Målis Jocke-Nej tack, även fast han är bra ibland tar jag hellre in Mantas.mb81 skrev:Falk och Urbom måste väl gå att ersätta nu med aktiestålar och högre tv-peng. Lagesson hoppas jag vi kan förlänga med dock. Borde finnas en liten chans iaf.kaminor skrev:17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.
Finns onekligen många intressanta ersättare att spekulera i. Rensfeldt känns helt ok. I AHL finns Kempe, Tobias Lindberg, EG och Lukas Bengtsson. Nicky D i NLA. Och ständigt denna Kronwall i KHL.
Ahlén och Possler lär knappast få förlängt. Ridderwall om han kan tänka sig gå ner en hel del i lön som du säger. Han är ändå kapten så antar att de vill ha kvar honom.
Bourque lär lämna.
Sen tappar vi väl Vejdemo till nordamerika men juniorkedjan hoppas och tror jag stannar ett år till.
Reideborn-Även fast han lär ha en rejäl formtopp så förläng för helvete
Bernhardt-Finns potential och ung, förläng
Falk-Trist att säga men han är för kass för SHL
Lagesson-Han är redan given att lämna, svårt att se att vi skulle få en till utlåning
Urbom-Kanske, bara inte lönen är så jäkla hög
Ahlen-Älskar Ahlén som person men som spelare platsar han inte i ett topplag
Burken-Han är också given att lämna, tror nog han lägger av efter detta året. Tänk hur mäktigt om han avslutar med SM-guld. Kom som en joker, lämnade som en legend
Brodin-Ja
Bröderna David+bonusbrorsan turbo-Jajamän
Linus Warriorn Johansson-Självfallet
Ljungh-Jävligt oklart
Lundh-Fortsätter han i detta poängtempo kommer han lämna
Calle-Om han sänker lönen så visst, kapten osv.
Vejdemo-Vi ska förlänga om vi kan, oklart om han kanske skriver kontrakt med Montreal.