Jim Morrison skrev:Vi är en riktigt skicklig spelare ifrån att kunna utmana i toppen. Någon som kan styra ett PP och avgöra. Som kan gå in i förstakedjan och skicka Peppe till tredje/fjärde.
Bra genomförd match annars.
Vilket vi inte kommer ha råd med. Så det kan vi glömma direkt.
Nästa tips på framgång?
Beror väl på om Thore är sugen på att nyttja sin klausul vid jul och inte lyfta alldeles för hög lön. Ligger vi på slutspelsplats - vem vet?
I övrigt har jag inga andra tips, nej. Men att byta ut Musse kommer inte göra någonting för vårt PP.
Fast att säga att coachen inte betyder nåt är en lögn. Tänk om vi hade Micke J på den positionen. Finns så mycket smsrtness där.
Tänk vad som hände med Malmös Pp när Mattsson kom in och styrde upp det som coach.
Janzoo skrev:Vilken jävla tredjeperiod vi gör i övrigt. Kaffebonden i slutintervjun ansåg att de blev bättre i tredje, men de var ju så upptryckta mot egen kasse att de satt på läktaren.
Ja fan vad surt att vi inte fick ett ledningsmål i 3:e perioden.
Vikas skrev:När förnyas Musses kontrakt, tro? Ska vi gissa på 3 år till?
Är sååå jävla less på gnället på Musse, okej, han kanske är en kass person, pp tränare och människa överhuvudtaget, men vi har spelare som spelat i NHL, khl, shl och annat, inte fan är det Musses fel att varända pp utom 1 inte gett mål, fan heller, spelare som lirar pp ska fan kunna klara av att spela 1 man mer bättre än vi gjort oavsett.
Vad är ens syftet med att ha tränare då? Tränaren ska ju styra upp spelet med riktlinjer, hur vi ska spela, varje spelares uppgift osv. Om alla går in och kör sitt eget race så kommer det ju aldrig leda till något konstruktivt. Alla spelare har olika bakgrund i olika klubbar, med olika spelare, spelsätt och tränare.
Sa jag att vi inte skulle ha en pp tränare??? Hade Musse varit pp tränare för FBk kanske dom haft 99% mål i pp, kommer vi knappt in i zonen i pp är det väl fan inte tränarens fel alla ggr, spelare på planen måste väl fan kunna göra saker på egen hand..
Det går inte att sitta och hoppas på att vårt PP helt magiskt blir bättre, för det kommer det inte bli.
Musse har haft mer än 2 år på sig, och inte ens med spelare som Thoresen, Sörensen och Matt att ställa upp med såg det bra ut.
Man kan snacka om att det är mentala grejer, inte 100% Musses fel, men man måste ju ändå göra NÅNTING för att bryta detta mönster. Inte bara stånga sig blodig i isen gång på gång på gång.
Trist när vårt 5v5 ändå är så pass bra. Hade kunnat bli en kul säsong.
Jim Morrison skrev:Vi är en riktigt skicklig spelare ifrån att kunna utmana i toppen. Någon som kan styra ett PP och avgöra. Som kan gå in i förstakedjan och skicka Peppe till tredje/fjärde.
Bra genomförd match annars.
Vilket vi inte kommer ha råd med. Så det kan vi glömma direkt.
Nästa tips på framgång?
Beror väl på om Thore är sugen på att nyttja sin klausul vid jul och inte lyfta alldeles för hög lön. Ligger vi på slutspelsplats - vem vet?
I övrigt har jag inga andra tips, nej. Men att byta ut Musse kommer inte göra någonting för vårt PP.
Det är typ samma sak som att säga att en ny tränare inte skulle göra något åt ett lag som Rögle.
Helt seriöst nu. Man gör en förändring, det är viktigast när något står still. "Ny röst i båset" och sådana klyschor. Men det är ju sant. Hur många fler poäng ska vi missa för att vi är totalt värdelösa i spel med en man mer?
Senast redigerad av ciirree den 2017-10-12 20:52:50, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK skrev:
Fast att säga att coachen inte betyder nåt är en lögn. Tänk om vi hade Micke J på den positionen. Finns så mycket smsrtness där.
Tänk vad som hände med Malmös Pp när Mattsson kom in och styrde upp det som coach.
Säger inte alls att coachen inte betyder något. Självklart är det så. Men i power-play är det typ essentiellt att kunna lägga den där sista avgörande passen som inte finns egentligen. Att hitta in till slottet från ingenstans. Jag tycker inte att vi har någon sån spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi gör ingen bra match. Det är stundvis påkopplat men annars mest klubbfäktning och studsande puckar som vi inte kan kapitalisera på.
Första matchen denna säsongen där jag sett obalans i laget med vissa som är snabbare i tanken än vad kamraterna är på skridskorna eller klubban.
En målvakt på tårna hos kagfe och en oförmåga hos oss i framförallt PP skiljer idag. Vi kan lätt vara med och utmana om guldet i år om vi får ordning på grejerna.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Vi gör ingen bra match. Det är stundvis påkopplat men annars mest klubbfäktning och studsande puckar som vi inte kan kapitalisera på.
Första matchen denna säsongen där jag sett obalans i laget med vissa som är snabbare i tanken än vad kamraterna är på skridskorna eller klubban.
En målvakt på tårna hos kagfe och en oförmåga hos oss i framförallt PP skiljer idag. Vi kan lätt vara med och utmana om guldet i år om vi får ordning på grejerna.
Nä men ge dig nu, vi gör väl det riktigt bra i per 2 o 3, kom inte och sig annat
Tycker vi gör en grym match, igen. Resultatet är totalt orättvist. Vi kan inte hantera PP och Steen är grym i målet. Kaffekokarna hade inte mycket att komma med, och den här matchen hade vi vunnit 8 av 10 med normal utdelning. Tycker ändå det lovar gott. Men visst, Thoresen i januari skulle ju innebära att vi utmanar om guld.
Praetori skrev:Vi gör ingen bra match. Det är stundvis påkopplat men annars mest klubbfäktning och studsande puckar som vi inte kan kapitalisera på.
Nä men ge dig nu, vi gör väl det riktigt bra i per 2 o 3, kom inte och sig annat
Inte jämfört mot tidigare. Vi kan mycket bättre och det har alla lagdelarna visat.
Den är inte dålig men inte bra heller. Det blixtrade till ett par gånger men över 60 min är det knappt godkänt.
Mängden dumma pucktapp och kladd, passningar på hälarna utan hyfsad press. Det såg inte ut som tidigare riktigt.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Inte jämfört mot tidigare. Vi kan mycket bättre och det har alla lagdelarna visat.
Den är inte dålig men inte bra heller. Det blixtrade till ett par gånger men över 60 min är det knappt godkänt.
Mest imponerad över hur vi verkligen ville vinna i tredje. Spelet från ifjol när man backar hem och inväntar OT finns inte. Samma sak mot Växjö. Gillar det drivet. Vi hade 2-3 riktigt bra lägen att avgöra men det vill sig inte.
Mest imponerad över hur vi verkligen ville vinna i tredje. Spelet från ifjol när man backar hem och inväntar OT finns inte. Samma sak mot Växjö. Gillar det drivet. Vi hade 2-3 riktigt bra lägen att avgöra men det vill sig inte.
Thoresen hade ju inte varit helt fel.
Ja det finns driv och riv men det blev lite väl mycket enmansinstick och inte någon riktig press när desperationen infann sig. Kaffe fredade sig bra men det fina spelet vi visade första fem i första och en bit av andra fick Hawaii-hockey tendenser efter vårt misslyckande PP och baklängesmålet kändes typiskt DIF/FBK logiskt.
Som grädde på moset skjuter burken sönder klubban och står klentroget och tittade ett par sekunder innan han hämtade ny klubba och självklart kommer FBK farande och sätter den i tom kasse.
Marginalerna var inte med oss men medstuds förtjänar man.