mb81 skrev:Skulle gärna se Rensfeldt hos oss kommande säsong!
Hos oss kan han inte gå högre än tredjekedjan nästa år. Annars är det inte bra...
Vet inte, tycker han ska spela på den plats han förtjänar och inte på någon förutbestämd plats.
Tror exempelvis han skulle kunna axla Lundhs plats i förstakedjan rätt väl.
Inte för att jag vill bli av med Lundh, men inte är väl Rensfeldt en sämre hockeyspelare?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har ju en del utgående. Varför inte. Skadefri spelare som levererar på en jämn nivå. Spelartyp stomspelare som säkert kan växa ytterligare ett par snäpp (har potential till att vara en 1p-lirare i rätt omgivning).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Possler, Davidsson, Riddarn mfl sitter ju på utgående kontrakt och i fallet med junisarna så lär ju NHL börja slita och dra. Säkerhetsvärvning och riktigt bra att Tjocke är ute i god tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
I övrigt så gillar jag värvningen utan att ens ha sett honom. Har läst en del om honom nu och han verkar ha imponerat stort på ganska många. Samtidigt har han inte blivit ett upphaussat namn.
Som med alla spelare från HA så behöver man klara av att ta steget, men på förhand en fin värvning.
Viktigast under säsongen är att Ante är hel även efter landslagsspelaren. Där snackar vi vattendelare. Hade helst sett att han inte varit med. Vår viktigaste spelare. Definitivt!
I övrigt så gillar jag värvningen utan att ens ha sett honom. Har läst en del om honom nu och han verkar ha imponerat stort på ganska många. Samtidigt har han inte blivit ett upphaussat namn.
Som med alla spelare från HA så behöver man klara av att ta steget, men på förhand en fin värvning.
Måste säga att efter att ha sett dagens förstaperiod är han ruggigt intressant! Stark med pucken, bra forechecking och läser spelet bra. Skulle vara kul att se honom komma till ett läge också.
17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.
Finns onekligen många intressanta ersättare att spekulera i. Rensfeldt känns helt ok. I AHL finns Kempe, Tobias Lindberg, EG och Lukas Bengtsson. Nicky D i NLA. Och ständigt denna Kronwall i KHL.
kaminor skrev:17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.
Finns onekligen många intressanta ersättare att spekulera i. Rensfeldt känns helt ok. I AHL finns Kempe, Tobias Lindberg, EG och Lukas Bengtsson. Nicky D i NLA. Och ständigt denna Kronwall i KHL.
Falk och Urbom måste väl gå att ersätta nu med aktiestålar och högre tv-peng. Lagesson hoppas jag vi kan förlänga med dock. Borde finnas en liten chans iaf.
Ahlén och Possler lär knappast få förlängt. Ridderwall om han kan tänka sig gå ner en hel del i lön som du säger. Han är ändå kapten så antar att de vill ha kvar honom.
Bourque lär lämna.
Sen tappar vi väl Vejdemo till nordamerika men juniorkedjan hoppas och tror jag stannar ett år till.
kaminor skrev:17 utgående, ja. Känns väl tveksamt om Ahlén och Possler får förlängt. Ridderwall måste nog sänka sin lön rejält för att få stanna. Om Joacims kontrakt bryts känns Mantas som en given ersättare, får inte spela mycket i KHL. Bourque lär inte stanna. I övrigt vill man väl egentligen behålla övriga (t.o.m. Falk till rätt pris), men AHL lär knipa ett par. Lagesson återvänder antagligen till Nordamerika efter lånet.
Falk och Urbom måste väl gå att ersätta nu med aktiestålar och högre tv-peng. Lagesson hoppas jag vi kan förlänga med dock. Borde finnas en liten chans iaf.
Ahlén och Possler lär knappast få förlängt. Ridderwall om han kan tänka sig gå ner en hel del i lön som du säger. Han är ändå kapten så antar att de vill ha kvar honom.
Bourque lär lämna.
Sen tappar vi väl Vejdemo till nordamerika men juniorkedjan hoppas och tror jag stannar ett år till.
Ahlen och Hank kommer inte lämna detta lag förräns nya sportchefer kommer in. Det lovar jag.
Bourque lär lämna.
Ahlen och Hank kommer inte lämna detta lag förräns nya sportchefer kommer in. Det lovar jag.
Hank har kontrakt ett år till. Ser ingen anledning att bryta i förtid. Han kan vara trettondeforward. Ahlén har suttit läktaren när vi varit fullt lag så lär inte få förlängt.