Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ska vi gissa på Ridderwall ut om Brodin tillfrisknar i tid till tranferrutan stängs...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra beslut att just Fagerudd skulle skickas iväg ändå. Frågan är hur stor del av lönekostnaden Mora tar?
Avskaffa tre mot tre.
Lär knappast bänka eller skicka kaptenen va?EspenK skrev:Ska vi gissa på Ridderwall ut om Brodin tillfrisknar i tid till tranferrutan stängs...
Dock tror jag på Ante som kapten framöver.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Instämmer till fullo.Praetori skrev:Lär knappast bänka eller skicka kaptenen va?EspenK skrev:Ska vi gissa på Ridderwall ut om Brodin tillfrisknar i tid till tranferrutan stängs...
Dock tror jag på Ante som kapten framöver.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Mora lär plocka merparten. Nu ska man bara lösa nästa säsong också...Mattias_87 skrev:Bra beslut att just Fagerudd skulle skickas iväg ändå. Frågan är hur stor del av lönekostnaden Mora tar?
Skönt att Jocke lyckades hitta ny adress till honom. Kan säkert göra ett gäng poäng med mycket istid, men med Högström, Hultström, Pettersson, Lagesson, Nilsson, Urbom och Bernhardt som ordinarie sju räcker det med Falk som back up.Skidlöparn skrev:Bra gissat!diftobbe89 skrev:Vore åt helvete, vi måste ge honom en ordentlig chans, och han har knappast gjort bort sig, det finns mer att hämta är jag säker på, finns andra backar som borde ryka/lånas ut före.Puckey skrev:Kan man gissa på Fagerudd till Mora?
Bra lösning av Jocke. Tycker han är väldigt bra på hitta nya klubbar till spelare som inte får plats. Nu blir det inte massa onödiga kostnader.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, Jocke växer mer och mer i mina ögon. Det kändes ju sisådär förra säsongen, men han har verkligen lyckats med alla värvningar till i år, och nu när Hultan är tillbaka är det inte konstigt att han måste skicka iväg Fagerudd som antagligen lyfter en stor del av (om inte hela) Hultans lön.
-
mb81 skrev:Bra lösning av Jocke. Tycker han är väldigt bra på hitta nya klubbar till spelare som inte får plats. Nu blir det inte massa onödiga kostnader.
Exakt, jag har påpekat hans tavlor men måste hylla han nu också, mycket bra agerat kring allting denna säsong.Skidlöparn skrev:Ja, Jocke växer mer och mer i mina ögon. Det kändes ju sisådär förra säsongen, men han har verkligen lyckats med alla värvningar till i år, och nu när Hultan är tillbaka är det inte konstigt att han måste skicka iväg Fagerudd som antagligen lyfter en stor del av (om inte hela) Hultans lön.
Så bra lön hade nog inte Fagerudd. Lite därför det nog gick lösa så snabbt ändå.Skidlöparn skrev:Ja, Jocke växer mer och mer i mina ögon. Det kändes ju sisådär förra säsongen, men han har verkligen lyckats med alla värvningar till i år, och nu när Hultan är tillbaka är det inte konstigt att han måste skicka iväg Fagerudd som antagligen lyfter en stor del av (om inte hela) Hultans lön.
Ja Jocke ska ha kredd som lyckats så pass bra denna säsong. Många värvningar man kände sig tveksam till som lyckats bra. Jeppe, Lagesson och Burken framförallt.
-
Nej kanske inte. Kommer inte ihåg hur mycket Hultan lyfter.mb81 skrev:Så bra lön hade nog inte Fagerudd. Lite därför det nog gick lösa så snabbt ändå.Skidlöparn skrev:Ja, Jocke växer mer och mer i mina ögon. Det kändes ju sisådär förra säsongen, men han har verkligen lyckats med alla värvningar till i år, och nu när Hultan är tillbaka är det inte konstigt att han måste skicka iväg Fagerudd som antagligen lyfter en stor del av (om inte hela) Hultans lön.
Ja Jocke ska ha kredd som lyckats så pass bra denna säsong. Många värvningar man kände sig tveksam till som lyckats bra. Jeppe, Lagesson och Burken framförallt.
175' enligt det ursprungliga kontraktet, vet inte hur det ser ut efter förlängningen.Skidlöparn skrev:Nej kanske inte. Kommer inte ihåg hur mycket Hultan lyfter.mb81 skrev:Så bra lön hade nog inte Fagerudd. Lite därför det nog gick lösa så snabbt ändå.Skidlöparn skrev:Ja, Jocke växer mer och mer i mina ögon. Det kändes ju sisådär förra säsongen, men han har verkligen lyckats med alla värvningar till i år, och nu när Hultan är tillbaka är det inte konstigt att han måste skicka iväg Fagerudd som antagligen lyfter en stor del av (om inte hela) Hultans lön.
- DIF_Soldier
Jim Morrison skrev:Noterar första backuppställningen för säsongen och ser hur jävla dålig den är. Ofattbart uselt arbete.
Vikas skrev:Fördelen med att ha ett dåligt låg på pappret är väl att man redan på försäsongen inte har några direkta förväntningar.
Svårt att bli än mer besviken, liksom.
diftobbe89 skrev:Backsidan kommer bli vårat fall, hur uppenbart som helst, Lagesson, J.Petterson, Falk, Fagerudd och en oprövad Bernhardt säger väl allt, det är för tunt,
Mer pojkar. Mer mer mer.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Ja, helvete vad dåligt det såg ut från försäsong till Hv71 i premiären. Sedan hände något. Hoppas dom forsätter överraska och övertyga så får jag bära dumstruten efter säsongen.DIF_Soldier skrev:Jim Morrison skrev:Noterar första backuppställningen för säsongen och ser hur jävla dålig den är. Ofattbart uselt arbete.Vikas skrev:Fördelen med att ha ett dåligt låg på pappret är väl att man redan på försäsongen inte har några direkta förväntningar.
Svårt att bli än mer besviken, liksom.diftobbe89 skrev:Backsidan kommer bli vårat fall, hur uppenbart som helst, Lagesson, J.Petterson, Falk, Fagerudd och en oprövad Bernhardt säger väl allt, det är för tunt,
Mer pojkar. Mer mer mer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
Jockes bygge var ju dock lite små märkligt inför, tvivlar på att någon trodde så hårt på denna backbesättning och det såg väl sådär ut i inledningen, men dom får gärna fortsätta överraska, Högström är ovärderlig.DIF_Soldier skrev:Jim Morrison skrev:Noterar första backuppställningen för säsongen och ser hur jävla dålig den är. Ofattbart uselt arbete.Vikas skrev:Fördelen med att ha ett dåligt låg på pappret är väl att man redan på försäsongen inte har några direkta förväntningar.
Svårt att bli än mer besviken, liksom.diftobbe89 skrev:Backsidan kommer bli vårat fall, hur uppenbart som helst, Lagesson, J.Petterson, Falk, Fagerudd och en oprövad Bernhardt säger väl allt, det är för tunt,
Mer pojkar. Mer mer mer.
Spela fult