Efter att piskat upp Skellefteå i två raka ställs vi emot Kaffe på hemmaplan.
Skulle det vara så att vi tar FBK i två raka så kan det väl vara så att det är vi som ligger som ligaledare efter nästa helg.
Som Robban uttryckte sig igår: "Det är viktigt att vinna första matchen i de här back-to-back mötena, då upplever jag att man får självförtroende med sin in i andra"
Den sjunde spelaren behövs på läktaren i matchen som utspelar sig på fredag. Köp din biljett här:
----------------------------------------------------------------- Vill du också äga en del av Djurgården Hockey?
Vi är redan 2500 personer som tecknat. Vill du bli en utav familjen?
Investera här:
Kaffe har verkligen fått ihop laget. Stabila bakåt och riktigt vassa framåt.
Seriens sämsta PP mot seriens bästa PP i vad som säkerligen kommer bli griniga och täta matcher. 3p kan vara en möjlighet, tar vi 6pinnar måste kaffe underprestera eller så gör vi två kliniska matcher.
Hjärtat säger en sak men hjärnan en annan. Uddamålstorsk 2-3 hemma och borta skulle vara mitt bet (om vi inte magiskt får igång PP och samtidigt inte drar på oss utvisningar).
Skulle ju dock vara finfint att inleda mörka november med att gå upp i serieledning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fattar inte hur vi ska kunna rubba serieledarna med så många centrar borta... räknar iskallt med att november inleds med 2 klara förluster, allt annat är bragdguld!
fast hade nån sagt att vi skulle få med oss 6p av 12 efter dessa båda dubbelmöten hade jag nog ändå tyckt det varit "OK"... så allt utöver två fbk-torskar är grymt med så vingklippt lag.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Fattar inte hur vi ska kunna rubba serieledarna med så många centrar borta... räknar iskallt med att november inleds med 2 klara förluster, allt annat är bragdguld!
Med risk för säsongen största jinx så här långt. Vi har SHLs bästa målvakt!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Linus hjärnsläpp (liksom Saikspelarens skada? ) kan bli kostsamt i mötena mot FBK. Hade verkligen behövt honom.
Bäst att tillägga (i detta lättkränktas land) att jag diggar Linus som fan. Har en härlig inställning och visar alltid känslor på isen. En riktig järnkamin. Men inget snack om att det han gjorde i Lördags ska ge avstängning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidoavsettDIF skrev:3 av 5 centrar borta, kan nog bara sluta på ett sätt..
Källström är ju ändå avstängd. Snör på han ett par grillor....
En flyktigt bekant som gick i lågstadiet med Kim vet jag talat om att det inte var så roligt att leka med Kim för han ville bara spela fotboll hela tiden. Tror inte han satsade något särskilt på hockey eller bandyn där i Sandviken.
Så gissar att det är bättre att ta någon ifrån J20 eller någon härifrån forumet som har spelarlicens.
Senast redigerad av Henke_F den 2017-10-31 11:35:46, redigerad totalt 3 gång.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Linus hjärnsläpp (liksom Saikspelarens skada? ) kan bli kostsamt i mötena mot FBK. Hade verkligen behövt honom.
Bäst att tillägga (i detta lättkränktas land) att jag diggar Linus som fan. Har en härlig inställning och visar alltid känslor på isen. En riktig järnkamin. Men inget snack om att det han gjorde i Lördags ska ge avstängning.
Jag tyckte inte det var så himla farligt, ärligt talat. Ser inte den "skaderisk" som det pratas om ialla fall, utan jag upplever att det här är lite känslostyrt efter hur det ser ut. För inte tror folk på allvar att det de facto finns en risk att LJ knäcker huvudet som någon slags ägg mot isen.
Men visst, jag kan väl leva med en avstängning. Ibland kostar det att vinna matcher, det är bara att köpa läget.
Praetori skrev:
Så gissar att det är bättre att ta någon ifrån J20 eller någon härifrån forumet som har spelarlicens.
Körde ispass i morse. Platsar lätt i laget.... eller inte. En annan skulle förmodligen dö av en tackling från Tollefsen eller Grundel
Hur gammal är du? Jag har provat det du beskriver ovan och överlevde men blev skadad. Ville veta hur det kändes med en full satsning från sidan med ca en meter från sargen och nu vet jag det haha.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Linus hjärnsläpp (liksom Saikspelarens skada? ) kan bli kostsamt i mötena mot FBK. Hade verkligen behövt honom.
Jag tyckte inte det var så himla farligt, ärligt talat. Ser inte den "skaderisk" som det pratas om ialla fall, utan jag upplever att det här är lite känslostyrt efter hur det ser ut. För inte tror folk på allvar att det de facto finns en risk att LJ knäcker huvudet som någon slags ägg mot isen.
Men visst, jag kan väl leva med en avstängning. Ibland kostar det att vinna matcher, det är bara att köpa läget.
Det ser klart värre ut än vad det egentligen är. Finns flertalet situationer som kunnat orsaka mer skada som fått passera med mindre åtgärder.
Tror och tycker det är själva saken i sig som orsakar avstängningen. Att medvetet föra någons huvud mot isen. Det ser helt enkelt inte bra ut, även om Linus långtifrån "dunkade" hans huvud i isen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
FBK kommer ha 3 tongivande backar borta på fredag och lördag. Känns lite bättre, men vi ska ju ta oss in i deras zon för att utnyttja det vilket kanske blir lite bekymmersamt med vår centerbrist.
Situationen med LJ får mig osökt in på en av de finaste situationerna jag sett på en hockeyrink; när Andreas Lilja fick av Sörensens hjälm i en duell typ 13-14 alternativt 14-15 och fångar upp hans huvud som ett litet fågelägg innan det landar i isen. Blir lite tårögd när jag tänker på saken!
I övrigt, jäkligt surt att missa helgens matcher då jag är upptagen med annat. Blir en riktig vattendelare. För att citera android...