Med tanke på att domaren allt som oftast fegar ur & tar en av varje efter gruff så håller jag med!!sensei skrev:Allright, bra grejjer. Saik gör det bra och tar till en välbeprövad metod för att göra match av det här igen och det är helt ärligt något vi måste bli mycket bättre på i motsvarande situation.
Det är bara att köra på och om det behövs så sänk någon i saik om det här fortsätter.
SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2017
Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2
Måste upp i spelet i tredje.
Falk ska ALDRIG spela 4-4. Det kostade oss ett mål. Bra fysik men noll spelintelligens när han blir pressad.
Tycker Förstakedjan är blek. Burken ser seg ut.
Linus J bäst på plan idag tillsammans med Högga,Nilsson och Reideborn.
Möter ett bra lag idag ska vi komma ihåg.
Falk ska ALDRIG spela 4-4. Det kostade oss ett mål. Bra fysik men noll spelintelligens när han blir pressad.
Tycker Förstakedjan är blek. Burken ser seg ut.
Linus J bäst på plan idag tillsammans med Högga,Nilsson och Reideborn.
Möter ett bra lag idag ska vi komma ihåg.
Alltså såhär känns det, domarna jobbar väldigt hårt för att visa att de INTE faller för trycket på Hovet. Effekten av det blir att man släpper väldigt mycket på motståndarlagen. Har märkt det i flera matcher denna säsong.
Är det bara jag eller does that make sense?
Är det bara jag eller does that make sense?
Men alltså är det skellefteås gnäll som vinner över domarna till deras fördel, eller vad är problemet?
Det kommer vara omöjligt att lösa publikproblemen som finns i SHL med den här domarnivån. Folk som inte är helt insatta kommer ju aldrig kunna lära sig de olika reglerna när de hela tiden bedöms olika. Må så vara att domarna istället blir extremt petiga med reglerna, men så länge det finns en jämn nivå (där misstag såklart tillåts) så vet ju både spelare och publik hur saker och ting fungerar.
Det kommer vara omöjligt att lösa publikproblemen som finns i SHL med den här domarnivån. Folk som inte är helt insatta kommer ju aldrig kunna lära sig de olika reglerna när de hela tiden bedöms olika. Må så vara att domarna istället blir extremt petiga med reglerna, men så länge det finns en jämn nivå (där misstag såklart tillåts) så vet ju både spelare och publik hur saker och ting fungerar.
Senast redigerad av #87 den 2017-10-27 19:45:10, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Vi är inte blyga med att slå icing asså.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
- diftobbe89
Ser att Ridderwall spelar ikväll men vart EXAKT är han, har tydligen fått över 10 min, hur kan man vara så jävla osynlig i match efter match, vädra Ahlén istället skärp till er, han hade varit som klippt och skuren för denna match.
Spela fult
- BloodBride
Två skott hittills, båda utanför.diftobbe89 skrev:Ser att Ridderwall spelar ikväll men vart EXAKT är han, har tydligen fått över 10 min, hur kan man vara så jävla osynlig i match efter match, vädra Ahlén istället skärp till er, han hade varit som klippt och skuren för denna match.
Bra propp av Fjällby!!
Den var sjukt bra. Det är så vi måste spela fysiskt.Dusinator skrev:Bra propp av Fjällby!!
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinst iaf. SKÖNT!
Men det är fan skamligt hur zebrajävlarna slutar att blåsa så fort vi börjar spela och fulskelefteå tillåts få frikort på både högaklubbor i ansiktet och en jävla massa mer!
Men det är fan skamligt hur zebrajävlarna slutar att blåsa så fort vi börjar spela och fulskelefteå tillåts få frikort på både högaklubbor i ansiktet och en jävla massa mer!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Bra match. Vi är sjukt bra i år.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Den var tusan det bästa på de två sista perioderna.Praetori skrev:Den var sjukt bra. Det är så vi måste spela fysiskt.Dusinator skrev:Bra propp av Fjällby!!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-
Skönt med vinst och att Örebro förlorade mot Mora