SHL: Omgång 29 : Djurgårdens IF - Karlskrona IF 19/12-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 29 : Djurgårdens IF - Karlskrona IF 19/12-

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:Märklig reaktion från Bergfors på Vejdemos mål. Rörde inte en muskel varesig i kroppen eller ansiktet.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Han är frustrerad att puckarna inte trillar in, just denna står ju Jönsson helt still och har ju bara tur att bergfors skuter på skridskon/benskydden, det grinar lite imot bergfors, därför han blir frustrerad, men sånt ska man ju inte visa som han gjorde.
Bergfors var stekhet hos oss förra säsongen. Nu ser han blek ut. Tror han bör spela med Brodin när han är tillbaka, med Vejdemo som center.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:
Magnutz skrev:
Donkels-2.0 skrev:Printz är en horunge som borde dekapiteras - skönt att vi slog det där ovärdiga laget
Förstår att du inte gillar Printz men du kan väl hålla nivån uppe så att du slipper bli en Donkels-3.0?
Gott, om jag ska avstängas så ska Printzpajasen bort från hockeyn och det där jävla sänket Ledin förstår jag inte varför man inte bara slår ner - skulle vilja se en Tie Domi suckerpunch på Ledin
Haha, du är bitvis underhållande, men dina "pubertets-Bröls-lönsningar" på alla problem känns så passé / icke 2017.
Dags att ta nästa steg?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Sanslöst ospännande match.

Inte ens KåHåKå's ofantligt infantila "vi-skall-gruffa-med-alla-motståndare-efter-varje-avblåsning-för-att-få-dem-ur-balans-och-sen-hoppas-på-ett-snubbeltur-mål-från-gnagarguter-alternativ-0-0-och-vinst-efter-en-strumprullare-i-sudden" hockey kunde få spänning i den här oerhört slätstrukna tillställning. Klasskillnad. Som sig bör när Sveriges finaste lag möter det diametralt motsatta. Avskum.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Sanslöst ospännande match.

Inte ens KåHåKå's ofantligt infantila "vi-skall-gruffa-med-alla-motståndare-efter-varje-avblåsning-för-att-få-dem-ur-balans-och-sen-hoppas-på-ett-snubbeltur-mål-från-gnagarguter-alternativ-0-0-och-vinst-efter-en-strumprullare-i-sudden" hockey kunde få spänning i den här oerhört slätstrukna tillställning. Klasskillnad. Som sig bör när Sveriges finaste lag möter det diametralt motsatta. Avskum.
KHK försöker ju spela som de måste för att rädda licensen. Det räcker inte mot oss när vi har lite medstuds som idag men kan kanske räcka (tyvärr) för att de skall klara sig. Dödgrävarhockey.

Edit: och det menar jag inte som en förolämpning mot dödgrävare, de spelar säkert mer underhållande firmahockey än KHK.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Naturligtvis spelar de efter sina resurser, men det är ju dessvärre sånt elände som tar död på svensk hockey. Pisslag som inte ens vill spela hockey. Med rejects från andra lag. Usch.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Som sagt var Karlskrona är ett ovärdigt lag spetsat med oduglingar som Printz a.k.a "Jag lägger sig som en padda mot Lee Goren" och nu den där Ledin som jag inte ens med ord vill beskriva med var
jag anser han står i näringskedjan för då blir jag väl "avstängd" och dessutom tränat av gnällsmurfen Molin!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Karlskrona är ett ovärdigt lag spetsat med oduglingar som Printz a.k.a "Jag lägger sig som en padda mot Lee Goren" och nu den där Ledin som jag inte ens med ord vill beskriva med var
jag anser han står i näringskedjan för då blir jag väl "avstängd" och dessutom tränat av gnällsmurfen Molin!!!
:lol:

Månadens inlägg. Behövde detta en trist och jobbig onsdagseftermiddag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Karlskrona är ett ovärdigt lag spetsat med oduglingar som Printz a.k.a "Jag lägger sig som en padda mot Lee Goren" och nu den där Ledin som jag inte ens med ord vill beskriva med var
:lol:

Månadens inlägg. Behövde detta en trist och jobbig onsdagseftermiddag.
Är väl en dyngbagge dom har på klubbmärket? ;)

Men ja hoppas skitlag som dom försvinner.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Satt där och kan ju inte säga att det var mkt ös... efter första var matchen död och kändes som alla bara spelade av den...

Matchens höjdpunkt var iaf när lillen knuffa på Rene, vevade lite och Rene svarade med två fina krokar... Knaflickan tittade upp, vände sig och åkte med sina pungkulor kvarglömda på isen till sitt bås för han vågade inte ta en fight... har ALDRIG sett i mitt 40+ åriga liv att någon backat ur en fight på det sättet och det hade nog inte Rene heller, som såg ut som en fågelholk! Förjävla kul! Hoppas Knatjejjen fick rejält med skit av sina egna efter detta, fy faaaaan vilken sopa! :lol: :lol:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

[quote="-daniel-"]Naturligtvis spelar de efter sina resurser, men det är ju dessvärre sånt elände som tar död på svensk hockey. Pisslag som inte ens vill spela hockey. Med rejects från andra lag. Usch.[/

Det där känns så konstigt, måste dom spela sådär bara för att resurserna inte är på max. Mora har väl mindre pengar men dom spelar bra mycket roligare och det går dessutom bättre för dom. Första året vi spelade efter allsvenskan så spelade vi väl roligare och mer underhållande hockey. Eller är jag helt fel ute?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: Det där känns så konstigt, måste dom spela sådär bara för att resurserna inte är på max. Mora har väl mindre pengar men dom spelar bra mycket roligare och det går dessutom bättre för dom. Första året vi spelade efter allsvenskan så spelade vi väl roligare och mer underhållande hockey. Eller är jag helt fel ute?
Klart de inte måste. Men för Mora är ju läget ett annat. De måste spela det spel de klarar av men jag vågar påstå att det inte kommer hålla när alla omgångar är avklarade. KHK tror jag däremot kommer klara av att lyfta över strecket (tyvärr skall tilläggas), skulle byta dem mot SSK, Timrå eller Lyxfällan vilken dag som helst.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

captcash skrev:Satt där och kan ju inte säga att det var mkt ös... efter första var matchen död och kändes som alla bara spelade av den...

Matchens höjdpunkt var iaf när lillen knuffa på Rene, vevade lite och Rene svarade med två fina krokar... Knaflickan tittade upp, vände sig och åkte med sina pungkulor kvarglömda på isen till sitt bås för han vågade inte ta en fight... har ALDRIG sett i mitt 40+ åriga liv att någon backat ur en fight på det sättet och det hade nog inte Rene heller, som såg ut som en fågelholk! Förjävla kul! Hoppas Knatjejjen fick rejält med skit av sina egna efter detta, fy faaaaan vilken sopa! :lol: :lol:
Man blir tårögd. Decenniets värvning.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Inga protester från min sida, är barnsligt nöjd med Boork. Man sitter och småmyser när han är ute.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DRC skrev:
captcash skrev:Satt där och kan ju inte säga att det var mkt ös... efter första var matchen död och kändes som alla bara spelade av den...

Såg inte matchen, missade detta i sammandraget, när i matchen var det?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Lee Harvey Oswald skrev:
DRC skrev:

Såg inte matchen, missade detta i sammandraget, när i matchen var det?
15:51 in i första
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar