Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

android skrev:
captcash skrev:
android skrev:Vad är grejen med Hulta? Två säsonger på raken som han knappt testar där borta. Förra sommaren var det väl något med hälsan. Samma i år?
Snarare det faktum vad vi sitter på som vi kan byta ut mot honom... inte att han är Sandis Ozolinsh precis.
Du missförstår mig. Jag gillar Linus och det är klart att han skulle förstärka oss. Jag funderar bara på vad grejen med honom och hans kontrakt med Florida är. Förra året kom han dit i kass form och spelade knappt. I år verkar han ju inte ens varit där. Otur?
Jag vill minnas att han sa i våras att denna gången blir det AHL om han inte tar plats i Panthers. Väldigt goda nyheter dock. Ett extremt välkommet tillskott.
Avgå Jocke.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Det känns verkligen inte likt DIF att skriva ut något sådant. Han är säkert väldigt nära oss nu, tror jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Florida har bytt ledning och rensat ut alla avancerade stats-värvningar. Linus var en av dom så det lär ha med saken att göra under årets camp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Foppas78 skrev:Det där med att Adam kostar oss matchen håller ju inte, vi kan ju inte spela 60 min utan att göra ett enda mål framåt och sedan belasta Adam för att han släpper in en puck. Tycker Adam spelade bra mot Luleå sett över hela matchen.
Jag fattar faktiskt inte varför inte fler kritiserar Jocke då jag tycker att han släppt in rätt många "lätta" puckar också.
Nu är säsongens målvakter satta så det finns inte någon mening med att älta Adams vara eller icke vara i Djurgården, vi får bara hoppas att Mantas kommer tillbaka till framtida säsong/er.
Så du menar att han gjorde bra ifrån sig på cehlin mål, eller straffarna? Alltid någon/några gigantiska misstag varje match. Klart utespelarna inte kan prestera framåt när dem alltid får tänka på defensiven.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
EspenK

Inlägg av EspenK »

DRC skrev:
EspenK skrev:Skicka Fagerudd med första bästa finlandsfärja. har inte visat något hittills. Sämsta back under försäsong och de matcher han spelat i.

In med Hultström. Inte direkt för defensivens skull. Skottet från blå behövs när Fagerudd inte ens kan träffa när han får passen på "läppen". Dröm om det skulle gå i lås med tanke på hur backsidan ser ut.

Höga Pettersson
Hulta Lagesson
Bernhardt Urbom
Falk
Tar Tom samma färga?
Honom räknar man ju knappt med. Lär väl bli en ny Fällström. Om han spelar ryker Falk.
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Först inlägget uppdaterat med det senaste (även en hel del gammalt....).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001

Inlägg av #10 »

DRC skrev:
EspenK skrev:Skicka Fagerudd med första bästa finlandsfärja. har inte visat något hittills. Sämsta back under försäsong och de matcher han spelat i.

In med Hultström. Inte direkt för defensivens skull. Skottet från blå behövs när Fagerudd inte ens kan träffa när han får passen på "läppen". Dröm om det skulle gå i lås med tanke på hur backsidan ser ut.

Höga Pettersson
Hulta Lagesson
Bernhardt Urbom
Falk
Tar Tom samma färga?
Nä han tar en av dom gula båtarna...
EspenK

Inlägg av EspenK »

Undrar hur lång tid det tar innan Hulta är i spelbart skick. Nån som vet om han tränat och varit på is alls hittills?

Nån som vet om Emil J har kontrakt med oss eller hur det ser ut. För mig om att det var ettårigt.
Hur har det gått för honom i Bruins?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Undrar hur lång tid det tar innan Hulta är i spelbart skick. Nån som vet om han tränat och varit på is alls hittills?

Nån som vet om Emil J har kontrakt med oss eller hur det ser ut. För mig om att det var ettårigt.
Hur har det gått för honom i Bruins?
Emil har inget kontrakt med oss. Det var ettårigt som du säger.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

AlltidoavsettDIF skrev:Vårat PP kommer iaf knappast bli sämre med han och Högström på blå om han nu skulle komma.
Tillskott i PP men bara hoppas han hittar till formen som han hade första säsongen hos oss i såfall. Speeden i backcheckingen eller lite bristen av den förra säsongen var ju lite sisådär.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Henke_F skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Vårat PP kommer iaf knappast bli sämre med han och Högström på blå om han nu skulle komma.
Tillskott i PP men bara hoppas han hittar till formen som han hade första säsongen hos oss i såfall. Speeden i backcheckingen eller lite bristen av den förra säsongen var ju lite sisådär.
Äsch, helt ok för mig om han lirar som sjundeback och bara köttar PP, 6-5 och några offensiva byten! :D
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

EspenK skrev: Om han spelar ryker Falk.
Falk verkar ha en speciell plats i nymans hjärta och får speltid och jag kan väl förstå det, det är endå en ganska rolig spelare att ha på isen, något händer oftast (sen om det är bra eller dåligt är en annan fråga)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puckey

Inlägg av Puckey »

Nu börjar det kännas något mer hoppfullt.
1. Hultström på väg.
2. Bourque verkar kunna göra mål.
3. Reideborn kanske motbevisar oss tvivlare, även om det är frustrerande när matcher förloras på plötsligt slarv.

Kommer sen Brodin och Nilsson i skick förr eller senare kanske vi kan hota en del i ett eventuellt slutspel. Sorgbebarnet är förstås pp.
gaspo

Inlägg av gaspo »

sensei skrev:
EspenK skrev: Om han spelar ryker Falk.
Falk verkar ha en speciell plats i nymans hjärta och får speltid och jag kan väl förstå det, det är endå en ganska rolig spelare att ha på isen, något händer oftast (sen om det är bra eller dåligt är en annan fråga)
+1 :-)
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... n-i-morgon

Hultström spelklar mot Rögle på torsdag, enligt Aftonbladet.

Edit: Eller ja, han ”kan” bli spelklar till på torsdag och det säger ju inte så mycket, det följer ju bara all logik om han nu presenteras imorgon.
Låst