Och skapar hälften så mycket.....Davidsson skrev:Kedja 2 & 3 har dubbelt så mycket istid som junis-kedjan.
SHL : Omgång 8 : Djurgårdens IF - Växjö 8/10-2017
Re: SHL : Omgång 8 : Djurgårdens IF - Växjö 8/10-2017
Nu får vi hoppas på att det finns energi kvar till en kvittering. Såg trötta ut i alla delar (förutom junisarna).
Oavgjort skulle känts rättvist med tanke på hur det sett ut. 1-3 poäng hade varit ok för mig mot detta motstånd.
Skillnad på att möta Rögle och Växjö. Hank och fagerudd såg ut som Erik Karlsson och Malkin mot Rögle. Idag ser de ut som Måns Krüger och Kim Lennhammer under deras tid i DIF.
Oavgjort skulle känts rättvist med tanke på hur det sett ut. 1-3 poäng hade varit ok för mig mot detta motstånd.
Skillnad på att möta Rögle och Växjö. Hank och fagerudd såg ut som Erik Karlsson och Malkin mot Rögle. Idag ser de ut som Måns Krüger och Kim Lennhammer under deras tid i DIF.
Vårt dåliga PP kommer göra att vi kommer slåss om en play-in plats till slutspelet. Om vi ska ta ytterligare steg så måste vi prestera bättre i PP. 5v5 är vi inte mycket sämre än topplagen. Vi kan investera hur mycket vi vill i skickliga spelare, men det måste även finnas kompetens på ledarsidan. Och det är tydligt att Musse inte är redo för att axla en ledarroll i SHL.
Lite så.. det är ju skillnad på (som jag skrev) Div1-Rögle och ett SHL motstånd, och det visar sig ju tyvärr tydligt!EspenK skrev:Skillnad på att möta Rögle och Växjö. Hank och fagerudd såg ut som Erik Karlsson och Malkin mot Rögle. Idag ser de ut som Måns Krüger och Kim Lennhammer under deras tid i DIF.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag håller med om att PP är uselt men jag håller inte med om Musse rent generellt. Han är skärpt på många sätt och vis men kanske inte bör ha för mycket att säga till om när det gäller just PP.DIF87 skrev:Vårt dåliga PP kommer göra att vi kommer slåss om en play-in plats till slutspelet. Om vi ska ta ytterligare steg så måste vi prestera bättre i PP. 5v5 är vi inte mycket sämre än topplagen. Vi kan investera hur mycket vi vill i skickliga spelare, men det måste även finnas kompetens på ledarsidan. Och det är tydligt att Musse inte är redo för att axla en ledarroll i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi är på intet sätt sämre än Växjö idag. Det enda som suger är PP. Där måste nån förändring ske.
Precis inget kommer att förändras så länge vi vinner matcher. I år har vi chans att vara ett lag för övre halvan om vi spelar som mot Skellefteå och första perioden idag. Tyvärr tycker jag att vi saknar fingertoppskänslan hos coacherna. När vi inte får det att funka väntar de allt för länge med att göra förändringar. T.O kommer oftast för sent istället för i läget innan vi åker på ett baklänges mål. Man kan ofta se trenden i god tid innan målet.DIF87 skrev:Vårt dåliga PP kommer göra att vi kommer slåss om en play-in plats till slutspelet. Om vi ska ta ytterligare steg så måste vi prestera bättre i PP. 5v5 är vi inte mycket sämre än topplagen. Vi kan investera hur mycket vi vill i skickliga spelare, men det måste även finnas kompetens på ledarsidan. Och det är tydligt att Musse inte är redo för att axla en ledarroll i SHL.
Att kedja två och tre lämnas oförändrade trots 0 resultat i spelet är ytterligare ett exempel på detta. Sedan skulle man vilja veta varför Possler ska mobbas i detta lag. Han är inte sämre än Ahlén i årets säsongsinledning. Hur länge ska Ahlén leva på sina 5-6 matcher förra året då han plötsligt gjorde mål med Ridderwall och Johansson. I år skapar de ingenting. Kanske är deras uppgift att vara ofarliga utmed sargerna för det är där de är 99,9% av tiden.
Kan ingen skjuta in gnagarjäveln i kassen...
Man gör inga mål på Fasth utan förflyttningar. Skotten han fått mot sig är tämligen ofarliga. Otroligt placeringssäker.
Järnkaminen nätade, tack
Sniper Micke!!!
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
-
Björnens vråååååål! WOho!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tacka mig. Årets anti jinx.EspenK skrev:Precis inget kommer att förändras så länge vi vinner matcher. I år har vi chans att vara ett lag för övre halvan om vi spelar som mot Skellefteå och första perioden idag. Tyvärr tycker jag att vi saknar fingertoppskänslan hos coacherna. När vi inte får det att funka väntar de allt för länge med att göra förändringar. T.O kommer oftast för sent istället för i läget innan vi åker på ett baklänges mål. Man kan ofta se trenden i god tid innan målet.DIF87 skrev:Vårt dåliga PP kommer göra att vi kommer slåss om en play-in plats till slutspelet. Om vi ska ta ytterligare steg så måste vi prestera bättre i PP. 5v5 är vi inte mycket sämre än topplagen. Vi kan investera hur mycket vi vill i skickliga spelare, men det måste även finnas kompetens på ledarsidan. Och det är tydligt att Musse inte är redo för att axla en ledarroll i SHL.
Att kedja två och tre lämnas oförändrade trots 0 resultat i spelet är ytterligare ett exempel på detta. Sedan skulle man vilja veta varför Possler ska mobbas i detta lag. Han är inte sämre än Ahlén i årets säsongsinledning. Hur länge ska Ahlén leva på sina 5-6 matcher förra året då han plötsligt gjorde mål med Ridderwall och Johansson. I år skapar de ingenting. Kanske är deras uppgift att vara ofarliga utmed sargerna för det är där de är 99,9% av tiden.
possler inne med vejdemo nu... hank bänkad!?