Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Stulle »

Vill minnas att en domare, i en intervju med cmore, förklarade hur kommunikationen med situationsrummet går till. Minns jag rätt så frågar aldrig en domare om det var mål eller inte, det fick dom inte göra. Dom får endast ställa frågor som kan föranleda till ett mål (exempelvis om pucken är över linjen). Således får/kan inte situationsrummet döma mål, hårt draget.
Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Stulle skrev:Vill minnas att en domare, i en intervju med cmore, förklarade hur kommunikationen med situationsrummet går till. Minns jag rätt så frågar aldrig en domare om det var mål eller inte, det fick dom inte göra. Dom får endast ställa frågor som kan föranleda till ett mål (exempelvis om pucken är över linjen). Således får/kan inte situationsrummet döma mål, hårt draget.
Kan nog stämma. Minns för ett par år sedan att vi hade ett mål som granskades där en spelare hade sparkat fram pucken som sedan styrdes via en djurgårdsklubba in i mål (Kan ha varit Dustin Johner som gjorde mål på Troja). Domaren gick ut och videogranskade och dömde bort målet pga spark, men efter att ha pratat med våra spelare och ledare gick han ut och granskade igen och godkände sen målet eftersom pucken styrts in med klubban efter att den sparkades mot mål.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

B.I.B.A skrev:
Stulle skrev:Vill minnas att en domare, i en intervju med cmore, förklarade hur kommunikationen med situationsrummet går till. Minns jag rätt så frågar aldrig en domare om det var mål eller inte, det fick dom inte göra. Dom får endast ställa frågor som kan föranleda till ett mål (exempelvis om pucken är över linjen). Således får/kan inte situationsrummet döma mål, hårt draget.
Kan nog stämma. Minns för ett par år sedan att vi hade ett mål som granskades där en spelare hade sparkat fram pucken som sedan styrdes via en djurgårdsklubba in i mål (Kan ha varit Dustin Johner som gjorde mål på Troja). Domaren gick ut och videogranskade och dömde bort målet pga spark, men efter att ha pratat med våra spelare och ledare gick han ut och granskade igen och godkände sen målet eftersom pucken styrts in med klubban efter att den sparkades mot mål.
För er som undrar så var det denna sekvens
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:
B.I.B.A skrev:
För er som undrar så var det denna sekvens
Haha ja den där minns jag väl. Var ännu mer högljutt på klippet än jag minns det. Men det var en sån där skön match när man gick hem med ringande öron som efter en hårdrockskonsert.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Herregud vilken kastrofinsats idag. Löjligt dåligt! Hultström,Högström verkade bakfulla idag,resten av laget salongsberusade. Sen snälla nån sätt Urbom på läktaren!!

Matchen mot HV vann vi,men spelet va långt ifrån bra. Ska vara jävligt glada att vi vann den matchen. Idag denna sinnesjukt dåliga match. Snälla låt detta bara vara temporärt. För spelet börjar bara bli sämre o sämre.

BomBom verkar vettig :-(

Snart är vidriga rövlunda ikapp oss :evil:
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

5 punkter efter matchen mot Rögle BK:

Jadu, en sån katastrof till start har jag inte sett sedan ja jag vet inte när. Var det personalfest i DIF hockey igår? Alla verkade lite bakis, även Robbmeister. Var det lite underskattning inblandat? Ja, kanske.

Klasskillnad när vi faktiskt började trampa igång, men den tog sin lilla tid.

Fan vad bra Engqvist är, älskar att han är hemma.

Dagens boktips som sponsras utav Alexander Urbom: Regelboken

DIF gör sett till 60 minuter kanske en av säsongen sämsta insatser och definitivt sämsta hemmamatchen, tur att Rögle är ofantligt dåliga defensivt.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vi var naturligtvis överlägsna röglarna när vi ville det men problemet ikväll var att vi en del stunder inte ville det
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo

Inlägg av gaspo »

Donkels-2.0 skrev:Vi var naturligtvis överlägsna röglarna när vi ville det men problemet ikväll var att vi en del stunder inte ville det
Det va inte många stunder!
Praetori

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:
Donkels-2.0 skrev:Vi var naturligtvis överlägsna röglarna när vi ville det men problemet ikväll var att vi en del stunder inte ville det
Det va inte många stunder!
Rögle gör en djävulskt bra match, det ska man inte ta ifrån dem.
Det är PP som faktiskt funkar hyggligt och en Ante som varit Gretzky-viktig för laget (5p på 2 matcher) som gjorde att det alls blev poäng mot Rögle.
Alla matcher kan inte vara grymma men mot Rögle kan vi sprattla till oss en vinst även när vi spelar dåligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Hävdar fortfarande att vi är överlägsna ett lag som Rögle när vi väl bestämmer oss för det trots att Rögle är klappusla i år så håller jag dom som skyhöga favoriter i ett kval oavsett vilket motsånd dom stöter på och skulle dom mot all förmodan få möta korplaget från solna så blir det årets skrattmatch där röglarna kommer surfa hem det i 4 raka
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Donkels-2.0 skrev:Hävdar fortfarande att vi är överlägsna ett lag som Rögle när vi väl bestämmer oss för det trots att Rögle är klappusla i år så håller jag dom som skyhöga favoriter i ett kval oavsett vilket motsånd dom stöter på och skulle dom mot all förmodan få möta korplaget från solna så blir det årets skrattmatch där röglarna kommer surfa hem det i 4 raka
Visst är det så! Vi håller en extrem högstanivå i år som mäter sig med vilket annat lag som helst i SHL. Är väl möjligtvis så att vi har en lite svagare förstakedja än läjkers, sajk och kaffe.

Tror ändå att Rögle kommer klara sig undan kval till Moras och cocos nackdel. De har en helt annan toppnivå än dessa lag och kommer nog börja trumma på lite nu iom tränarbytet.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Börjar bli tight om forwardsplatserna nu om Linus är tillbaka.

Ridderwall har höjt sig och förtjänar bra och stabil omgivning.

Juniskedjan har haft en liten svacka det sista spelmässigt men ändå fått med sig poäng i protokollet. Måste ha tålamod med dem ändå känns det som?

Slöseri med Vejdemo på en kant?

Possler har gjort en del bra prestationer men är för ojämn.

Gillar personligen Ahlén också. Tycker han bidrar med en jävla attityd och vägvisare i hur man ska jobba och agera när man är Djurgårdare.

Klurigt värre - Vad säger ni?

Lundh, Engqvist, Bourque
Ridderwall, Ljungh, Bergfors
Davidsson X2 AJF
Possler Johansson Vejdemo

Hank och Ahlén blir 5:e ytterpar som på Kristoffersson och Finn-Olssons tid. :D
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jag tycker Burken behöver visa mer nu. Svacka! Sett loj ut i åkningen.
Så här skulle mina kedjor se ut.

Lundh Engqvist Bergfors
Ridderwall Ljungh Bourque
Fjällby MacD. Jonte

Där har vi både speed och kompetens i 4 kedjor. Alt. Vejdemo med Ljungh och Bourque med Riddarn i fjärde.
Hank extra.
Ahlén... Det smärtar mig oerhört. Men när Brodin är tillbaka måste Ahlén få speltid i annan lag.
Lite Kill your darlings.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Riddarn, Linus och Bergfors vill jag se.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev:Jag tycker Burken behöver visa mer nu. Svacka! Sett loj ut i åkningen.
Så här skulle mina kedjor se ut.

Lundh Engqvist Bergfors
Ridderwall Ljungh Bourque
Fjällby MacD. Jonte

.
Så skulle jag också starta i ett par matcher. Possler är visserligen rätt menlös och kan testas mot Hank eller Ahlen om vi behöver få upp energin i laget.
Många experter har dock talat om vilken talang Possler har i sig så han får väl några matcher till att visa det. Mest tack vare att han borta hela föregående år så har jag extra tålamod med karln.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar