Operation publikstöd!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Jag gjorde bara ditt inlägg mer lättläst. Tror att många struntade i det när det såg oseriöst ut. Sen kan du börja använda versaler (inte enbart till dig).

DIF, Djurgården och så vidare. Många här på forumet som inte gör det.
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Ragge1 skrev:Känns bra det här. Är det någon som vet hur många klackplåtar som är sålda? Jag och ett par polare kommer köpa nu innan säsongen börjar. Måste bara få tillgång till en del cash men, ska bli kul o se vad vi kan åstadkomma på Hovet. Tror det kommer bli ett sjukt bra år!
Jag mailade JK i förrgår och frågade hur många säs-kort i klacken som är sålda. Jag fick svaret att ca. 100 är sålda vilket är ungefär dubbelt så många som förra säsongen! :D
Själv ska jag in till butiken idag och köpa mitt!
Användarvisningsbild
Stiff
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Fan va härligt att höra! Men vi måste fortsätta, köpa fler säsongskort. Fixa med kompisen och vips har vi kanske fördubblat den siffran.

Den här säsongen ska vi visa hela Sverige att VI ÄR BÄST, inga bönder ska kunna sätta sig upp mot oss längre!
addebengtsson

dags att skapa tryck

Inlägg av addebengtsson »

hej alla vackra dif människor.. jag måste säga att jag tycker att det är synd att det är så dåligt med folk på matcherna men då kanske dom som bestämmer ska tänka på det också.. jag menar att eftersom läget är som det är så tycker iaf jag att man ska spela matcherna på en mindre arena typ hovet eller nåt å på det viset kan vi supportrar skapa tryck på läktarn, å det är ju det som drar folk! kolla allsvenskan liksom många går ju till matchen istället för att bara sitta hemma å tittar å det gör dom ju för stämmningens skull.. ha det bra så syns vi på matcherna
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Eh?
Kanske därför som vi kommer spela merparten av matcherna på Hovet den här säsongen?

DIF med versaler tack.
Användarvisningsbild
Enbom

Re: dags att skapa tryck

Inlägg av Enbom »

addebengtsson skrev:Hej alla vackra Djurgårdare!
Jag måste säga att jag tycker att det är synd att det är så dåligt med folk på matcherna. Men då kanske dom som bestämmer ska tänka på det också..

Jag menar att eftersom läget är som det är så tycker iaf jag att man ska spela matcherna på en mindre arena, typ hovet eller nåt.

Och på det viset kan vi supportrar skapa tryck på läktarn, å det är ju det som drar folk! Kolla allsvenskan liksom många går ju till matchen istället för att bara sitta hemma å tittar å det gör dom ju för stämmningens skull.
Ha det bra så syns vi på matcherna
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Crashmash och Enbom

Tack för att Ni översätter den erbarmliga svenska som vissa skribenter använder sig av!? :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
addebengtsson

Synd

Inlägg av addebengtsson »

Jag insåg inte att det här forumet var så grammatiskt korrekt. Jag tycker det är synd att ett par, på brist av ett bättre ord, mobbare ska förstöra en plats där jag som Djurgårdare ville hitta folk att prata hockey med. Det är folk som er som förstör viljan för vanliga människor att mer involverade. Jävla idioter alltså sen klagar ni på att folk inte har något intresse!
nisse__

Re: Synd

Inlägg av nisse__ »

addebengtsson skrev:Jag insåg inte att det här forumet var så grammatiskt korrekt. Jag tycker det är synd att ett par, på brist av ett bättre ord, mobbare ska förstöra en plats där jag som Djurgårdare ville hitta folk att prata hockey med. Det är folk som er som förstör viljan för vanliga människor att mer involverade. Jävla idioter alltså sen klagar ni på att folk inte har något intresse!
Håller helt med. Man har en bra diskution som helt plötsligt avbryts av att nån kommer in och klagar över att nån stavade ett ord fel, glömde stor bokstav eller råkade trycka dit ett utropstecken för mycket. Trodde man skulle diskutera hockey, inte sitta och leta massor med små fel i varenda inlägg att klaga på.
Alltid Djurgården
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är ingen som kräver att det ska vara grammatiskt korrekt, däremot ska inläggen hålla den klassen att dem går att läsa. Det måste finnas en viss standard annars så faller det här forumet ihop.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Den ända som inte hållt standard nog är smurf02. Kan man inte läsa en text för att det finns några få stavfel eller liknande så får man faktiskt lära sig det. Det här forumet är till för att alla ska kunna snacka hockey inte bara de som kan stava allt korrekt.

Återgå till ämnet?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

nisse__ skrev:Håller helt med. Man har en bra diskution som helt plötsligt avbryts av att nån kommer in och klagar över att nån stavade ett ord fel, glömde stor bokstav eller råkade trycka dit ett utropstecken för mycket. Trodde man skulle diskutera hockey, inte sitta och leta massor med små fel i varenda inlägg att klaga på.
Det är som sagt inte frågan om att stava vissa ord rätt, utan det är att se till så att det man vill ha sagt kommer fram på ett korrekt sätt utan att det ser oseriöst ut.

Det är helheten som avgör om inlägget skall tas på allvar och läsas, eller om man läser två rader och sedan lägger av.

Det är mer av omtanke om skribenten än något annat som gör att jag menar att inlägg skall skrivas med eftertanke. Sen att tryckfels-Nisse är framme, gör detta absolut ingenting.

Jämför detta
addebengtsson skrev:hej alla vackra dif människor.. jag måste säga att jag tycker att det är synd att det är så dåligt med folk på matcherna men då kanske dom som bestämmer ska tänka på det också.. jag menar att eftersom läget är som det är så tycker iaf jag att man ska spela matcherna på en mindre arena typ hovet eller nåt å på det viset kan vi supportrar skapa tryck på läktarn, å det är ju det som drar folk! kolla allsvenskan liksom många går ju till matchen istället för att bara sitta hemma å tittar å det gör dom ju för stämmningens skull.. ha det bra så syns vi på matcherna
...med det här!
addebengtsson skrev:Hej alla vackra Djurgårdare!
Jag måste säga att jag tycker att det är synd att det är så dåligt med folk på matcherna. Men då kanske dom som bestämmer ska tänka på det också..

Jag menar att eftersom läget är som det är så tycker iaf jag att man ska spela matcherna på en mindre arena, typ hovet eller nåt.

Och på det viset kan vi supportrar skapa tryck på läktarn, å det är ju det som drar folk! Kolla allsvenskan liksom många går ju till matchen istället för att bara sitta hemma å tittar å det gör dom ju för stämmningens skull.
Ha det bra så syns vi på matcherna
Det ser aningens bättre ut va och inbjuder till fortsatt läsning?
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-09-09 17:47:22, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

nisse__ skrev:
addebengtsson skrev:Jag insåg inte att det här forumet var så grammatiskt korrekt. Jag tycker det är synd att ett par, på brist av ett bättre ord, mobbare ska förstöra en plats där jag som Djurgårdare ville hitta folk att prata hockey med. Det är folk som er som förstör viljan för vanliga människor att mer involverade. Jävla idioter alltså sen klagar ni på att folk inte har något intresse!
Håller helt med. Man har en bra diskution som helt plötsligt avbryts av att nån kommer in och klagar över att nån stavade ett ord fel, glömde stor bokstav eller råkade trycka dit ett utropstecken för mycket. Trodde man skulle diskutera hockey, inte sitta och leta massor med små fel i varenda inlägg att klaga på.
Klart, det här är ett hockeyforum. Diskutera hockey tills dina fingrar blöder, men det är också ett Djurgårdsforum, och att stava DIF med små bokstäver är tattarfasoner som gnagare, bajen och aftonbladet håller på med.

Sen styckesindelning, det är extremt trevligt. Då kan man läsa inläggen i allafall. :wink:
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Enbom skrev:
nisse__ skrev:
Klart, det här är ett hockeyforum. Diskutera hockey tills dina fingrar blöder, men det är också ett Djurgårdsforum, och att stava DIF med små bokstäver är tattarfasoner som gnagare, bajen och aftonbladet håller på med.

Sen styckesindelning, det är extremt trevligt. Då kan man läsa inläggen i allafall. :wink:
Helt rätt Enbom.

Visst ska vi diskutera Hockey och Djurgården. Men någon måtta på stavning och att skita i styckesindelning får det vara. Sånt passar bättre in på forum som Lunarstorm och gnagarforum.

Vi är Djurgårn, lite finare lite bättre

Nu åter till tråden.

Hoppas nu att ALLA gör sitt yttersta för att locka med polaren och polarens polare för att gå och se Djurgårn. Ni som kan, fixa säsongsplåt! Priset för detta är verkligen överkomligt och vid löning/csn utbetalning i slutet av september borde det köpas mängder av säsongskort.

Enligt mig ska det bli en ära att få gå till anrika Hovet och piska alla bönder. På isen och på läktaren.
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Jag och fyra polare har inför denna säsong köpt säsongskort, men kommer utöver det jobba stenhårt för att få med oss så många polare som möjligt. Därför har vi lagt upp en lista på typ 30-40 namn, där en del kanske endast vill se någon enstaka match, och en del kanske vill se några fler matcher. För att kunna administrera detta så har vi lagt upp dessa personer på www.bokat.se. Där kan samtliga personer på listan anmäla sig ifall de vill gå på en specifik match. (Inför varje match så skickas det automatiskt ut ett mail, med en länk till www.bokat.se). När vi sedan vet hur många som skall gå, utöver oss som redan har säsongskort, så ringer vi till Ticnet och bokar specifika platser som ligger i anslutning till våra säsongskorts platser. Via telefonbokningen på Ticnet, så kan man lägga upp separata bokningsnummer så att var och en kan hämta ut sin egen biljett via ATG-ombud. På så vis slipper vi ligga ute med pengar till var och en, samtidigt som vi slipper hålla på och tjata på att folk skall bestämma sig ifall de skall med eller inte.
Skriv svar