Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Vi lär ha varit med i racet om Dahlén. Han var ju här och besökte oss i våras. Det verkar ju inte bli Frölunda. Med stor sannolikhet blir det väl Växjö. Elias Pettersson spelar där och han har släkt i staden. Det som skulle tala för oss tror jag är att vi kan erbjuda rätt bra med istid (Hank ska ha mest men efter honom), vi har en tränare som är känd som talangutvecklare och vi har hovet och en relativt krävande publik som är bra att spela inför. Som tur är så har vi inlett rätt starkt också. Hade vi inlett som förra året och legat i den absoluta botten så hade det nog inte varit aktuellt överhuvudtaget.

Skulle Jocke lyckas landa Jonathan (fortfarande inte speciellt troligt) så känns laget hyfsat fint och välbalanserat måste jag säga.

Lundh - Engqvist - Bourque
Dahlen - Ljungh - Bergfors
Davidsson - Vejdemo - Davidsson
Ridderwall - LJ - Possler
Fjällby - Hank - Ahlén

Högström - Pettersson
Nilsson - Hultström
Lagesson - Urbom
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Mattias_87 skrev:Lönetak är absolut ingen lösning. Bara för att andra lag har råd med dyrare spelare så ska inget annat lag ha det heller. Då har vi verkligen inga profiler kvar i SHL och ligan dör ut.

Det man ska göra är ju att dela ut avtalet efter intresse och starkt varumärke då kommer det per automatik bli så att Sveriges största 14 lag spelar i SHL och ligans publiksnitt skulle öka rejält.
Hur skulle en en sådan mätning se ut? Mäta intresse och starkt varumärke utan att resultat skall ifågasättas och kunna manupuleras.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Förslagsvis så forsätter vi diskussionen i SHL-tråden. Börjar bli lite för mycket OT
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev:Vi lär ha varit med i racet om Dahlén. Han var ju här och besökte oss i våras. Det verkar ju inte bli Frölunda. Med stor sannolikhet blir det väl Växjö. Elias Pettersson spelar där och han har släkt i staden. Det som skulle tala för oss tror jag är att vi kan erbjuda rätt bra med istid (Hank ska ha mest men efter honom), vi har en tränare som är känd som talangutvecklare och vi har hovet och en relativt krävande publik som är bra att spela inför. Som tur är så har vi inlett rätt starkt också. Hade vi inlett som förra året och legat i den absoluta botten så hade det nog inte varit aktuellt överhuvudtaget.

Skulle Jocke lyckas landa Jonathan (fortfarande inte speciellt troligt) så känns laget hyfsat fint och välbalanserat måste jag säga.

Lundh - Engqvist - Bourque
Dahlen - Ljungh - Bergfors
Davidsson - Vejdemo - Davidsson
Ridderwall - LJ - Possler
Fjällby - Hank - Ahlén

Högström - Pettersson
Nilsson - Hultström
Lagesson - Urbom
Iom Shinnimin så har Växjö 16 fw och man är ju inte direkt beroende av mer förstärkning egentligen. Han kommer ju ha det lättare att slå sig in hos oss i en av toppkedjorna.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Var det inte på tal om att Reinfeldt ville skaffa oss massa miljoner / år? Tyckte jag läste något om det i någon kvällstidning.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
daaviid

Inlägg av daaviid »

Morwin skrev:Var det inte på tal om att Reinfeldt ville skaffa oss massa miljoner / år? Tyckte jag läste något om det i någon kvällstidning.

Han skulle väl köpa lite aktier vid nyemissionen? Tror att det var detta som Reinfeldt skulle göra.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

daaviid skrev:
Morwin skrev:Var det inte på tal om att Reinfeldt ville skaffa oss massa miljoner / år? Tyckte jag läste något om det i någon kvällstidning.

Han skulle väl köpa lite aktier vid nyemissionen? Tror att det var detta som Reinfeldt skulle göra.
Precis, han har väl signat att köpa 2-3 aktier i DIF och genast kissar sosseAB på sig och ylar om att en moderat investerar i en Sthlm's klubb! Tomtetidning!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ingen Dahlen till DIF vad jag hör. Det var väl inte så troligt heller.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:Ingen Dahlen till DIF vad jag hör. Det var väl inte så troligt heller.
Var hamnar han? Hört nåt?
daaviid

Inlägg av daaviid »

mb81 skrev:
android skrev:Ingen Dahlen till DIF vad jag hör. Det var väl inte så troligt heller.
Jag har inte hört något, men jag ger mig på en gissning. Linköping?
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Det talas om Linköping eller Växjö (det senare på grund av Elias Pettersson och att Dahlén hintat i kanadensisk lokalmedia/radio om han och Pettersson nog kommer spela tillsammans redan i höst).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

mb81 skrev:
Nä bara att han tackat nej till DIF.
Född till sportchef.
jaccan

Inlägg av jaccan »

Gillar att vi är där och hör läget ändå. Men kan tänka mig att pengarna är slut för nyförvärv nu när Hultström är tillbaka.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Verkar som om det står mellan Brynäs eller AS (Timrå) enligt AB och Expressen
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Aldrig haft något hopp om honom tyvärr, framför allt inte nu när forwardssidan är full och det går riktigt bra.
Låst