Hej..!Vart köper man hockeytröjor..Matchtröjor asså..?
Hej..!Vart köper man hockeytröjor..Matchtröjor asså..?
Hej..!Vart köper man hockeytröjor..Matchtröjor asså..?.Shopen har ju bara vita ..kvar??ser de ut som på bilderna.??.ser ut o va nån gammal modell?? 

Re: Hej..!Vart köper man hockeytröjor..Matchtröjor asså..?
Är man 39 år så ska man ta mig f-n inte skriva som en nioåring och en översättning kan vara på plats.Rantanen skrev:Hej..!Vart köper man hockeytröjor..Matchtröjor asså..?.Shopen har ju bara vita ..kvar??ser de ut som på bilderna.??.ser ut o va nån gammal modell??
I översättning så var det följande som Rantanen skrev:Hej! Var köper man hockeytröjor? Matchtröjor alltså? I shopen finns det bara vita kvar. Ser dessa ut som på bildern? Det ser ut att vara en gammal modell.
La till några extra punkter! Ja det var ju århundradets underdrift!m0ng00se skrev:HÄNG HONOM!!!!! han la till några extra punkter....
...."Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen..."
Ska det vara så jäkla svårt att skriva inlägg på ett sätt som anstår detta forum och som inte bara är anpassat efter hur det skrivs på Lunarstorm

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

det är som att försöka stoppa en sandstorm med händerna...fattar inte att ni ens orkar bry er och klanka ner på hur folk skriver när det är en omöjlighet att stoppa....fatta att var och varannan tonåring sitter med en dator och internet nu och det är så här dom snackar och skriver...känns som det bara är att gilla läget eller försvinna....jag har gillat läget och anpassat mig....ser ni mina underbara "...." !?..heheBautabröl skrev:
La till några extra punkter! Ja det var ju århundradets underdrift!
Ska det vara så jäkla svårt att skriva inlägg på ett sätt som anstår detta forum och som inte bara är anpassat efter hur det skrivs på Lunarstorm
Bedrövligt! Inlägg som skrivs med Lunarstormssvenska drar ner nivån på detta forum och lägger ett löjets skimmer över det och över Djurgår´n!m0ng00se skrev:det är som att försöka stoppa en sandstorm med händerna...fattar inte att ni ens orkar bry er och klanka ner på hur folk skriver när det är en omöjlighet att stoppa....fatta att var och varannan tonåring sitter med en dator och internet nu och det är så här dom snackar och skriver...känns som det bara är att gilla läget eller försvinna....jag har gillat läget och anpassat mig....ser ni mina underbara "...." !?..heheBautabröl skrev:

Ööö nu tycker jag nog du överdriver en aningens aning va?...det är som att säga att alla människor ska vara lika....bara att inse att det finns Nisse 13 från Åmål och carl-gustav 57 från kungliga hufvudstaden som håller på djurgårn och tro att dessa två skulle ha samma språkbruk är ju som att skita och hålla för!;)....if U catch my drift?;DBautabröl skrev:Bedrövligt! Inlägg som skrivs med Lunarstormssvenska drar ner nivån på detta forum och lägger ett löjets skimmer över det och över Djurgår´n!m0ng00se skrev:det är som att försöka stoppa en sandstorm med händerna...fattar inte att ni ens orkar bry er och klanka ner på hur folk skriver när det är en omöjlighet att stoppa....fatta att var och varannan tonåring sitter med en dator och internet nu och det är så här dom snackar och skriver...känns som det bara är att gilla läget eller försvinna....jag har gillat läget och anpassat mig....ser ni mina underbara "...." !?..heheBautabröl skrev:
Nope! Jag anser att man bör kunna anstränga sig med att skriva begripliga inlägg utan en massa "e ru me", "asså" eller "lr" och obegripliga kommateringar och punkter.m0ng00se skrev:Ööö nu tycker jag nog du överdriver en aningens aning va?...det är som att säga att alla människor ska vara lika....bara att inse att det finns Nisse 13 från Åmål och carl-gustav 57 från kungliga hufvudstaden som håller på djurgårn och tro att dessa två skulle ha samma språkbruk är ju som att skita och hålla för!;)....if U catch my drift?;D
Att Tryckfels-Nisse är framme då och då är ett mindre problem, men som sagt vill man undvika att detta forum dras ner i ett träsk av SMS-svenska a´la Lunarstorm och drar ner Djurgår´n till samma nivå, bör man kolla igenom sitt inlägg innan man trycker på "skicka".

Bautabröl skrev:Nope! Jag anser att man bör kunna anstränga sig med att skriva begripliga inlägg utan en massa "e ru me", "asså" eller "lr" och obegripliga kommateringar och punkter.m0ng00se skrev:Ööö nu tycker jag nog du överdriver en aningens aning va?...det är som att säga att alla människor ska vara lika....bara att inse att det finns Nisse 13 från Åmål och carl-gustav 57 från kungliga hufvudstaden som håller på djurgårn och tro att dessa två skulle ha samma språkbruk är ju som att skita och hålla för!;)....if U catch my drift?;D
Att Tryckfels-Nisse är framme då och då är ett mindre problem, men som sagt vill man undvika att detta forum dras ner i ett träsk av SMS-svenska a´la Lunarstorm och drar ner Djurgår´n till samma nivå, bör man kolla igenom sitt inlägg innan man trycker på "skicka".
MMm språkutveckling min käre bröl..språkutveckling......bara att kika på gammelsvenskan kontra dagens "riks svenska"....sen om man tycker att det är ett steg bakåt eller frammåt det är väl individuellt men jag tror det är som att föröska stoppa en lavin....
varför skulle djurgårn börja lira div5 håckey för att "vi" är några stycken som använder "asså" istället för "alltså" ??
Vi kanske skule ta och fråga säcken vid nästa frågeträff om han tycker att vårt språkbruk här på forumet inverkar på hur dom tränar/spelar !??;)...
Håller med, så länge det går att läsa så spelar det ingen roll. Alla Djurgårdare ska få vara här och snacka hockey. Inte bara de som kan stava.m0ng00se skrev: MMm språkutveckling min käre bröl..språkutveckling......bara att kika på gammelsvenskan kontra dagens "riks svenska"....sen om man tycker att det är ett steg bakåt eller frammåt det är väl individuellt men jag tror det är som att föröska stoppa en lavin....
varför skulle djurgårn börja lira div5 håckey för att "vi" är några stycken som använder "asså" istället för "alltså" ??
Vi kanske skule ta och fråga säcken vid nästa frågeträff om han tycker att vårt språkbruk här på forumet inverkar på hur dom tränar/spelar !??;)...
Att du försöker dra billiga poänger utifrån mitt resonemang förtar inte det rätta i detta, men drar ner din egen trovärdighet en smula.m0ng00se skrev:MMm språkutveckling min käre bröl..språkutveckling......bara att kika på gammelsvenskan kontra dagens "riks svenska"....sen om man tycker att det är ett steg bakåt eller frammåt det är väl individuellt men jag tror det är som att föröska stoppa en lavin....
SMS-svenska och ett språkbruk ovärdigt Djurgår´n drar ner seriositeten på detta forum och lägger ett löjets skimmer över Djurgår´n som förening.
Jag har veterligt aldrig sagt att DIF skulle åka ur någon serie med anledning av vad som skrivs på detta forum, eller hur detta framförs, utan bara att forumet blir patetiskt och inget att ta på allvar.
Jag tycker som sagt att man ska bemöda sig med att skriva på ett sätt som anstår Djurgår´n.

Hahaham0ng00se skrev:Bautabröl skrev:Nope! Jag anser att man bör kunna anstränga sig med att skriva begripliga inlägg utan en massa "e ru me", "asså" eller "lr" och obegripliga kommateringar och punkter.m0ng00se skrev:Ööö nu tycker jag nog du överdriver en aningens aning va?...det är som att säga att alla människor ska vara lika....bara att inse att det finns Nisse 13 från Åmål och carl-gustav 57 från kungliga hufvudstaden som håller på djurgårn och tro att dessa två skulle ha samma språkbruk är ju som att skita och hålla för!;)....if U catch my drift?;D
MMm språkutveckling min käre bröl..språkutveckling......bara att kika på gammelsvenskan kontra dagens "riks svenska"....sen om man tycker att det är ett steg bakåt eller frammåt det är väl individuellt men jag tror det är som att föröska stoppa en lavin....

Pepp91 skrev:Har läst eran lilla disskusion nu och jag tror med M0ng00ses sista inlägg så finns det bara en sak att säga. "End of story!"...
I rest my case!Bautabröl skrev:Att du försöker dra billiga poänger utifrån mitt resonemang förtar inte det rätta i detta, men drar ner din egen trovärdighet en smula.
SMS-svenska och ett språkbruk ovärdigt Djurgår´n drar ner seriositeten på detta forum och lägger ett löjets skimmer över Djurgår´n som förening.
Jag har veterligt aldrig sagt att DIF skulle åka ur någon serie med anledning av vad som skrivs på detta forum, eller hur detta framförs, utan bara att forumet blir patetiskt och inget att ta på allvar.
Jag tycker som sagt att man ska bemöda sig med att skriva på ett sätt som anstår Djurgår´n.

ahh det är som att snacka med en militär av den gamla skolan;)...Preussisk perfektionism:)....Bautabröl skrev:Att du försöker dra billiga poänger utifrån mitt resonemang förtar inte det rätta i detta, men drar ner din egen trovärdighet en smula.m0ng00se skrev:MMm språkutveckling min käre bröl..språkutveckling......bara att kika på gammelsvenskan kontra dagens "riks svenska"....sen om man tycker att det är ett steg bakåt eller frammåt det är väl individuellt men jag tror det är som att föröska stoppa en lavin....
bara att inse vi är av olika åsikt och om nu adminen tycker lika som du så är det väl bara att banna mitt konto....
peace out!..
och några extra punkter bara för skojjs skulle;)
......
..
..
......
...
....
...
.
......