TheForsa skrev:Verkar som Edwin Hedberg blir dumpad av Rögle. Hade gärna sett han hos oss.
Meddetsamma eller efter säsongen eller? Hade ju varit perfekt annars att ge han ett 1 månads kontrakt under JVM för att testa och se om förlängning är aktuellt
"Helsingborgs Dagblad uppger att Edwin Hedberg vill lämna laget och att han inte ingår i sportchefen Chris Abbotts eller tränaren Cam Abbotts planer.
Hedberg säger till tidningen att han är under kontrakt och att det är vad han fokuserar på nu. Samtidigt hymlar han inte med att det finns andra intressenter, både i Sverige och utomlands. Om de vill värva Hedberg redan nu, eller först efter säsongen, är däremot oklart.
– Det vet jag inte, det finns säkert någon som vill få det, men det har inte varit något konkret. Det är i huvudsak för nästa säsong, säger Hedberg till Helsingborgs Dagblad."
"Djurgården och den strategiske sportchefen Joakim Eriksson har medgett att kontakten med Kronwall om framtiden har varit bristfällig. Men efter tystnad från Djurgården i över ett år har man nu tagit kontakt med KHL-backen.
– Det är väl ”Engan” (Djurgårdens Tre Kronor-center) som jag pratar med lite. Han är värvningsansvarig, hehe, säger Kronwall och ler.
– Men jo, jag har haft kontakt med ”Engan” och Jocke (Djurgårdens sportchef Joakim Eriksson) och vi ska höras igen och får se var det landar."
TheForsa skrev:"Djurgården och den strategiske sportchefen Joakim Eriksson har medgett att kontakten med Kronwall om framtiden har varit bristfällig. Men efter tystnad från Djurgården i över ett år har man nu tagit kontakt med KHL-backen.
– Det är väl ”Engan” (Djurgårdens Tre Kronor-center) som jag pratar med lite. Han är värvningsansvarig, hehe, säger Kronwall och ler.
– Men jo, jag har haft kontakt med ”Engan” och Jocke (Djurgårdens sportchef Joakim Eriksson) och vi ska höras igen och får se var det landar."
"Större klubbar som exempelvis Frölunda, Växjö och Djurgården har haft honom uppe på bordet, men där ser det inte ut att bli något, av olika skäl.
Mycket pekar på att det är Rögle som blir klubben som får signaturen."
mb81 skrev:Kul förlängningar.
Borde betyda att Lukas satsar på en säsong till hos oss även fast det egentligen inte betyder något.
Nej exakt, fortsätter han såhär lär han väl få entry-deal av Montreal. Kul och bra att Adam förlängde tillslut, verkar väl bli han och Jensen nästa säsong då.
mb81 skrev:Kul förlängningar.
Borde betyda att Lukas satsar på en säsong till hos oss även fast det egentligen inte betyder något.
Nej exakt, fortsätter han såhär lär han väl få entry-deal av Montreal. Kul och bra att Adam förlängde tillslut, verkar väl bli han och Jensen nästa säsong då.
Jag är väldigt glad om Lukas blir kvar ännu en säsong men jag tror också Montreal vill se honom på närmare håll.
Lutar väl åt att Jocke lämnar då. Tror han vill ha en förstaspade och det kan vi inte lova. Kan nog hamna i Brynäs nästa säsong om han blir kvar i Sverige.
mb81 skrev:Hoppas se en förlängning på Linus Johansson snarast!
Han har på sin relativt korta tid hos oss växt ut till en av mina absoluta favoriter. Duktig spelare med en helrätt attityd om du frågar mig.
Han är exakt vad jag kallar en järnkamin, som framtagen ur manualen!!!
I min värld en utav våra viktigaste stommar i laget, tekniskt duktig, kämpe, inte sen på att vifta knogar och en grym lagspelare!