Örnen skrev:Synd att en viss back bjuder in Växjö två gånger om med onödiga utvisningar i tredje perioden. Känns som vi hade punkterat matchen där annars.
Alltså att gnälla över en feldömd utvisning. Släpp det. Lägg ner kappvänderiet.
Feldömd?? Domarna hade lagt nivån och den visste alla om. Då kan man inte ta så onödiga utvisningar. Man klarade ju av nivån i de två första perioderna, varför äventyra matchen i tredje?
Helt riktigt! Robban säger ju dessutom i intervjun att dom hade pratat i pausen att domaren letar slashingutvisningar. Så rätt dumdristigt av Urbom...
Sen var ju dock nivån bortblåst sista 5 och sudden...
Mycket bättre spel än förra matchen, skillnaden var målvakten. Inte för att 30 var dålig men Reideborn hade tagit en eller ett par av de insläppta idag.
Bra fight mellan två helt klart bra ishockeylag som bjuder upp i omgångar. Helt rätt killar som får näta för oss idag, vilket är roligt och förhoppningsvis kan medföra någon sorts medvind framöver. Trist att tappa matchen i tredje, men Växjö kommer ändå med 6 raka segrar innan det här och då är mentaliteten och självförtroendet på ett annat plan. Ändå nära att hålla ut, även om jag räknade med ett kvitteringsmål.
Ändå jävligt tråkigt att Jocke släpper ner plocken mot skytt istället för att vänta. Likaså trist att Växjö found the hacks för att göra mål på honom på straff, ganska - milt sagt - långsamma sidledsförflyttningar.
Men men, 1p utan Högga/Ante/LJ mot Växjö - jag tar det.
Vi får ta med oss att vi spelar spelar jämt mot serieledarna med Linus, Ante, Högström och Brodin borta. Vi hade dessutom mycket väl kunnat räkna hem alla tre pinnar idag. Sen kan man ju diskutera om det är domarna eller Urbom som det är fel på. Efter alla PP vi fick så behöver man sannerligen inte vara någon raketforskare för att förstå att domarna kommer leta kompensationer. Att då som back åka dit på en slashing i offensiv zon, det känns inte som att den gode Alexander gör någon korrekt analys av eventuella konsekvenser där. Då har han ändå relativt stor erfarenhet av att sitta tvåor.
Tråkigt är dock att Växjö kommun behåller sin förstaplats. Det är verkligen en förening som jag hoppas ska försvinna långt ner i seriesystemet och glömmas bort.
Örnen skrev:Synd att en viss back bjuder in Växjö två gånger om med onödiga utvisningar i tredje perioden. Känns som vi hade punkterat matchen där annars.
Vi pratar om en spelare som tog 25 st tvåminutersutvisningar under förgående säsong och hittills har tagit 8 st på 13 matcher i år. Det är väl snarare ett genomgående mönster som vi har kunnat se över längre tid än något kappvänderi för kvällen.
Bra match i övrigt. Mycket bra om vi ser till vilka vi har på skadelistan.
Vi pratar om en spelare som tog 25 st tvåminutersutvisningar under förgående säsong och hittills har tagit 8 st på 13 matcher i år. Det är väl snarare ett genomgående mönster som vi har kunnat se över längre tid än något kappvänderi för kvällen.
Bra match i övrigt. Mycket bra om vi ser till vilka vi har på skadelistan.
Jag håller med dig. Han har fått många konstiga tvåor mot sig helt klart.
Riktigt roligt att se att PP äntligen fungerar! Synd att vi inte hänger dit nån där.
Riktigt roligt att se att Hultan är tillbaka i gammalt gott slag!
Riktigt tråkigt att se att Urdum är dum igen...
Tycker vi ser tyngre ut än de kommundopade i både andra och tredje och tycker vi förtjänar åtminstone 2 pinnar. Tyvärr går det inte att ta korkade utvisningar mot Sveriges just nu bästa lag...
Det positiva är ju att vi är en poäng närmare Färjestad. Dessutom har vi nu spelat några av dom svåraste matcherna på följd. Vi får lite enklare motstånd framöver.
Surt, 3-1 borde ha räckt till 3p.
Snart kommer en reaktion med sämre resultat, troligen i matcherna mot de sämre lagen, då vi tenderar att tappa farten.
Fan vad irriterande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tyvärr ganska väntat att det gnälls på Urbom efteråt. I min värld är det lite mer komplicerat än så. Försiktighet och spelare med målsättningen att inte orsaka några utvisningar är inte bra det heller. Det är lätt att stirra sig blind på enskilda händelser utan att se helheten.
Med det sagt så föredrar jag självklart utvisningar som åtminstone gör lite ont på motspelaren eller på annat sätt har någon uppsida i motsats till piss som trippings i neutral zon etc.
sensei skrev:Tyvärr ganska väntat att det gnälls på Urbom efteråt. I min värld är det lite mer komplicerat än så. Försiktighet och spelare med målsättningen att inte orsaka några utvisningar är inte bra det heller. Det är lätt att stirra sig blind på enskilda händelser utan att se helheten.
Med det sagt så föredrar jag självklart utvisningar som åtminstone gör lite ont på motspelaren eller på annat sätt har någon uppsida i motsats till piss som trippings i neutral zon etc.
Båda hans utvisningar beror på ren dumhet. En offensiv där han oprovocerat slashar i forecheckingen och en defensiv där han inte hänger med i tanken och därför måste haka för att inte orsaka målchans. Jag är absolut en förespråkare av att spela rejält, men gör det smart som Rahimi och inte korkat. Man ser på långa vägar att det kommer bli utvisning.
Tycker det är mycket snack om vilka spelare DIF hade på skadelistan. Låt mig påminna om serieledarnas frånvarolista: JANNE PESONEN och TOUMAS KIISKINEN - två av SHL:s absolut bästa forwards och en våt dröm för ALLA lag i ligan. I DIF hade de ju promenerat in i förstalinan direkt.
Älskar DIF:s fina offensiv och entusiasm i år. Ser gärna ett finalspel Djurgården Hockey vs Växjö Lakers.
Förlust. Efter straffar. Det förändrar ingenting för oss. Vi kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen lider. Brodin måste verkligen längta efter att få snöra på sig skridskorna inför Hovetpubliken nu.
Även om jag fortfarande är nästan oresonligt förbannad över 2 tappade pinnar så har vi tagit 4p av 6 möjliga mot VLH än så länge vilket måste anses som godkänt.
Matchen påminde om det förra mötet med skillnaden att vi släpper in en när de tar ut målvakten medan vi höll tätt förra gången.
Jag tycker inte man kan lasta Urbom heller. Domarna åker i princip och letar utvisningar i det läget och som matchbilden sett ut så kunde Växjö spela lite mer på gränsen. Nivån var lite väl åt det känsliga hållet även om det blir lite småfult mellan oss och smålänningarna precis som förra gången. Det blir svårt att freda målet och putta bort folk från kassen på slutet utan att riskera ytterligare utvisningar så målet faller rätt naturligt. Resultatet får nog anses vara hyfsat rättvist sett efter 60min-spel även om det känns som ett rån att torska 2 pinnar med ~30sek kvar på klockan.
Kul att se att Hultström ser pigg ut i Höggas frånvaro. Det var många som klev fram och jobbade föredömligt. Vejdemos tackling i tredje i kamp mellan 44orna så sargen fläktade aktiv sittplats var som en lite summering av det hårda jobbet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.