Tips på hur tabellen slutar i vår..

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Dif i slutspel?

Ja
116
85%
Nej
21
15%

Antal röster: 137

Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

1.Hv71
2.Färjestad
3.Timrå
4.MoDo
5.Frölunda
6.Linköping
7.Brynäs
8.Djurgården
----------------
9.Skellefteå
10.Södertälje
----------------
11.Mora
12.Luleå

Mora och Luleå kommer hamna långt efter i tabellen.
Linköping, Brynäs, Djurgården, Skellefteå och Södertälje slåss om slutspelsplatser.
djurgårdarn3

djurgården blir topp 5!

Inlägg av djurgårdarn3 »

1.HV71
2.Färjestad
3.Frölunda
4.Djurgården
5. MODO
6.Timrå
7.Brynäs
8.Linköping
9.Skelefteå
10.Luleå
11.Mora
12.Södertälje

jag har ett rent djurgårdshjärta och tycker att truppen ser starkare ut än förra året vad ärdet sm säger att Djurgården inte kan lyckas??
var det någon som räknade med att Frölunda skulle slåss om att hänga kvar förra året.
jag tror definitivt att djurgården klarar sig till slutspel (lungt) och att dom dessutom klarar av kvarten med lite tur i lottningen.

Året som kommer i Allsvenskan tror jag att Leksand och Björklöven kommer att ta en plats i kvalet upp till Elitserien och båda lagen går upp efter att ha petat bort Mora och Södertälje, möjligtvis att Luleå kan knipa en plats till allsvenksan också!! :D
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
blocco

Re: djurgården blir topp 5!

Inlägg av blocco »

djurgårdarn3 skrev:Jag har ett rent djurgårdshjärta och tycker att truppen ser starkare ut än förra året, vad är det som säger att Djurgården inte kan lyckas??
Håller med till 100%!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: djurgården blir topp 5!

Inlägg av DIF_Soldier »

blocco skrev:
djurgårdarn3 skrev:Jag har ett rent djurgårdshjärta och tycker att truppen ser starkare ut än förra året, vad är det som säger att Djurgården inte kan lyckas??
Håller med till 100%!!
Jo, det gör den väl, men inte avsevärt mycket bättre. Våra konkurrenter har väl på pappret gått upp sig ett par snäpp mer än vi.
Säg den glädje som varar
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Om man tittar på vilka som är direkt under Djurgården i din tabell så tycker jag att Modo och speciellt Timrå är starkare, även om Djurgårdens trupp ser starkare ut iår.

Tror på en 7:e plats för mitt älskade DIF
Alltid Djurgården
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

HV ´vinner nog serien med det laget dom har så vore allt annat lite dåligt!
Vårt kära dif då`?

Jo vi kommer total chocka hela hockeysverige med en placering högt över kvalplats
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

SM-GULD SM-GULD SM-GULD ;) haha
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

tippat av ett proffs :twisted:

1:Linköping
2:Hv-71
3:Frölunda
4:Modo
5:Timrå
6:Djurgården
7:Färjestad
8:Luleå
----------------
9:Mora
10:Skellefteå
----------------
11:Södertällje
12:Brynäs
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

http://www.hockeysverige.se/news_show_s ... ?id=196862

vi är tippade elva av dom. måste ärligt säga att de är snälla mot oss vad det gäller målvaktssidan. självklart har vi tappat när Lassila drog. han var ingen kanon, men då hade vi två riktiga seniormålvakter som konkurrerade.
Användarvisningsbild
rollestolz

Inlägg av rollestolz »

Kanske vi får fjorton lag fortare än vi någonsin tror - om det kommande säsong går så dåligt för Djurgården som jag tror.
Elitseriestarten närmar sig med stormsteg - här får ni mina tips, som hastigast då det gäller grundserien:
1)Timrå,
2) HV 71,
3) Frölunda,
4) MODO Hockey,
5) Brynäs,
6) Färjestad,
7) Mora,
8) Linköping,
9) Södertälje,
10) Skellefteå,
11) Luleå,
12) Djurgården.

Saxat från Modos hemsida
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Modo kommer floppa... :D
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

1. Frölunda
2. HV71
3. Linköping
4. Färjestad
5. Djurgården
6. Modo
7. Timrå
8. Brynäs
---------------
9. Luleå
10. Mora
--------------
11. Skellefteå
12. Södertälje
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Less på Stockholms stadion, runda bollar och allt vad kortärmat heter så tror och hoppas jag på en bättre säsong i år.

Tippar med hjärtat och hoppas att vi grejar den sista slutspelsplatsen i en tät kamp med Mora och SAIK.

Känns som om plats 1-7 kan gå precis hur som helst.

1. HV 71
2. MoDo
3. Timrå
4. Färjestad
5. Frölunda
6. Linköping
7. Brynäs
8. Djurgården
-----------------
9. Mora
10. Skellefteå
-----------------
11. Södertälje
12. Luleå
Severin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Severin »

DIF i slutspel? Nej.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

1. Frölunda
2. Färjestad
3. HV71
4. Brynäs
5. Djurgården
6. Linköping
7. Mora
8. Modo
---------------
9. Luleå
10. Timrå
--------------
11. Skellefteå
12. Södertälje

Var faktiskt för en månad sedan riktigt orolig, inget kändes riktigt klart i truppen. Dommedagsprofetsior här i forumet, och en styrelse som var lika informativa som aftonbladet. Sedan kom "försäsongen", fick en massa stryk till en början men skärpte oss till slut. Paniken började släppa lite efter finnskalperna, sådanna är alltid sköna. Sedan har jag inte tänkt mycket på hockey tills jag läste wikegårds blogg om djurgården, och nu senare idag aftonhorans djurgårds analys. Deras negativa analys och wikegårds halft om halft hålltummarnasågårdetnog-analys, fick mig helt spontant att känna. Fan, det går nog jävligt bra tror jag. Nyförvärven är inte bäst i europa, men dom är fan inte usla på något sätt. Dom tömmer inte plånboken ifall ett riktigt krisläge skulle uppstå. Vi har aftonbladet till trots sveriges snyggaste matchställ. Vi har ett ungt lag... javisst, men dom är inga nybörjare heller. Våra äldre spelare taggas nog mer av att försöka hänga på i juniorernas tempo, än dom tänker 'jaja, jag lunkar lite här längst blå linjen'.

Tror nog jag sticker ut hakan och säger vi ligger sexa vid juluppehållet, och slutar femma när serien är slut, förlorar ett krig om fjärdeplatsen mot brynäs i sista omgången eller den näst sista..

Jag förutspår även att vårat minus i kassan är plus 5.4 miljoner efter vi åkt ur i semin. Och att jojje gör en comeback här på forumet.
Bild
Skriv svar