Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Benjamin L. Willard »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Given avstängning. Sluta tramsa.
Given ja men surt surt surt med tanke på att LJ varit riktigt bra framåt och nu väntar dubbel espresso.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Och Ljungh och Engqvist(?) på skadelistan också.

Centerkris.
Nu hade det inte varit fel med Holm i laget :P

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Stor risk för hybris just nu.
Glöm inte att framgångarna byggt på hårt jobb. Vi är inte det skickligaste laget men vi är det mest hårt arbetande laget. Blir två mkt tuffa matcher i helgen. Inställning avgör. I är underdogs jämförande FBK i år. De har en spets vi saknar och en bredd som är imponerande.

Kämpa DIF!
jaccan

Inlägg av jaccan »

Högga till Landslaget, kul. Undvik skada nu bara
EspenK

Inlägg av EspenK »

Melart och Wikstrand borta.
Väger upp lite mot våra tapp.

Kanske kan bli spännande veckoslut ändå.
Hoppas på fullsatt!!!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

EspenK skrev:Melart och Wikstrand borta.
Väger upp lite mot våra tapp.

Kanske kan bli spännande veckoslut ändå.
Hoppas på fullsatt!!!
Melart, Wikstrand, Grundel..
Spela fult
gaspo

Inlägg av gaspo »

Underbar match idag! Men va gör domarna,ännu en match där domarna bara åker runt enögda! Känns lite som förra säsongen det var väldigt mycket enögda domarinsatser då också. Tror tyvärr kvällens match i vidriga hålan Karlstad blir tuff. Domarna kommer ALDRIG palla trycket! Domare Nord borde döma korpen!
Puckey

Inlägg av Puckey »

Joachim Eriksson har verkligen hittat formen. Det ser redan riktigt bra ut (frånsett PP..), och vi har ett jäkla sparkapital i Hultström & Ljungh som lär komma igång när de är ifatt resten av laget efter hackig upptakt av säsongen. Vaknar dessutom Ridderwall till liv finns det hur mycket kapacitet som helst i det här laget. Sen finns ju en viss Brodin med i bilden lagom till slutspelet..
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Domare Nord måste ha varit köpt av kaffe så jävla usel som han var
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK

Inlägg av EspenK »

Domarnas insats igår...

Brukar inte lägga energi på sånt men det var så många konstiga domslut.

Bara några märkliga:

FBK back slår ut pucken ur zon med klubban i huvudhöjd på Hulta.

Domarna blåser i slutet av matchen av. Uppenbarlig offside i målgården. Tekningen bli kvar i vår zon.

Fjällbys friläge där backen håller fast honom sista 10 metrarna.

Otaliga slashings och hakningar förstör spelet och drar ner på tempot. Så tråkigt att kaffe ska komma undan med detta match efter match efter match.

Tacksam för att det inte blev förlust.

Samma domare ikväll?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Djurgårdahatet är stort bland många domare. Men det e väll avundsjukan,lite finare lite bättre :-)

Men som sagt domarna kommer aldrig palla trycket ikväll. Kommer som vanligt försöka hitta det lilla,lilla minsta. Lite tragiskt att det är DIF-Domarna många matcher.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Häng på 1:a plats efter fyra raka mot kvalificerat motstånd trots att man inte kan göra mål på straffar, i OT eller i öppet mål.

Tror inte att jag sett en bättre säsongsöppning sen DIF.net

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:Häng på 1:a plats efter fyra raka mot kvalificerat motstånd trots att man inte kan göra mål på straffar, i OT eller i öppet mål.

Kul med framåtlutad hockey.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

EspenK skrev:Domarnas insats igår...

Brukar inte lägga energi på sånt men det var så många konstiga domslut.

Bara några märkliga:

FBK back slår ut pucken ur zon med klubban i huvudhöjd på Hulta.

Domarna blåser i slutet av matchen av. Uppenbarlig offside i målgården. Tekningen bli kvar i vår zon.

Fjällbys friläge där backen håller fast honom sista 10 metrarna.

Otaliga slashings och hakningar förstör spelet och drar ner på tempot. Så tråkigt att kaffe ska komma undan med detta match efter match efter match.

Tacksam för att det inte blev förlust.

Samma domare ikväll?
Jag skrev inget igår om det heller vilket jag ej brukar vara sen med att vädra åsikter om tveksamma insatser ifrån svart/vit-randiga.

Rätt bra och solklara saker du stolpar upp där. Undrar vad som är orsaken till att det används olika regelböcker under vissa tider av matcherna och/eller för respektive lag. Går inte att dra ursäkten och skylla på "att spelet blivit snabbare" när det tas för samma saker fast åt andra hållet.

Sånt där som förstör dagens SHL. Har sett endel bandy i mina dagar (uppvuxen i Sandviken) och epitetet "bandydomare" = inkompetenta där dom tom. hittade på saker som ej var i regelboken. En version av dessa tror jag fasen har hittat in i hockeyn nu.

Nu är ju vårat PP ändå apdåligt men ponera att vi fått något PP när vi spelade som bäst där i första perioden? ..jo vet att just det förstörde våran fina start i en match för inte så längesedan men skall det lossna någon gång så måste vi få med oss utvisningar när dom skall tas och inte i en kompensationsgrej i en del av matchen där vi inte har samma driv.
Senast redigerad av Henke_F den 2017-11-04 13:24:21, redigerad totalt 1 gånger.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

DRC skrev:Häng på 1:a plats efter fyra raka mot kvalificerat motstånd trots att man inte kan göra mål på straffar, i OT eller i öppet mål.

Haha, Ja tänk om vi hade fungerat i PP då skulle vi ju tusan ha varit i nivå på insats som tillbaka 89-90-91.
Bara hoppas att dagens kids kommer att få uppleva något liknande.

Det som var grejen igår var ju att vi spelade fysikt som tusan i första perioden hela laget tacklade ju i varenda närkamp. Det måste vi göra hela matchen idag om vi skall ha någon chans.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Henke_F skrev:

Haha, Ja tänk om vi hade fungerat i PP då skulle vi ju tusan ha varit i nivå på insats som tillbaka 89-90-91.
Bara hoppas att dagens kids kommer att få uppleva något liknande.

Det som var grejen igår var ju att vi spelade fysikt som tusan i första perioden hela laget tacklade ju i varenda närkamp. Det måste vi göra hela matchen idag om vi skall ha någon chans.
DIF är sjukt vältränade men man orkar inte spela så en hel match, framför allt inte när det är back-to-back.
Skriv svar