SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017
Jag är nöjd med mycket. Men vårat PP? 

Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
Över hela matchen sett såh det betydligt bättre ut idag än vad det gjorde mot Brynäs, jag tyckte mig se ett bättre fokus idag.
Vi vinner rättvist i mina ögon
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi vinner rättvist i mina ögon
Skickat från min iPhone med Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Som sagt sista i tom kasse...
- Jim Morrison
SPELA POSSLER!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Blir nästan orolig. Vill inte se att han lämnar för NHL.-daniel- skrev:Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Han ÄR klar!EspenK skrev:Så rättvist.
Bästa matchen i år.
Reideborn? Liket lever. Riktigt bra form.
Högström? Majestätisk.
Förstakedjan? Ja vi har en förstakedja. Äntligen!
PP? Tre skott på alla dessa pp ikväll. Då gör man inga mål. Vinst tekning- pass för att förflytta målvakten - skott= Målchans
Reflektion:
Jonte Ljung och Bergfors skulle ge oss en till vass kedja i 5-5 och pp.
Låt Possler lira med Vejdemo och Fjällby.
Henke och Ahlén kan köra med LinusJ och Riddarn. Man tänker ändå 0-0 på den kedjan. De kämpar och sliter men skapar nästan ingenting.
Vad sägs?
Blir Hulta klar imorgon så är det här bästa helgen på länge.
Fotar av tabellen nu.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Riktigt bra match. Frågar är dock, håller vi mot defensiva lag som spelar på kontringar t ex Örebro, Karlskrona, Rögle. Om vi kan vinna matcher mot såna lag, då kan vi komma långt.
ken1968 skrev:Vart lite full i skratt när kommentatorn säger att Djurgårdens PP hackat lite, skulle nog vilja säga att det är ett totalt haveri.

- Doyle
Härlig match av Djurgårn ikväll. Så roligt att vi börjar få ordning på prylarna. Måste ände säga att vår #4 är så galet BRA. Han är Som en vålnad på isen. Han glider liksom fram o motståndarna runtikring faller eller åker åt fel håll när han kommer farande. Man blir galet orolig när första budet från NHL ramlar in. Höga är helt enkelt för bra för denna liga .
Tror han är bättre på stor rink jämfört med liten.Doyle skrev:Härlig match av Djurgårn ikväll. Så roligt att vi börjar få ordning på prylarna. Måste ände säga att vår #4 är så galet BRA. Han är Som en vålnad på isen. Han glider liksom fram o motståndarna runtikring faller eller åker åt fel håll när han kommer farande. Man blir galet orolig när första budet från NHL ramlar in. Höga är helt enkelt för bra för denna liga .
- Lidingö DIF
Säger detsamma. Man blir tårögd av att se denna ishockeyns Mozart.Doyle skrev:Härlig match av Djurgårn ikväll. Så roligt att vi börjar få ordning på prylarna. Måste ände säga att vår #4 är så galet BRA. Han är Som en vålnad på isen. Han glider liksom fram o motståndarna runtikring faller eller åker åt fel håll när han kommer farande. Man blir galet orolig när första budet från NHL ramlar in. Höga är helt enkelt för bra för denna liga .
Utöver det så var allt annat riktigt vackert likaså. Ja, förutom PP förstås. Hoppas motståndarna slipper utvisningar i fortsättningen så vi fans slipper lida.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Låt oss också lyfta fram Reine Boork, Engvist och Lund/Bergfors. Äntligen en 1:a-formation värd namnet. Poängen ramlar rättvist in för dessa. Väldigt förtjust i storleken hos både Engqvist och Boork också, det spelar roll.
AJF avgör med sin individuella prestation, där satt man och myste!
AJF avgör med sin individuella prestation, där satt man och myste!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
När jag såg det här laget ta spö av mora i Vallentuna för enåenhalv månad sedan var man ju riktigt orolig. Inte trodde man att man skulle kunna klå saik i september. Så än lever hoppet hos mig att det blir en roligare säsong än på länge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi känns som ett gäng Järnkaminer. Det har man inte sett på ett par år. Det kan bli topp 6.