Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

mb81 skrev:
kaminor skrev:17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.

Finns onekligen många intressanta ersättare att spekulera i. Rensfeldt känns helt ok. I AHL finns Kempe, Tobias Lindberg, EG och Lukas Bengtsson. Nicky D i NLA. Och ständigt denna Kronwall i KHL.
Falk och Urbom måste väl gå att ersätta nu med aktiestålar och högre tv-peng. Lagesson hoppas jag vi kan förlänga med dock. Borde finnas en liten chans iaf.

Ahlén och Possler lär knappast få förlängt. Ridderwall om han kan tänka sig gå ner en hel del i lön som du säger. Han är ändå kapten så antar att de vill ha kvar honom.
Bourque lär lämna.
Sen tappar vi väl Vejdemo till nordamerika men juniorkedjan hoppas och tror jag stannar ett år till.
Målis Jocke-Nej tack, även fast han är bra ibland tar jag hellre in Mantas.
Reideborn-Även fast han lär ha en rejäl formtopp så förläng för helvete
Bernhardt-Finns potential och ung, förläng
Falk-Trist att säga men han är för kass för SHL
Lagesson-Han är redan given att lämna, svårt att se att vi skulle få en till utlåning
Urbom-Kanske, bara inte lönen är så jäkla hög
Ahlen-Älskar Ahlén som person men som spelare platsar han inte i ett topplag
Burken-Han är också given att lämna, tror nog han lägger av efter detta året. Tänk hur mäktigt om han avslutar med SM-guld. Kom som en joker, lämnade som en legend
Brodin-Ja
Bröderna David+bonusbrorsan turbo-Jajamän
Linus Warriorn Johansson-Självfallet
Ljungh-Jävligt oklart
Lundh-Fortsätter han i detta poängtempo kommer han lämna
Calle-Om han sänker lönen så visst, kapten osv.
Vejdemo-Vi ska förlänga om vi kan, oklart om han kanske skriver kontrakt med Montreal.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
kaminor skrev:17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.

Finns onekligen många intressanta ersättare att spekulera i. Rensfeldt känns helt ok. I AHL finns Kempe, Tobias Lindberg, EG och Lukas Bengtsson. Nicky D i NLA. Och ständigt denna Kronwall i KHL.
Falk och Urbom måste väl gå att ersätta nu med aktiestålar och högre tv-peng. Lagesson hoppas jag vi kan förlänga med dock. Borde finnas en liten chans iaf.

Ahlén och Possler lär knappast få förlängt. Ridderwall om han kan tänka sig gå ner en hel del i lön som du säger. Han är ändå kapten så antar att de vill ha kvar honom.
Bourque lär lämna.
Sen tappar vi väl Vejdemo till nordamerika men juniorkedjan hoppas och tror jag stannar ett år till.
Ahlen och Hank kommer inte lämna detta lag förräns nya sportchefer kommer in. Det lovar jag.
Hank har kontrakt ett år till. Ser ingen anledning att bryta i förtid. Han kan vara trettondeforward. Ahlén har suttit läktaren när vi varit fullt lag så lär inte få förlängt.
Ahlén kommer inte lämna.
Spela fult
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:Örebro vill göra sig av med Hudacek redan nu utav nån konstig anledning. Borde vi inte hugga för att säkra upp till nästa säsong också?

Ironi eller allvar?

Hudacek är så långt ifrån en Djurgårdare man kan komma...
Dålig backcheck
Dåligt kroppsspråk
Tveksam karaktär (ta ett skott på ankeln eller ett rapp över armen för att vinna ut en puck över blå osv)

Helt fel typ av spelare/karaktär för att passa i DIF.
Praetori

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev: Ahlen-Älskar Ahlén som person men som spelare platsar han inte i ett topplag
Med tanke på spelstil och stats så platsade inte Ölve heller (med samma resonemang). Egna produkter som är äkta Järnkaminer och inte en belastning är föreningens ryggrad.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
AlltidoavsettDIF skrev: Ahlen-Älskar Ahlén som person men som spelare platsar han inte i ett topplag
Med tanke på spelstil och stats så platsade inte Ölve heller (med samma resonemang). Egna produkter som är äkta Järnkaminer och inte en belastning är föreningens ryggrad.

Eoner av klasskillnad mellan Ölve kontra spelare som Hank och Ahlén så den jämförelsen kan vi dumpa direkt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Praetori skrev:

Ibland tror jag att du trollar.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

South_Exil skrev:
mb81 skrev:Örebro vill göra sig av med Hudacek redan nu utav nån konstig anledning. Borde vi inte hugga för att säkra upp till nästa säsong också?

Ironi eller allvar?

Hudacek är så långt ifrån en Djurgårdare man kan komma...
Dålig backcheck
Dåligt kroppsspråk
Tveksam karaktär (ta ett skott på ankeln eller ett rapp över armen för att vinna ut en puck över blå osv)

Helt fel typ av spelare/karaktär för att passa i DIF.
Jag gillar honom. Bra fart, bra ålder, producerat bra i flera säsonger i ett dåligt lag, borde vara rätt billig nu när de försöker göra sig av med honom.

Han och Sundblad verkar inte dra jämt. Vet inte om det har att göra med attitydsproblem eller något annat.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Heter man Hudasek spelar man inte i DIF - punkt slut!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Robin Jensen tillbaka till oss nästa säsong enligt Madhawk. Vem av målvakterna tappar vi?
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Mattias_87 skrev:Robin Jensen tillbaka till oss nästa säsong enligt Madhawk. Vem av målvakterna tappar vi?
Bör väl bli Jocke som lämnar och Reideborn då som självklar 1a. Det trista är väl att då Mantas inte kommer plockas in om vi inte tappar båda vilket jag har svårt att se. Dock ännu mer pengar in kanske talar för att vi plockar in 3 målvakter varav 1 lånas ut.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Robin Jensen tillbaka till oss nästa säsong enligt Madhawk. Vem av målvakterna tappar vi?
Har kontraktsförhandligarna med Adam strandat eller har Målvakts-Jocke bestämt sig för inte utnyttja optionen?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

AlltidoavsettDIF skrev:
Bör väl bli Jocke som lämnar och Reideborn då som självklar 1a. Det trista är väl att då Mantas inte kommer plockas in om vi inte tappar båda vilket jag har svårt att se. Dock ännu mer pengar in kanske talar för att vi plockar in 3 målvakter varav 1 lånas ut.
Är nog inte omöjligt att båda nuvarande målvakter lämnar inför nästa säsong. Adam, om han fortsätter så här, lär få en hel del erbjudanden från utlandet. Jocke har hittills inte varit något speciellt och jag kan definitivt se att vi letar alternativ till honom också.

Bra värvning om det blir Jensen. Stor potential och han kommer göra ett bra jobb i Elitserien som tvåa.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ser gärna förlängningar på Ljungh och LJ snart. Gedigna svenska centrar i en bra ålder är svårt att hitta. Självklart vill man alltid ha liiite vassare spelare men jag tror att det blir svårt att hitta samtidigt som kontinuitet bör värderas högt. Linus Johansson tror jag har en nivå till i kroppen också.
I övrigt ser jag gärna förlängning på Davidssonx2 samt Fjällby. På backsidan Bernhardt och Adam.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Varför är det helt otänkbart att Rene Boork kör en säsong till?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hade vart kul om DIFTV tog ett snack med Jocke hur han ser på spelarna med utgående kontrakt, det är ganska många.
Spela fult
Låst