Säcken kommer reda ut det där. SHL lag som hamnar i Allsvenskan brukar lida av hybris i början, vinna och sen få det knepigt när verklighetens lunk kommer över dem och man faktiskt måste gå till jobbet varje dag.android skrev:Taskigt mot Säcken att jinxa sådär. Konstigt att det går så risigt för Modo ändå.DRC skrev:Tre matcher behövde Säcken för att få ordning på Modo. Sambahockey.
Och honom bröt genierna med. ROFL.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Taskigt mot Sorkarna att jinxa sådär.android skrev:Taskigt mot Säcken att jinxa sådär. Konstigt att det går så risigt för Modo ändå.DRC skrev:Tre matcher behövde Säcken för att få ordning på Modo. Sambahockey.

Säcken på Hovet skulle jag fan inte ens vilja att vårat nuvarande lag skulle möta.DRC skrev:Taskigt mot Sorkarna att jinxa sådär.android skrev:Taskigt mot Säcken att jinxa sådär. Konstigt att det går så risigt för Modo ändå.DRC skrev:Tre matcher behövde Säcken för att få ordning på Modo. Sambahockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stämmer verkligen publiksiffran?Praetori skrev:Säcken på Hovet skulle jag fan inte ens vilja att vårat nuvarande lag skulle möta.DRC skrev:Taskigt mot Sorkarna att jinxa sådär.android skrev:Taskigt mot Säcken att jinxa sådär. Konstigt att det går så risigt för Modo ändå.DRC skrev:Tre matcher behövde Säcken för att få ordning på Modo. Sambahockey.
Ante av förklarliga skäl inte uttagen till Tre Kronor.
Högga inte med på listan (till de samlade journalisternas stora förvåning).
Sen är ju Burken kallad till Team Canada men det var ju att vänta.
I övrigt får vi behålla gubbarna på hemmaplan och slipper förhoppningsvis nya skador ala Brodin.
I övrigt får vi behålla gubbarna på hemmaplan och slipper förhoppningsvis nya skador ala Brodin.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag unnar absolut Högström en OS plats men nästan lite lättnad att se hur uppenbart blinda förbundskaptens duon är.
Tror inte de scoutat SHL tillräckligt, iaf inte DIF. De har troligen kollat Ante på video och sedan koncentrerat sig på Frölunda, HV, SAIK (och passat på Luleå på vägen då Sillen är med) och Växjö.AlltidoavsettDIF skrev:Jag unnar absolut Högström en OS plats men nästan lite lättnad att se hur uppenbart blinda förbundskaptens duon är.
Alla tippade ju att vi skulle ligga i nedre halvan och harva och Höggas utveckling tror jag inte att många utanför Djurgården kunnat förutspå.
Att Högström inte är med är så konstigt. Men skönt för oss att han får lite vila. Det kan han behöva.Praetori skrev:Ante av förklarliga skäl inte uttagen till Tre Kronor.
De tillade ju tyvärr på journalisternas frågor att de följer Högströms framgångar så det är klart att det finns en risk att han blir Sjanghajad senare om det är någon av de som de kallat in som inte håller måttet (han är aktuell för Channel One Cup och tydligen uppsatt på ackrediteringslistan för OS enl Garpen).mb81 skrev:Att Högström inte är med är så konstigt. Men skönt för oss att han får lite vila. Det kan han behöva.Praetori skrev:Ante av förklarliga skäl inte uttagen till Tre Kronor.
Men ja, Högga är välförtjänt av lite vila men han är även välförtjänt en möjlighet att bevisa sig i Tre Kronor.
Jag är rätt spänd inför nästa säsongs-silly redan nu. Vi har en bra grundtrupp redan nu och budgeten lär vara ett antal miljoner högre i och med NE. Sedan finns det ju en del Djurgårdare, stockholmare och andra som kopplats till DIF senaste åren (stretchar trådens syfte något).
Utgående kontrakt
Staffan Kronwall - Börjar bli till åren men redan uppe i 20 pinnar i KHL samt lagkapten.
John Norman - Har börjat bra i KHL i år.
Patrick Zackrisson - Har också börjat bra
Jonas Ahnelöv - Verkar också ha börjat bra i KHL.
Jonas Enroth - Vass keeper enligt mig.
Linus Videll - Legat runt 30 poäng i KHL senaste säsongerna
Viktor Lööv - Lite bortglömd i AHL. Jag tycker att han var riktigt stabil i Modo för ett gäng år sedan
Erik Gustafsson - Höll på att etablera sig i NHL för någon säsong sedan. Tappade den platsen förra säsongen.
Lukas Bengtsson - Lite skadedrabbad men var duktig i Frölunda
Philip Holm - Den förlorade sonen.
Tobias Lindberg - en av de mest spännande juniorspelarna jag sett när jag följde juniorhockeyn nogrannare.
Fredrik Claesson - Lite samma som Erik G.
Nicklas Danielsson - Droppat en hel del i produktionen senaste åren.
Utgående kontrakt
Staffan Kronwall - Börjar bli till åren men redan uppe i 20 pinnar i KHL samt lagkapten.
John Norman - Har börjat bra i KHL i år.
Patrick Zackrisson - Har också börjat bra
Jonas Ahnelöv - Verkar också ha börjat bra i KHL.
Jonas Enroth - Vass keeper enligt mig.
Linus Videll - Legat runt 30 poäng i KHL senaste säsongerna
Viktor Lööv - Lite bortglömd i AHL. Jag tycker att han var riktigt stabil i Modo för ett gäng år sedan
Erik Gustafsson - Höll på att etablera sig i NHL för någon säsong sedan. Tappade den platsen förra säsongen.
Lukas Bengtsson - Lite skadedrabbad men var duktig i Frölunda
Philip Holm - Den förlorade sonen.
Tobias Lindberg - en av de mest spännande juniorspelarna jag sett när jag följde juniorhockeyn nogrannare.
Fredrik Claesson - Lite samma som Erik G.
Nicklas Danielsson - Droppat en hel del i produktionen senaste åren.
Född till sportchef.
Man tog en chansning när man förlängde med Alexander Fällström, det gick åt skogen. Man tog inte en chansning med Cehlin, det gick åt skogen.
Hattrick idag. Inte säkert att han fått samma utdelning här, men det var dumt att inte signa en Djurgårdare som ville hem.
Hattrick idag. Inte säkert att han fått samma utdelning här, men det var dumt att inte signa en Djurgårdare som ville hem.
Förstår ändå beslutet kring Cehlin.
Grym spelare när han är hel. Vilket han inte har varit de senaste säsongerna.
Hade han kommit hem och fått en längre skada här hade Jocke idiotförklarats. Men visst...
Han gör vad Ridderwall inte gör. (Dessa två är enligt mig jämförbara).
Grym spelare när han är hel. Vilket han inte har varit de senaste säsongerna.
Hade han kommit hem och fått en längre skada här hade Jocke idiotförklarats. Men visst...
Han gör vad Ridderwall inte gör. (Dessa två är enligt mig jämförbara).
Samtidigt tog man en chansning med Burken och hur han skulle kunna anpassa sig till europeisk rink, det har hittills gått över förväntan skulle jag säga, trots att många "experter" där ute var ytterst tveksam. Förstår helt varför DIF inte vågade chansa med honom och varför Luleå vågade. Surt i efterhand naturligtvis men you win some, you lose some.daaviid skrev:Man tog en chansning när man förlängde med Alexander Fällström, det gick åt skogen. Man tog inte en chansning med Cehlin, det gick åt skogen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grejen med Cehlin är ju att en smäll mot huvudet räcker sen kan han vara borta resten av säsongen, kanske lite mer. Dessutom var det väl bara 1 forward ut (2 med skada på Brodin), 2 forwards in där jag faktiskt föredrar en Burken iform. Som jag skrev tidigare är inte han alls lika skadebenägen även fast en Djurgårdsälskande Cehlin hade varit kul att se. Tror nog en chansning är på plats när hans kontrakt med Luleå går ut. Hade dock gärna sett Ridderwall ut, Cehlin in.
-
Tror man resonerade lite så också att man inte vill riskera att ha två spelare som ligger i farozonen att bli borta hela säsongen pga en smäll mot huvudet.Stulle skrev:Samtidigt tog man en chansning med Burken och hur han skulle kunna anpassa sig till europeisk rink, det har hittills gått över förväntan skulle jag säga, trots att många "experter" där ute var ytterst tveksam. Förstår helt varför DIF inte vågade chansa med honom och varför Luleå vågade. Surt i efterhand naturligtvis men you win some, you lose some.daaviid skrev:Man tog en chansning när man förlängde med Alexander Fällström, det gick åt skogen. Man tog inte en chansning med Cehlin, det gick åt skogen.