Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Lee Harvey Oswald
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
-
Verkar som att en back är på väg in. Hoppas bara att de hittar någon hyffsat bra såhär sent.Backen Oscar Eklund skadade sig under helgen och kommer bli borta runt fyra veckor. Därmed missar han elitseriepremiären nästa vecka.
Sedan tidigare är även Ronnie Pettersson skadad. Hans tidigare ryggproblem har återkommit och även han blir borta en längre tid.
- Tyvärr har vi just nu två backar skadade en längre tid. Därför har vi blivit tvungna att ställa om fokus från att ta in en forward, som tanken först var, till att leta efter en back som kan lösa problemet just nu, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt.
Risken är väl att de väntar med att värva en forward..
i
Ronnie skadad och Eklund borta..... Detta betyder att Fredric E antagligen kommer starta i premiären. Skitkul, killen som var sämste back förra säsongen, vilket inte säger lite, kommer säkert få en hel del speltid...
Tycker dock kanske inte man skall titta på en ny back om man bara har pengar till en ny spelare. Jiri kommer ju och eklund blir ju "bara" borta 1 månad. Tycker nog fortfarande att det som behövs är en riktgit bra center som kan få igång en kedja till. Känner jag DIF rätt lär det välkomma in en äldre sk stjärna med "fina" meriter frnån Tyskland eller något liknande.
Skall man plocka in en back till nu måste det vara en spetsback. Att bara plocka in en spelare a'la Sjögren är helt meningslöst och dessutom dyrt. ( Vilket jag tyvärr tror kommer hända. ) Personligen tycker nog jag att någon av de duktiga killarna i u20 laget borde få chansen. Helt övertygad om att det finns någon i den truppen som är bättre än Ericsson I alla fall. Göra denna aktion sänder dessutom rätt signaler till våra yngre spelare...
Tycker dock kanske inte man skall titta på en ny back om man bara har pengar till en ny spelare. Jiri kommer ju och eklund blir ju "bara" borta 1 månad. Tycker nog fortfarande att det som behövs är en riktgit bra center som kan få igång en kedja till. Känner jag DIF rätt lär det välkomma in en äldre sk stjärna med "fina" meriter frnån Tyskland eller något liknande.
Skall man plocka in en back till nu måste det vara en spetsback. Att bara plocka in en spelare a'la Sjögren är helt meningslöst och dessutom dyrt. ( Vilket jag tyvärr tror kommer hända. ) Personligen tycker nog jag att någon av de duktiga killarna i u20 laget borde få chansen. Helt övertygad om att det finns någon i den truppen som är bättre än Ericsson I alla fall. Göra denna aktion sänder dessutom rätt signaler till våra yngre spelare...
-
-
Kall-El skrev:Ronnie skadad och Eklund borta..... Detta betyder att Fredric E antagligen kommer starta i premiären. Skitkul, killen som var sämste back förra säsongen, vilket inte säger lite, kommer säkert få en hel del speltid...
Fast Ericsson har verkligen inte gjort bort sig nu på försäsongen. Ge honom en chans först. Han kom inte till DIF för att han var kass och förra säsongen är historia. Alla kan ha en kass säsong. .(läs:Linkan i Malmö...fiasko).
Som sagt, just nu, i dagens läge, är han långt ifrån sämste back.