Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av ciirree »

Mailsvar från Jocke:

”Vi har stort förtroende för Musse och följer vad han gör i träning med våra killar varje dag.”
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:Mailsvar från Jocke:

”Vi har stort förtroende för Musse och följer vad han gör i träning med våra killar varje dag.”
Vad förväntar du dig för svar? Ärligt nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Burken tycker inte att han är i form än eller kommit in i spelstilen. 6pinnar på 5 matcher och är inte nöjd. Hyfsad vinnarskalle på kanadicken.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Possler: Snittat 5:54 min/match - 4 SOG - 2 p (1 GWG)
Hank: Snittat 14:42 min/match - 10 SOG - 0 p.

Possler har varit inne på 4 mål framåt (av 14 gjorda) vilket är noterbart med tanke på speltiden. Hank, 1 framåt och 2 bakåt.

Många tycker jag klankar ner på Hank, och visst, jag tjatar ganska mycket om just denna situationen. Det är mer laguttagningen jag inte gillar, man ställer bästa lag på banan förutom på EN position, och det är där Hank spelar.
Han är inte bra nog för att spela där, och så är det. Possler skapar mer och är en betydligt skickligare spelare än vad Hank är.

Bergfors har gjort 1 mål på 5 matcher och dessutom varit ganska osynlig, han måste komma igång. Det kommer inte hända sålänge han spelar med #17.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

ciirree skrev:Possler: Snittat 5:54 min/match - 4 SOG - 2 p (1 GWG)
Hank: Snittat 14:42 min/match - 10 SOG - 0 p.

Possler har varit inne på 4 mål framåt (av 14 gjorda) vilket är noterbart med tanke på speltiden. Hank, 1 framåt och 2 bakåt.

Många tycker jag klankar ner på Hank, och visst, jag tjatar ganska mycket om just denna situationen. Det är mer laguttagningen jag inte gillar, man ställer bästa lag på banan förutom på EN position, och det är där Hank spelar.
Han är inte bra nog för att spela där, och så är det. Possler skapar mer och är en betydligt skickligare spelare än vad Hank är.

Bergfors har gjort 1 mål på 5 matcher och dessutom varit ganska osynlig, han måste komma igång. Det kommer inte hända sålänge han spelar med #17.
Precis, Bergfors produktion missgynnas ganska rejält utav att målsumpande (ack så viktiga dock) Hank är i hans kedja. Dessutom med Ljungh borta får han ännu mer problem då jag inte tycker han och Vejdemo inte riktigt klickar.
Örnen

Inlägg av Örnen »

DRC skrev:Hade Nyman fått bestämma så skulle Falks tröja #41 hissas.
FYP
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Örnen skrev:
DRC skrev:Hade Nyman fått bestämma så skulle Falks tröja #41 hissas.
FYP
Tack Robban.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Inga planer från Jocke att låna ut någon back, då talar väl mycket för att Bernhardt kommer få harva i J20 vid fullt lag, trist.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jag tänker sticka ut hakan och gissa på tre-fyra mål för Urbom i år. Tycker att han kom till bra avslut redan ifjol, känns mest som otur att han har en så extrem dry streak.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Puckey skrev:Jag tänker sticka ut hakan och gissa på tre-fyra mål för Urbom i år. Tycker att han kom till bra avslut redan ifjol, känns mest som otur att han har en så extrem dry streak.
Det känns ändå rimligt. Tycker han besitter en del offensiva egenskaper och har ett hårt skott.
drDIF

Inlägg av drDIF »

Äntligen blev Urbom bänkad. Lyckas med konststycket att tom vara sämre än Falk. Jäkligt skönt därav att Lagesson och Pettersson verkar bli årets fyndvärvningar i hela ligan, mycket gott betyg till Jocke för sillyn överlag.

Synd att Hank gjorde 2 mål då han i övrigt inte räcker till alls. Har mycket hjärta men inget hockey-iq och går bort sig hela tiden, i synnerhet i boxplay.

Ny andrakedja med bergfors - linus - AJF efterlyses.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

drDIF skrev:Äntligen blev Urbom bänkad. Lyckas med konststycket att tom vara sämre än Falk. Jäkligt skönt därav att Lagesson och Pettersson verkar bli årets fyndvärvningar i hela ligan, mycket gott betyg till Jocke för sillyn överlag.

Synd att Hank gjorde 2 mål då han i övrigt inte räcker till alls. Har mycket hjärta men inget hockey-iq och går bort sig hela tiden, i synnerhet i boxplay.

Ny andrakedja med bergfors - linus - AJF efterlyses.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jävligt synd att Hank gjorde två mål. Hoppas att han inte fortsätter på det spåret.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Puckey skrev:Jag tänker sticka ut hakan och gissa på tre-fyra mål för Urbom i år. Tycker att han kom till bra avslut redan ifjol, känns mest som otur att han har en så extrem dry streak.
Urbom, en riktigt skön lirare, min favorit även om han kanske inte är ngn poänggörare av stora mått.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Adam leder förövrigt både GAA och SVS%
Ante leder +/-
Bourque leder skytteligan
Högström leder minuter/match

Skönt att vi har fått lite grädde och inte bara en massa mellanmjölk.
Praetori

Inlägg av Praetori »

drDIF skrev: Synd att Hank gjorde 2 mål då han i övrigt inte räcker till alls. Har mycket hjärta men inget hockey-iq och går bort sig hela tiden, i synnerhet i boxplay.
Tänker vi på samma spelare? En av få stabila spelare och får han nu fart i produktionen är det väl bara bra, eller?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar