Samma här, bor man 60 mil bort är det lite knivigare att åka på varje hemmamatch trots att man gärna skulle vilja det! Skulle aldrig sitta hemma om jag hade rimlig strävka att ta mig!!sensei skrev:Jag har 780 mil fågelvägen till Hovet, funkar det för dig som förklaring till att man inte är på plats varje match?AlltidoavsettDIF skrev:Jösses, vilka fan e ni att klaga på låg publiksiffra när ni själva sitter hemma framför TVn. Jag köper inte förklaringar att man inte har råd då eller man har långt eller bla bla bla för då kan man fan hålla käften också.
SHL: Omgång 27 : Djurgårdens IF - Linköping 7/12-2017
-
Re: SHL: Omgång 27 : Djurgårdens IF - Linköping 7/12-2017
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klart vi är och ska vara missnöjda med publiksiffran. Tror förövrigt att publiken kommer ökas på ju längre säsongen vi går.Mattias_87 skrev:Klart vi kan vara missnöjda med publiksiffran ändå. Vi har ju gått ner oss för varje säsong nu i SHL även fast spelet på isen bara blivit bättre. Det är något väldigt fel men jag vet inte vad.
Senast redigerad av AlltidoavsettDIF den 2017-12-07 21:37:14, redigerad totalt 1 gånger.
-
Som sagt, jag har faktiskt inte något jätteemot att ni inte går på matchen som sådan då jag definitivt gjort detsamma. Men att sen sitta och gnälla att det är dåligt med folk hör du väl själv hur dubbelmoral det är.Detblir3poäng skrev:Samma här, bor man 60 mil bort är det lite knivigare att åka på varje hemmamatch trots att man gärna skulle vilja det! Skulle aldrig sitta hemma om jag hade rimlig strävka att ta mig!!sensei skrev:Jag har 780 mil fågelvägen till Hovet, funkar det för dig som förklaring till att man inte är på plats varje match?AlltidoavsettDIF skrev:Jösses, vilka fan e ni att klaga på låg publiksiffra när ni själva sitter hemma framför TVn. Jag köper inte förklaringar att man inte har råd då eller man har långt eller bla bla bla för då kan man fan hålla käften också.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Som Zlatan i VM.EspenK skrev:
Hank ska vara reserv och komma in och bidra.
Tänk att kunna nämna de bägge i samma inlägg...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Wennerholmaren har för en gångs skull en vettig åsikt i sin kvällskrönika. Publikbortfallet beror på att SHL inte ger TV-pengar till publikdragande lag som Djurgården. Väck med väck-sjö och kåhåkå. Upp med gnaget och leksand (enligt honom)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Klagar inte på publiken. Undrar vad anledningen till varför vi inte har fler i arenan trots framgångarna iår, för det verkar ju inte riktigt släppa. Minns väl tillbaka när man kom ut med lock för öronen varje match man var där och blir lite sentimental.AlltidoavsettDIF skrev:Som sagt, jag har faktiskt inte något jätteemot att ni inte går på matchen som sådan då jag definitivt gjort detsamma. Men att sen sitta och gnälla att det är dåligt med folk hör du väl själv hur dubbelmoral det är.Detblir3poäng skrev:Samma här, bor man 60 mil bort är det lite knivigare att åka på varje hemmamatch trots att man gärna skulle vilja det! Skulle aldrig sitta hemma om jag hade rimlig strävka att ta mig!!sensei skrev:Jag har 780 mil fågelvägen till Hovet, funkar det för dig som förklaring till att man inte är på plats varje match?AlltidoavsettDIF skrev:Jösses, vilka fan e ni att klaga på låg publiksiffra när ni själva sitter hemma framför TVn. Jag köper inte förklaringar att man inte har råd då eller man har långt eller bla bla bla för då kan man fan hålla käften också.
-
Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Självklart ska TV-avtals pengarna delas ut efter publikdragande lag, storlek på stad, varumärke och andra faktorer och inte beroende på vilken serie man spelar i.minalman skrev:Wennerholmaren har för en gångs skull en vettig åsikt i sin kvällskrönika. Publikbortfallet beror på att SHL inte ger TV-pengar till publikdragande lag som Djurgården. Väck med väck-sjö och kåhåkå. Upp med gnaget och leksand (enligt honom)
I fotbollsallsvenskan funderar man just nu på detta (eller är det klart?) för att ha stabila topplag från storstäderna hela tiden.
Avskaffa tre mot tre.
-
Tror nog mackan-gate var droppen för många tyvärr. Det har väl varit infekterat mellan supporterorganisationer och DIF vid flertalet tillfällen i hockeyn.Detblir3poäng skrev:Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
Nu för tiden är man ju en bit distanserad från ultras falangerna men det känns snarare som att ett par eldsjälar som varit drivande har vuxit upp och fått annat för sig samtidigt som nyare talanger inte riktigt profilerat sig än.AlltidoavsettDIF skrev:Tror nog mackan-gate var droppen för många tyvärr. Det har väl varit infekterat mellan supporterorganisationer och DIF vid flertalet tillfällen i hockeyn.Detblir3poäng skrev:Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
Mycket av grundstödet har ju kommit från fotbollen och precis som på planen handlar det ju om generationsväxlingar som skall till. Saknas profiler på räcket i antal stort nog att ha drag varje match och dra de stora massorna till klacken med regelbundenhet .
Det finns ett par gäng med grymma killar och tjejer där det verkar finns potential (några som även dyker upp i SDHL ibland bla). Frågan är om föreningen kan lyfta det hela bättre för att stötta återväxten.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Förlåt för att jag är dåligt påläst, men vad var det exakt som hände med "mackan-gate"?AlltidoavsettDIF skrev:Tror nog mackan-gate var droppen för många tyvärr. Det har väl varit infekterat mellan supporterorganisationer och DIF vid flertalet tillfällen i hockeyn.Detblir3poäng skrev:Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
Mackan pissade på skölden - DIF värvar tillbaka honom två år senare. Mindre populäre Kareel försvarar agerandet.Grabben från Söder skrev:Förlåt för att jag är dåligt påläst, men vad var det exakt som hände med "mackan-gate"?AlltidoavsettDIF skrev:Tror nog mackan-gate var droppen för många tyvärr. Det har väl varit infekterat mellan supporterorganisationer och DIF vid flertalet tillfällen i hockeyn.Detblir3poäng skrev:Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
Typ så?
- -daniel-
Ja som sagt.-daniel- skrev:Blablablablah vi suger nu och är ur form blablablablah.
Självfallet vinner vi. Enkelt.
-daniel- skrev:Ja som sagt.-daniel- skrev:Blablablablah vi suger nu och är ur form blablablablah.
Du och jag Dannemannen.android skrev: Superenkelt till och med.
Född till sportchef.
- -daniel-
Exactamente. Sportchefen och tjifen.android skrev:-daniel- skrev:Ja som sagt.-daniel- skrev:Blablablablah vi suger nu och är ur form blablablablah.
Du och jag Dannemannen.android skrev: Superenkelt till och med.