Nä den där jävla ackrediteringslistan sätter ju käppar i hjulet. Om KHL ställer in tex så sitter ju en hel del Europeiska nationer på pottkanten. Det snackas om att det skulle gynna Sverige men de som gynnas mest är ju garanterat Kanada som inte har så många pluslirare i KHL och säkert än färre om man ser till vilka som lär ha stått med på den ursprungliga listan.Skidlöparn skrev:Lär ju inte ha varit med på listan då.Praetori skrev:Ja. Aningen märkligt att SHLs bästa målvakt inte platsar. Nog för att Fasth har mer erfarenhet i internationella sammanhang men de borde åtminstone givit Adam chansen i Channel One Cup.mb81 skrev:Adam kan nog glömma OS nu.Tråkigt för honom men bra för oss.
Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Apropå våra spelare och landslaget.. jag är FETT osugen på att Ante ska lira i 3kr. Ska han riskera karriären i nån blåbärs-turnering/match - nä, det är vår viktigaste spelare och oavsett hur jävla roligt det är med hockey så är 3kr inte målet i min bok.
Med det sagt får jag väl önska lycka till ändå.. fast jag hoppas att de ändrar sig.
Med det sagt får jag väl önska lycka till ändå.. fast jag hoppas att de ändrar sig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är ju tyvärr den typen av inställning som gör att NHL inte släpper spelare till större turneringar. Tycker landslaget är det absolut största som kan hända en idrottsman och OS är definitivt det största som finns inom hockeyn. NHL gräver en grav för hockeyn då landslagsturneringar och matcher är det som drar intresse utanför de redan invigda och hockeyfrälsta.Magnutz skrev:Apropå våra spelare och landslaget.. jag är FETT osugen på att Ante ska lira i 3kr. Ska han riskera karriären i nån blåbärs-turnering/match - nä, det är vår viktigaste spelare och oavsett hur jävla roligt det är med hockey så är 3kr inte målet i min bok.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Det är ju tyvärr den typen av inställning som gör att NHL inte släpper spelare till större turneringar. Tycker landslaget är det absolut största som kan hända en idrottsman och OS är definitivt det största som finns inom hockeyn. NHL gräver en grav för hockeyn då landslagsturneringar och matcher är det som drar intresse utanför de redan invigda och hockeyfrälsta.Magnutz skrev:Apropå våra spelare och landslaget.. jag är FETT osugen på att Ante ska lira i 3kr. Ska han riskera karriären i nån blåbärs-turnering/match - nä, det är vår viktigaste spelare och oavsett hur jävla roligt det är med hockey så är 3kr inte målet i min bok.
Detta OS kommer ju dock bli ihågkommet som ”OS’et utan NHL stjärnorna”. Det är lite sol att vinna CHL och säga att man är bäst i europa utan att ha mätt de ryska lagen.
Jo, fast här tar de ut en skadedrabbad hemvändare som är vår bäste spelare. Han är precis tillbaka efter skada och innan han kom tillbaka hem hade han en svår huvud-skade-problematik som gjorde karriärens framfart osäker in i det sista. Att han ska ut och tampas med kreti och pleti i lite hitte-på-matcher i 3kr känns bara dåligt för vår del.Praetori skrev:Det är ju tyvärr den typen av inställning som gör att NHL inte släpper spelare till större turneringar. Tycker landslaget är det absolut största som kan hända en idrottsman och OS är definitivt det största som finns inom hockeyn. NHL gräver en grav för hockeyn då landslagsturneringar och matcher är det som drar intresse utanför de redan invigda och hockeyfrälsta.Magnutz skrev:Apropå våra spelare och landslaget.. jag är FETT osugen på att Ante ska lira i 3kr. Ska han riskera karriären i nån blåbärs-turnering/match - nä, det är vår viktigaste spelare och oavsett hur jävla roligt det är med hockey så är 3kr inte målet i min bok.
Sen är 3kr ett varumärke som hamnat på sniskan där ingen känner igen landslaget eftersom det hela tiden byter skepnad.
Nä, uttagningen av Ante känns inte bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Måste till en sjätte spelare på Hovet på Torsdag om vi skall välta plast över ända. De har fått ordning på skiten.
Sjukt viktig match. Vi bör vinna för att behålla marginal till jagande lag för en topp-6 plats(vilket jag tycker målet ska vara).Praetori skrev:Måste till en sjätte spelare på Hovet på Torsdag om vi skall välta plast över ända. De har fått ordning på skiten.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Medan vi har hamnat in i densamma.Praetori skrev:Måste till en sjätte spelare på Hovet på Torsdag om vi skall välta plast över ända. De har fått ordning på skiten.
Länge sedan vi gjorde en match där vi inleder med att ta tag i taktpinnen och pressa tillbaka motståndarna.
Numera blir vi oftare bortspelade från vårt press-spel, inte sällan genom att de passar upp inåt i banan. (ibland lyckas vi bryta det spelet och då skapas iofs jättelägen).
Matcherna står och väger numera och på torsdag är det inte Rögle, Örebro eller Mora-klass vi möter.

Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2017-12-05 14:11:41, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Japp. Vi har ju förvisso färre spelade än andra lag. Två till och med jämfört med plast så gapet skulle kunna vara 8p istället för 2p men oerhört viktig match av flera anledningar.mb81 skrev:Sjukt viktig match. Vi bör vinna för att behålla marginal till jagande lag för en topp-6 plats(vilket jag tycker målet ska vara).Praetori skrev:Måste till en sjätte spelare på Hovet på Torsdag om vi skall välta plast över ända. De har fått ordning på skiten.
De flesta lag som har våran typ av spel brukar ha det svårt i November. Det är då rytmiken börjar komma igång i kroppen på allvar, folk blir varma i kläderna och tar ut svängarna från tidigare strukturerat spel. Lag som däremot gått tungt tidigare kan istället höja sig (som är fallet med Brynäs och Linköping).BOMBOM BOUCHARD skrev:Medan vi har hamnat in i densamma.Praetori skrev:Måste till en sjätte spelare på Hovet på Torsdag om vi skall välta plast över ända. De har fått ordning på skiten.
Länge sedan vi gjorde en match där vi inleder med att ta tag i taktpinnen och pressa tillbaka motståndarna.
Numera blir vi bortspelade genom att de passar upp inåt i banan. (ibland lyckas vi bryta det spelet och då skapas iofs jättelägen).
Matcherna står och väger numera och på torsdag är det inte Rögle, Örebro eller Mora-klass vi möter.
Tillbaka till strukturen så tror jag inte det blir någon större svacka än det vi såg kring månadsskiftet.
Linköping är hårdare motstånd än Rögle, Örebro och Mora och då brukar vi dessutom spela bättre. Men ja oerhört viktigt att gå ut med 100% inställning på Torsdag både på planen och läktaren.
Inget Ryssland i OS alltså. Stor risk att KHL stoppar alla spelare från OS då. Vilket innebär att Ante,Högström och förmodligen Adam blir uttagna i OS och Lundh och Hultström är inte heller helt avskrivna i så fall. Sen Bourque i Kanada. Det kan bli en tung period under OS för oss men även för andra lag.
Undrar om det kan bli en del rörelse på marknaden om KHL drar sig ur IIHF och hindrar spelare från vad som skulle bli ett av deras största moments i karriären. Hade det handlat om svensk rätt hade det blivit en spännande diskussion ang. huruvida förutsättningarna ändrats till den grad att man har rätt att bryta sitt kontrakt.mb81 skrev:Inget Ryssland i OS alltså. Stor risk att KHL stoppar alla spelare från OS då. Vilket innebär att Ante,Högström och förmodligen Adam blir uttagna i OS och Lundh och Hultström är inte heller helt avskrivna i så fall. Sen Bourque i Kanada. Det kan bli en tung period under OS för oss men även för andra lag.
Adam var väl intr med i bruttotruppen? Bör inte gå att anmäla honom isf.
Finns väl ingen som vet om Adam är med eller inte i bruttotruppen. Borde inte alla svenska målvakter i SHL vara anmälda?Puckey skrev:Undrar om det kan bli en del rörelse på marknaden om KHL drar sig ur IIHF och hindrar spelare från vad som skulle bli ett av deras största moments i karriären. Hade det handlat om svensk rätt hade det blivit en spännande diskussion ang. huruvida förutsättningarna ändrats till den grad att man har rätt att bryta sitt kontrakt.mb81 skrev:Inget Ryssland i OS alltså. Stor risk att KHL stoppar alla spelare från OS då. Vilket innebär att Ante,Högström och förmodligen Adam blir uttagna i OS och Lundh och Hultström är inte heller helt avskrivna i så fall. Sen Bourque i Kanada. Det kan bli en tung period under OS för oss men även för andra lag.
Adam var väl intr med i bruttotruppen? Bör inte gå att anmäla honom isf.
Om KHL stoppar sina spelare från OS ( Vilket de har all rätt att göra enligt mig. ) måste vi rimligtvis skjuta upp SHL under tiden som OS pågår. Vissa lag kommer annars bli extremt hårt drabbade medan andra kanske förblir mer eller mindre ordinarie.
Sådan stor sportslig orättvisa kan aldrig vara ok.
Sådan stor sportslig orättvisa kan aldrig vara ok.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker vi lika gärna kan strunta i OS hockeyn 2018 då. I OS ska det vara stjärnor.
Avskaffa tre mot tre.