1a perioden såg riktigt bra ut. Fina anfall, uppspel mm. Vi hade bla ett 3-5 emot oss och stod emot riktigt bra. Deras mål kan knappast Ridderwall ta, som för övrigt ser stabil ut. Känns riktigt kul att Säcken och co. vågar satsa så pass ungt på målvaktssidan.
Riktigt skönt att se Linkan på sådant spelhumör, det bådar gott. Även Fredrik Ericsson tyckte jag var bra. En som hade svårt tycker jag var Edvin Frylén, han hängde ju inte med i tempot. Men skönt med seger.
Jag tyckte Otto var mycket bra, inte enbart för målet utan jobbet över hela banan.
Dessutom verkar Engqvist kunna bli något extra. Han har absolut en grym potensial. Får han spela med rätt lirare, göra lite poäng och på så sätt få lite medgång och självförtroende så kan han slå igenom ordentligt.
Printz såg värre ut än Frylén. Fast alla backarna såg rätt tveksamma ut. Disciplinen i både försvarsson och mittzon såg bitvis mycket dålig ut. Ett skitgäng som HIFK borde inte få göra fyra mål.
hardrocker35 skrev:Nu är väl nästa match mot ssk den 18 september va
Ja. Det var kul att se Ericson kämpa så hårt och de där två skotten han täckte i första ska han ha cred för. Annars så tyckte jag att Danielsson, Bengan och Linkan gjorde riktigt bra ifrån sig. Printz och Frylén har inte övertygatt i de matcher som jag har sett. Fast det känns som om hela försvaret har varit sämre.
Nu är det snart Hovet igen!
I år ska vi fan ta en slutspels-plats!