Helt rätt, var med och byggde Tele 2 Arena( jävlar vad det står Djurgårdsslogan under många väggar, är murare)där såg man till att tomma säten inte se tomma ut, ljusblå mörkblå kommer garanterat skapa den effekten istället för som på Arenan ljusgrå mörkgrå.minalman skrev:Röda stolar. Bort med dem i nya Globen. Det är därför det ser tomt ut när två platser av tre är sålda. Svarta/Mörkblå stolar lyser inte lika mycket tomma.
Ny arena?
Re: Ny arena?
De breda gångarna hjälper inte heller till. Ser inte ens fullsatt ut när det väl är det pga alla tårtbitar som ligger flyter runt likt öar på läktaren.
It's easier to be an asshole to words than to people
Nu har vi ju övergått till sommartid.. Borde inte undersökningen vara klar nu?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Som jag förstått det är utredningen klar och ligger hos SGA fastigheter. Däremot så skulle tydligen utredningen debatteras i kommunfullmäktige första kvartalet 2017 men det har dom fortfarande inte gjort. Finns ingenting i idrottsnämndens handlingar heller.Andspe skrev:Nu har vi ju övergått till sommartid.. Borde inte undersökningen vara klar nu?
Avskaffa tre mot tre.
- Think if...
- Kontakt:
Skönt, då kan köpa säsongskort och vara säker på att slippa Globen, men ffa få ett underbart år till på Hovet.
Using Tapatalk
SGAF tog ett beslut i mars att göra en fördjupad utredning som pågår året ut. Därefter sker en politisk process, innan ärendet ev. når KF.
Tyvärr finns det inget tydligare svar att ge dig just nu än det.
-Sofie Canderyd, Bitr. borgarrådssekreterare, Arbetsmarknads- och idrottsroteln
Hovet kommer nog hinna falla ihop innan beslutet faller. Och vad menas egentligen med "eventuellt"?
Tyvärr finns det inget tydligare svar att ge dig just nu än det.
-Sofie Canderyd, Bitr. borgarrådssekreterare, Arbetsmarknads- och idrottsroteln
Hovet kommer nog hinna falla ihop innan beslutet faller. Och vad menas egentligen med "eventuellt"?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Mattias_87
Ja nu är det ju i princip klart att det blir ett nytt Globen år 2020. Och NU vill jag veta hur det nya Globen ska se ut mer detaljerat.
Avskaffa tre mot tre.
Jag blev lite besviken när de beskrev att det ska vara "precis som på hovet" när de pratar om att komma närmare isen. Jag hade hoppats på att komma betydligt närmare än så.Mattias_87 skrev:Ja nu är det ju i princip klart att det blir ett nytt Globen år 2020. Och NU vill jag veta hur det nya Globen ska se ut mer detaljerat.
Ja plexidunkar-platser ala NHL vill vi se. =)Puckey skrev:Jag blev lite besviken när de beskrev att det ska vara "precis som på hovet" när de pratar om att komma närmare isen. Jag hade hoppats på att komma betydligt närmare än så.Mattias_87 skrev:Ja nu är det ju i princip klart att det blir ett nytt Globen år 2020. Och NU vill jag veta hur det nya Globen ska se ut mer detaljerat.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt enig.Puckey skrev:Jag blev lite besviken när de beskrev att det ska vara "precis som på hovet" när de pratar om att komma närmare isen. Jag hade hoppats på att komma betydligt närmare än så.Mattias_87 skrev:Ja nu är det ju i princip klart att det blir ett nytt Globen år 2020. Och NU vill jag veta hur det nya Globen ska se ut mer detaljerat.
Ja alltså rent krasst så är väl dom nedersta platserna i Globen idag nästan närmare isen än vad dom är på Hovet? Största bekymret med Globen är väl framförallt akustiken eller har jag fel?
- Mattias_87
Ja Globen idag är ju fortfarande närmare isen än på Hovet, men skymd sikt på de två nedre vilket inga platser ska vara. Sedan måste ju även stolarna komma närmare isen på övre etage vilket jag hoppas går att lösa.Grimster skrev:Ja alltså rent krasst så är väl dom nedersta platserna i Globen idag nästan närmare isen än vad dom är på Hovet? Största bekymret med Globen är väl framförallt akustiken eller har jag fel?
Avskaffa tre mot tre.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så länge globen har flacka trappor som är bredare än E4:an och rangliga temporära läktare kommer aldrig stämningen att bli som på hovet.