Ingen av spelarna innehåller något utav de namnen. Så vitt jag vet är inga förhandlingar startade än, så därför har jag bara skrivit att de eventuellt är på G.
Aftonbladet undersöker vilken tränare som folk tror får sparken först. Inte många som tror på Säcken. Ser bättre ut för Challe...
Vilken tränare får sparken först? Hans Särkijärvi, Djurgården (17.8 %)
Leif Strömberg, Södertälje (13.0 %)
Roger Kyrö/RogerRönnberg, Luleå (11.7 %)
Janne Karlsson, Linköping (8.4 %)
Magnus Arvedson, Mora (9.0 %) Charles Berglund, Timrå (7.4 %)
Ingen får sparken (6.2 %)
Per Bäckman, Frölunda (5.5 %)
Leif Boork, Brynäs (5.4 %)
Roger Melin, Färjestad (5.3 %)
Per-Erik Johnson, Skellefteå (4.8 %)
Kent Johansson, HV71 (3.2 %)
Harald Lückner, Modo (2.2 %)
Personligen tror jag Säcken sitter rätt säkert. Av den enkla anledningen att vi inte har kapital nog att sparka honom och sedan betala ut en extra lön till en tränare till...
dessutom är det inte hans fel att styrelsen inte mäktar med att ordna fram de spelare som behövs.
Jag tror med han sitter ganska säkert. Han verkar ha ganska stort förtroende av ledningen. Och jag tror definitivt på Säcken, i år tar han oss till slutspel.
Therocket1 skrev:Kan nu meddela att det nu är tre stycken tjecker som eventuellt kan vara aktuella för DIF. 2 målskyttar och 1 PP-back.
Helt rätt strategi av DIF, sett ur ett kortsiktigt ekonomiskt perspektiv.
Man väntar helt enkelt iskallt tills alla heta spelare på marknaden har kritat på för någon annan ES-klubb, sedan hittar man 1-2st okända "Slobodan" för en billig penning.
Att det sedan blir sportslig succé är dock högst osäkert...
blocco skrev:Aftonbladet undersöker vilken tränare som folk tror får sparken först. Inte många som tror på Säcken. Ser bättre ut för Challe...
Vilken tränare får sparken först? Hans Särkijärvi, Djurgården (17.8 %)
Leif Strömberg, Södertälje (13.0 %)
Roger Kyrö/RogerRönnberg, Luleå (11.7 %)
Janne Karlsson, Linköping (8.4 %)
Magnus Arvedson, Mora (9.0 %) Charles Berglund, Timrå (7.4 %)
Ingen får sparken (6.2 %)
Per Bäckman, Frölunda (5.5 %)
Leif Boork, Brynäs (5.4 %)
Roger Melin, Färjestad (5.3 %)
Per-Erik Johnson, Skellefteå (4.8 %)
Kent Johansson, HV71 (3.2 %)
Harald Lückner, Modo (2.2 %)
Tjaa, av tradition så sparkar DIF aldrig en tränare. Den turbulens som var för hundra år sen (!) fick den följden att de tränarna avgick på egen begäran. Senast var det ju Boustedt, och det var inte precis igår...
Säcken satt löst ett tag i fjol och samma svaga period i år och han kan ryka. Micke finns ju bakom.
Lill-Kenta fick väl inte "kicken", iaf inte under säsongen. Vad jag minns "valde man att inte förlänga" efter säsongen (vilket jag iofs tycker var förhastat efter bara en säsong). Vad jag kan minnas har ingen DIF-tränare fått kicken sedan Gunnar Svensson 85/86.
Att "Säcken" skulle få kicken först - och jag tror heller inte han låg långt framme förra året, jag minns inte det iaf - tror jag inte på, det finns tränare i klubbar med mer press på sig ( LHC / FBK / MoDO) som löper lånt större risk att få sparken före "Säcken". Vi har inte samma förutsättningar eller krav som exempelvis dessa tre och tålamodet är / borde därför vara större. Och att göra Micke till förstetränare nu tror jag heller inte på, han har ännu inte den erfarenheten.
Läser Sportbladet i dag och ser att många sätter oro för våra målvakter. tyvärr kan jag bara hålla med. känns enormt vågat att satsa på ett så ungt par.