SHL: Omgång 31 : Mora - Djurgårdens IF 26/12-2017
- Remy Lebeau
Re: SHL: Omgång 31 : Mora - Djurgårdens IF 26/12-2017
Fernholm, Ekman och nu Ante. Är det inte otur (som i Ekmans fall) så är det inavlade bönder som avslutar karriärer.
Måste vara en förbannelse över Djurgårdare som vänder hemåt för att vara en tilltänkt ryggrad i laget.
Man känner ingen glädje alls över segern.
Kämpa Ante!
Måste vara en förbannelse över Djurgårdare som vänder hemåt för att vara en tilltänkt ryggrad i laget.
Man känner ingen glädje alls över segern.
Kämpa Ante!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Ceterum censeo Solna esse delendam
DU har ju gjort det till en konstform att ALLTID gnälla på domarna när en Djurgårdare blir tacklad, jävligt tröttsamt.Magnutz skrev:Se det som att vi "står upp för laget" om det förenklar det lite. När en motståndare skadar en av våra, då är det ju vår förbannade plikt att vara enögda. Tycker jag. Sen är det väl bättr eom vi har fog för vad vi härjar om men i läget då en slarvig medioker jävla knätofs tacklar sönder vår bäste spelare, då ska det vara enögt.Caveman skrev:Ja, du har ingen logik har jag förstått efter att jag läst på detta forum.EspenK skrev:Caveman skrev:Tacklingen är hård men schysst, Engqvist blir lite låg då han kämpar för att få i väg pucken. Tyvärr är detta vad jag har gått och väntat på, att Engqvist ska få en stenhård tackling, det behöver inte vara oschysst för att han ska få problem med hjärnskakningar. Vi får hoppas på det bästa.
Sluta och gnäll alla jävlar, det är fysiskt spel vi vill se i svensk hockey.
Med din logik så ska vi omgående hissa poetens tröja på Hovet. Härligt med spelare som förstör andras karriärer...
Det var en jävla skillnad på tacklingen som Fernholm fick.
Men eftersom det nu var Ante som fick den så verkar folk bli helt blinda.
Härligt lill-Tjomme!
Härligt att Lill-Tjomme dunkar dit en riktigt rökare!
Det är jävligt trist med Ante, men ska folk ge fan i att tackla honom då han har sin bakgrund med hjärnskakningar.
Ni är så jävla insnöade på detta forum..........
Ha det!
Att Ante kliver av efter en sån smäll är väl inte jättemärkligt? Det behöver inte innebära att säsongen är över.
Rykten pekar dock mot att han har åkt på ännu en hjärnskakning och om så är fallet så känns framtiden ganska mörk.Rudi skrev:Att Ante kliver av efter en sån smäll är väl inte jättemärkligt? Det behöver inte innebära att säsongen är över.
Symptomen tyder på kraftig hjärnskakning, och med tanke på hans historia med just såna skador så säger det väl sig självt.Rudi skrev:Att Ante kliver av efter en sån smäll är väl inte jättemärkligt? Det behöver inte innebära att säsongen är över.
-
Såhär:Donkels-2.0 skrev:Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Av det jag sett hittills har jag inte sett några tendenser och inget stenhårt jobb. Utifrån att vi nu behöver en fjärdeliner skulle jag vilja ha en annan spelartyp. Typ Albin Lundin när han kom upp.
Men ni som sett junnarna upplys mig gärna vad Walterholm är för spelare och vad han gör i J20 så man kan spana efter tendenserna.
Kul.. Ska han oxå åka på hjärnskakning nu när han kritat på 4a år 
Skickat från min F8331 via Tapatalk

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Albin Lundin nej tack - Walterholm och Wiö är bättre både nu och på siktSouth_Exil skrev:Såhär:Donkels-2.0 skrev:Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Av det jag sett hittills har jag inte sett några tendenser och inget stenhårt jobb. Utifrån att vi nu behöver en fjärdeliner skulle jag vilja ha en annan spelartyp. Typ Albin Lundin när han kom upp.
Men ni som sett junnarna upplys mig gärna vad Walterholm är för spelare och vad han gör i J20 så man kan spana efter tendenserna.
Mina tre.
Adam var grym ikväll. Vet inte om Tellan donerade lycko-suspen eller vad som hände över sommaren men han har verkligen utvecklats finfint.
Säsongens värvning i jämn kamp med Burken.
Sen måste jag säga att Simon varit en frisk fläkt de fyra matcherna han fått spela. Sjukt kul att han fick näta.
Bergfors. Fortsätt precis så här. Snabbt gick det.
Bubblare:
Bernhardt blir bättre och bättre och lägstanivån är SHL-mässig. Mycket offensivt nyttig ikväll.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Adam var grym ikväll. Vet inte om Tellan donerade lycko-suspen eller vad som hände över sommaren men han har verkligen utvecklats finfint.
Säsongens värvning i jämn kamp med Burken.
Sen måste jag säga att Simon varit en frisk fläkt de fyra matcherna han fått spela. Sjukt kul att han fick näta.
Bergfors. Fortsätt precis så här. Snabbt gick det.
Bubblare:
Bernhardt blir bättre och bättre och lägstanivån är SHL-mässig. Mycket offensivt nyttig ikväll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tungt. Jävligt jobbigt.
Ska säsongen sluta så här? Dels för Ante såklart, men dessutom för föreningen som äntligen börjat få skörda av ett riktigt bra jobb senaste åren.
Nu väntar man bara på besked.
Tacklingen då? Svårbedömt. Mora kommer till en början in högt mot en något låg och oskyddad Ante. Smällen ser ut att vara axel mot Ante.
Utan att ha snurrat mer än cmores repriser vill jag spontant se en avstängning. Hård smäll mot huvudet på blind sida.
Men det är sekundärt.
Kämpa Ante.
Ska säsongen sluta så här? Dels för Ante såklart, men dessutom för föreningen som äntligen börjat få skörda av ett riktigt bra jobb senaste åren.
Tacklingen då? Svårbedömt. Mora kommer till en början in högt mot en något låg och oskyddad Ante. Smällen ser ut att vara axel mot Ante.
Utan att ha snurrat mer än cmores repriser vill jag spontant se en avstängning. Hård smäll mot huvudet på blind sida.
Men det är sekundärt.
Kämpa Ante.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
TYP Albin Lundin, alltså vi behöver en def stark 4:e som kan avlasta.Donkels-2.0 skrev:Albin Lundin nej tack - Walterholm och Wiö är bättre både nu och på siktSouth_Exil skrev:Såhär:Donkels-2.0 skrev:Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Återigen. Vad gör Walterholm i J20 som gör honom till den spelare som lyfts upp?
Playmaker? Sniper? Box-play?
Jag har ingen aning och har inte sett tendenser till något?
Det måste man väl få ifrågasätta

Upplys mig om vilken spelartyp det är?
-
Lundin är mellanmjölk och det ska vi inte satsa på i det här läget är dock rädd för att Jocke kortsiktigt kan tänkas lyfta upp honomSouth_Exil skrev:TYP Albin Lundin, alltså vi behöver en def stark 4:e som kan avlasta.Donkels-2.0 skrev:Albin Lundin nej tack - Walterholm och Wiö är bättre både nu och på siktSouth_Exil skrev:Såhär:Donkels-2.0 skrev:Äh det löser sig med Ante era neggon - sa ju att vi skulle krossa Mora bara vi tog lite gallisk trolldryck så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och sedan var det ett pinsamt gnäll på Walterholm -grabben är junis och spelar typ sin tredje match från start
Finns typ 10 spelare jag skulle kunna tänka mig vara mogna för SHL och Lundin tillhör inte dom 10 i min bok
Återigen. Vad gör Walterholm i J20 som gör honom till den spelare som lyfts upp?
Playmaker? Sniper? Box-play?
Jag har ingen aning och har inte sett tendenser till något?
Det måste man väl få ifrågasätta
Upplys mig om vilken spelartyp det är?
Tacklingen är tuff men ser inte ut att vara avsiktligt mot huvudet. Det är oflyt och Ante är låg. Det är efterspelet som stör mig. Han är styv i korken denne Johansson.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tungt. Jävligt jobbigt.
Men det är sekundärt.
Kämpa Ante.
Sen står och faller laget inte med Ante även om han nu skulle åkt på en hjärnskakning.
Såg att Ahlén var lätt skogstokig nu efter. Han lär åka på en avstängning om Mora vågar ställa Robin.J på isen nästa gång vi möts. Skönt att se att det fortfarande finns traditionsbärare med löst munläder i föreningen (och vilka att följa upp orden med handling).
Senast redigerad av Praetori den 2017-12-26 21:25:41, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ahlens svar: https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... r-fa-sitt/
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.