så känns det ändå vettigt att jaga en kille som Ossi Väänänen. Ungefär samma spelartyp som Ronnie.

Det trista med det hela är väl att DIF måste vinna budgivningen först. Oavsett om det handlar om en back eller en forward. Jag tror inte att man kan ro hem en kille som Väänänen på en svältbudget. Inte heller nån annan spelare med NHL-meriter för den delen.
Bobson

Inlägg av Bobson »

Crashmash skrev:Det ryktas om att DIF har lagt bud på Ossi Väänänen. Stor, stor och stor.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=192698

EDIT: blocco hade visst skrivit.
LHC verkar sugna också, plus att de verkar sukta efter Tjärna!

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... guldbacken
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Från Marie Hallmans blogg 3 aug:

"Daniel Tjärnqvist (som jag vet att många Djurgårdare också drömmer om) var inte på isen. Detta då han inte kan åka skridskor än pga det såkallade idrottsbråck som han har. MEN han kör lite i gymet på Hovet och säger till City att han och Djurgården är nära ett träningskontrakt. Och att det blir Djurgården - OM han 1) kan spela hockey i höst SAMT 2) han blir kvar i elitserien. NHL hade han inte funderat så mycket på än, ville mest bli frisk först. Den texten kan ni läsa på webben också, om ni klickar här.

Kommentarer

Inlägget har 2kommentarer
Shit,
Skriven av Brembergden 3 aug 14:34
där kan vi snacka hjärta med stort H. Har en bra känsla angående Tjärnqvist blir han bara frisk så känns det som att kommer nog krita på för DIF, tror inte så många NHL-klubbar är så intresserade med tanke på vilken skada han har.

Absolut, tjerna
Skriven av Marie Hallmanden 4 aug 21:15
var väldigt tydlig. Blir det es så blir det DIF. Den stora frågan till att börja med är bara, blir han frisk??? Och när?? Sedan finns ju alltid NHL men tar rehabträningen tid kan jag tänka mig att NHL klubbarna drar lite öronen åt sig och då blir det DIF/ marie"
Erik I

Inlägg av Erik I »

Känns rätt bra idag faktiskt: seger igår mot SSK (inte kattskit faktiskt, finnsmånga som tror på SSK som joker), positiv (trots allt) artikel av Nyström i Expressen samt positivt besked av Tjärna (dvs. spel i Elitserien = spel i DIF). Då ger jag inte mycket för Expressens snack om att LHC (surprise) är ute efter Tjärna - klart de fiskar, men Tjärna har ju gjort sin ståndpunkt glasklar i mitt tycke.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Erik I skrev:Känns rätt bra idag faktiskt: seger igår mot SSK (inte kattskit faktiskt, finnsmånga som tror på SSK som joker), positiv (trots allt) artikel av Nyström i Expressen samt positivt besked av Tjärna (dvs. spel i Elitserien = spel i DIF). Då ger jag inte mycket för Expressens snack om att LHC (surprise) är ute efter Tjärna - klart de fiskar, men Tjärna har ju gjort sin ståndpunkt glasklar i mitt tycke.

Jag tycker fan de e pinsamt av LHC att ens försöka ^^ :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Äppelmos skrev:
Erik I skrev:Känns rätt bra idag faktiskt: seger igår mot SSK (inte kattskit faktiskt, finnsmånga som tror på SSK som joker), positiv (trots allt) artikel av Nyström i Expressen samt positivt besked av Tjärna (dvs. spel i Elitserien = spel i DIF). Då ger jag inte mycket för Expressens snack om att LHC (surprise) är ute efter Tjärna - klart de fiskar, men Tjärna har ju gjort sin ståndpunkt glasklar i mitt tycke.

Jag tycker fan de e pinsamt av LHC att ens försöka ^^ :D
Jag tycker det är pinsamt att LHC alltid ska på och stjäla sina spelare från andra klubbar istället för att ha en egen juniorverksamhet. Jag hatar köpelag.

Men i vilket fall så känns det som att Tjärna har så mycket hjärta att han inte går till någon annan elitserieklubb.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Blir förbannad varje gång jag läser om Linus Klasen. Nu verkar han varit bäst på isen i går och han har imponerat stort på försäsongen. Killen som var klar för oss, men som ledningen lyckades dribbla bort. Vi skulle behövt honom känns det som. Dyr lär han ju inte direkt heller varit.
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Vill ge cred åt TheRocket, som gör helt rätt i att inte avslöja vem eller vilka spelare DIF håller ögonen på. Vi skall inte ge bort några som helst fördelar till våra konkurrenter, vilket vi tyvärr verkar ha gjort i tidigare fall. Värvningarna måste ske så diskret som möjligt!
Dessutom tycker jag att DIF gör rätt i att ha avvakta tills man hittar en spelare som VERKLIGEN vill ha. Vi skall inte nöja oss med någon dussinspelare. Dessutom lutar det ju mer åt artistkontrakt, vilket är betydligt billigare då DIF slipper betala för arbetsgivaravgifter och sociala avgifter.
Om ryktet stämmer gällande Ronnie Petterssons skada, så ökar ju självklart behovet av Daniel Tjärnqvist ytterligare. Kan inte karln börja med att signera ett korttidskontrakt med NHL-klausul, precis som någon varit inne på
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jimmy Jensen lånas visst ut till Nyköping under en kortare tid. Vet inte riktigt om detta är bra eller dåligt. Bra så tillvida att Jensen får känna på lite tuffare miljö. Kasst om det visar sig att han bara är där för att värma bänk.

Att Linus Klasen inte valde oss är ett av de större misstagen styrelsen gjort seanste tiden. Killen hade varit bra att ha som typ 10-13 forward med lagom mycket speltid. Tyvärr är vår rekryteringsverksamhet under all kritik urusel vilket detta och fallet Hagos är lysande exempel på.

För övrigt borde man binda upp Tjärna på ett kontrakt redan nu, men med det förbehållet att killen får lämna om rätt bud från NHL dyker upp. Det behöver inte heller vara ett kort kontrakt utan kan med fördel vara ett långt kontrakt över flera säsonger så man säkrar upp killen mot asgamar som LHC....
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Kall-El skrev:Jimmy Jensen lånas visst ut till Nyköping under en kortare tid. Vet inte riktigt om detta är bra eller dåligt. Bra så tillvida att Jensen får känna på lite tuffare miljö. Kasst om det visar sig att han bara är där för att värma bänk.

Att Linus Klasen inte valde oss är ett av de större misstagen styrelsen gjort seanste tiden. Killen hade varit bra att ha som typ 10-13 forward med lagom mycket speltid. Tyvärr är vår rekryteringsverksamhet under all kritik urusel vilket detta och fallet Hagos är lysande exempel på.

För övrigt borde man binda upp Tjärna på ett kontrakt redan nu, men med det förbehållet att killen får lämna om rätt bud från NHL dyker upp. Det behöver inte heller vara ett kort kontrakt utan kan med fördel vara ett långt kontrakt över flera säsonger så man säkrar upp killen mot asgamar som LHC....
Och det gamla fenomenet "vi bestämmer vilka spelare som vill spela för oss" dyker upp igen. Du har inte tänkt tanken att dessa spelare kanske inte ville spela i DIF av en eller annan anledning? Dock så skriver du "Att Linus Klasen inte valde oss är ett av de större misstagen styrelsen gjort seanste tiden.". Så ... det är styrelsens fel att Klasen valde SSK i stället?
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Ja Klasen verkar klart intressant. Verkar som han kommer få en hel del förtroende i ssk så han kanske backade av den anledningen att han inte skulle få lika mycket speltid/viktig roll hos oss? Hagos sägs ju ha resonerat så.

Apropå lhc så är det ju lite störigt men det gäller ju i princip alla rika toppklubbar som köper spelare inom serien. Frölunda tog Holmqvist, Hv tog Luoma osv De kan betala för spelarna de vill ha. Vi får nog försöka hitta något guldkorn i europa vilket nog inte är det lättaste så jag skriver under på att det är bättre att det tar lite tid för rätt spelare även om the Rocket tycks ha järnkoll på halva europa (helt otroligt egentligen :) )

Nåja, snart börjar det och jag är som vanligt optimist!!
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Att en del spelare kräver spel i en första/andrafemma eller kräver speltid i PP blir mer och mer vanligt.
Det ryktas att Hagos hade sådana krav (och visst annat också) och det ryktas att Klasén krävt liknande saker. Vad som är helt sant vet nog bara spelaren själv och dom som förhandlar med spelaren.

Att en spelare vill veta hur tränaren tänker använda honom, om det verkligen kommer att satsas på honom och liknande är naturligt och bra. Men att kräva spel i en viss femma eller i PP är bara ynkligt.

DIF gör helt rätt som aldrig garanterar sådana saker utan säger att prestationen avgör och att man ska förtjäna sånt. Men vissa klubbar går antagligen med på allt möjligt.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det räcker med Daniel Tjärnqvist, då blir det slutspel för Djurgården.

(Detta skriver Nyström i dagens Expressen.)

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... lesta-tror
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

kungK2 skrev:Ja Klasen verkar klart intressant. Verkar som han kommer få en hel del förtroende i ssk så han kanske backade av den anledningen att han inte skulle få lika mycket speltid/viktig roll hos oss? Hagos sägs ju ha resonerat så.

Apropå lhc så är det ju lite störigt men det gäller ju i princip alla rika toppklubbar som köper spelare inom serien. Frölunda tog Holmqvist, Hv tog Luoma osv De kan betala för spelarna de vill ha. Vi får nog försöka hitta något guldkorn i europa vilket nog inte är det lättaste så jag skriver under på att det är bättre att det tar lite tid för rätt spelare även om the Rocket tycks ha järnkoll på halva europa (helt otroligt egentligen :) )

Nåja, snart börjar det och jag är som vanligt optimist!!

Saxat från DN:

Djurgården var han så gott som klar för när Södertäljes sportchef Stefan Nyman hörde av sig.
- Djurgården hade presenterat ett kontrakt men de var lite sega. Stefan Nyman ringde mig varje dag och påpekade hur mycket han ville ha hit mig.

Södertälje lyfte alltså luren... Låter kanon tycker jag...
Skriv svar