Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Ritterwand
-
-
-
- Ritterwand
De kan väl vänta ganska länge tycker jag. Att panikvärva brukar sällan löna sig. Även med skadorna och Marusak som först kommer i Oktober nu så finns väl 6 friska backar att tillgå, T.Pettersson, Johansson, Printz, Frylén, Persson och Ericsson. Dessutom lär väl inte våra juniorbackar vara helt usla, plocka in ett par av dem och testa i de sista två matcherna. Nej, behövs det en till back för extra bredd så borde det problemet lösas med att låna från allsvenskan.isolerad skrev:Hur länge kan DIF vänta på Tjärna?
Om jag fattat det rätt så har DIF pengarna till Tjärna plus en forward. Det man kanske tvingas göra nu är att stryka Tjärna och lägga de pengarna på en annan back istället. Låter det rimligt?
Spetsforward är vad som behövs!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vet inte om det är rätt tråd, men jag skiter i det( onödigt att skapa massa trådar för en sån här nyhet). Jimmy Jensen lånas ut till Nyköping som är skadedrabbade, läste jag i SN idag. Han ska vara med i matchen mot Malmö. Tänkte bara att jag kunde lägga ut den nyheten här.
Angående skadorna på Pettersson och Eklund så tycker jag att man ska låna in någon, ifrån Allsvenskan kanske. Känns onödigt att värva någon bara för att vi saknar två backar i en månad. Nej, satsa pengar på en forward, och Tjärna skulle ju inte sitta helt fel förstås
Angående skadorna på Pettersson och Eklund så tycker jag att man ska låna in någon, ifrån Allsvenskan kanske. Känns onödigt att värva någon bara för att vi saknar två backar i en månad. Nej, satsa pengar på en forward, och Tjärna skulle ju inte sitta helt fel förstås

100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu får man reda på lite mer grejer, bland annat att Djurgården har varit intresserade av Travis Green och Ossi Väänänen. Mycket bra artikel från Sportbladet. Spelare som Mike Johnson och Adam Hall måste ju Djurgården kolla upp om de inte redan gjort det..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e800215.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e800215.ab
100% DJURGÅRDSJ***L
Ulf har varvar ner i division 2.Stiff skrev:Tror även Jeff Friesen skulle hålla bra i ES och DIF. Hur ser situationen ut för en kille som Ulf Söderström, kan han va nåt?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Ungefär den linjen jag är inne på oxå, fast jag vill att man testar en u20 back nu på stört och fimpar Ericsson helt och hållet. Detta för att killen inte är dirket ung eller utvecklingsbar och dessutom visade han inte upp minsta klass under förra säsongen. Bättre då att ge en fjunig junis chansen att känna på hetluften. dessutom tror jag inte att junisen skulle göra bort sig nämnvärt heller för den delen.Ritterwand skrev:De kan väl vänta ganska länge tycker jag. Att panikvärva brukar sällan löna sig. Även med skadorna och Marusak som först kommer i Oktober nu så finns väl 6 friska backar att tillgå, T.Pettersson, Johansson, Printz, Frylén, Persson och Ericsson. Dessutom lär väl inte våra juniorbackar vara helt usla, plocka in ett par av dem och testa i de sista två matcherna. Nej, behövs det en till back för extra bredd så borde det problemet lösas med att låna från allsvenskan.isolerad skrev:Hur länge kan DIF vänta på Tjärna?
Om jag fattat det rätt så har DIF pengarna till Tjärna plus en forward. Det man kanske tvingas göra nu är att stryka Tjärna och lägga de pengarna på en annan back istället. Låter det rimligt?
och visst fasen är det en center med spetskompetens som behövs. en spelare som kan leda en kedja så vi kan ha två producerande kedjor igång.
Ungefär den linjen jag är inne på oxå, fast jag vill att man testar en u20 back nu på stört och fimpar Ericsson helt och hållet. Detta för att killen inte är dirket ung eller utvecklingsbar och dessutom visade han inte upp minsta klass under förra säsongen. Bättre då att ge en fjunig junis chansen att känna på hetluften. dessutom tror jag inte att junisen skulle göra bort sig nämnvärt heller för den delen.Ritterwand skrev:De kan väl vänta ganska länge tycker jag. Att panikvärva brukar sällan löna sig. Även med skadorna och Marusak som först kommer i Oktober nu så finns väl 6 friska backar att tillgå, T.Pettersson, Johansson, Printz, Frylén, Persson och Ericsson. Dessutom lär väl inte våra juniorbackar vara helt usla, plocka in ett par av dem och testa i de sista två matcherna. Nej, behövs det en till back för extra bredd så borde det problemet lösas med att låna från allsvenskan.isolerad skrev:Hur länge kan DIF vänta på Tjärna?
och visst fasen är det en center med spetskompetens som behövs. en spelare som kan leda en kedja så vi kan ha två producerande kedjor igång.