Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ja, Anson Carter är en orealistisk värvning, dessutom är han något utav en föredetting. Kan vi sluta upp med citerandet nu?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Hade vi lyckats behålla våra stjärnjuniorer Lundh och Hansson hade behovet inte känns så stort nu, men utöver spets så saknas det ju även bredd. Tyvärr verkar det som vi får vänta på den där forwarden. Kanske lika bra det om det nu inte finns något hett på marknaden. Och så hoppas vi att Tjärna blir utan NHL-kontrakt och kommer till oss. (ledsen Tjärnqvist)
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Finns 2 heta namn ute på marknaden, båda är tjecker. Vi får se om någon av de blir aktuella. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

jensa öhling skrev:Hade vi lyckats behålla våra stjärnjuniorer Lundh och Hansson hade behovet inte känns så stort nu, men utöver spets så saknas det ju även bredd. Tyvärr verkar det som vi får vänta på den där forwarden. Kanske lika bra det om det nu inte finns något hett på marknaden. Och så hoppas vi att Tjärna blir utan NHL-kontrakt och kommer till oss. (ledsen Tjärnqvist)
Vi har tappat fler fina talanger än de två. Det hade förmodligen kunnat undvikas, till viss del i alla fall, om vi haft ett ordentligt samarbete med en allsvensk klubb. Också trist att vi tappade Thörn, en spelare jag gillade. Verkade vara lojal, målmedveten och hårt arbetande. Dessutom stor, snabb, ganska teknisk och har alla möjligheter att bli en fin elitspelare i framtiden.

Men som du påpekar, vi saknar både spets och bredd. Lundh och Thörn hade gett oss bredden, men spetsen saknas fortfarande.

Hoppas inte för mycket på Tjärnqvist. NHL-lagen kan signa spelare ända tills februari, och det finns alltid gott om desperata lag efter jul som jagar förstärkningar i försök att knipa en slutspelsplats.. Även om Tjärna skulle bli frisk så avvaktar han nog i det längsta i hopp om att kunna spela over there.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Therocket1 skrev:Finns 2 heta namn ute på marknaden, båda är tjecker. Vi får se om någon av de blir aktuella. ;)

Namn på dessa två??
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jakub Koreis är en som inte har kontrakt iaf, om det är han Therocket1 menar vet jag dock inte.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

"Av de övriga svenskarna i ligan gjorde Dragan Umicevic sitt första Rysslandsmål på torsdagen, i anrika CSKA Moskvas 5–3-seger borta mot Lada Togliatti."
Säg den glädje som varar
Erik I

Inlägg av Erik I »

DIF_Soldier skrev:"Av de övriga svenskarna i ligan gjorde Dragan Umicevic sitt första Rysslandsmål på torsdagen, i anrika CSKA Moskvas 5–3-seger borta mot Lada Togliatti."
Kan inte direkt påstå jag sörjer Dragan, lysande i sina bästa stunder men total flopp i merparten av matcherna. Bara han skärper till sig kan han säkert landa i NHL förr eller senare - och han lär få sina fiskar varma direkt i Ryssland om han inte levererar - annars går han väl till historien som ännu en bortslösad talang á la Burakovsky.
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Jacke skrev:
Sundling skrev:
Kall-El skrev:

Lik fan lär det väl glömmas att han snart gör match 500.
Till vilken match sker det? Det ska ju uppmärksammas på samma sätt som för Linkan förra säsongen. För gammal trogen tjänst!
Ronnie har idagsläget 472 matcher i grundserien och 69 i slutspelet, så nån gång i mitten på säsongen kan det bli om han är frisk.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Nu tycker jag det börjar bli dags att försöka knyta till sig Daniel Tjärnqvist på allvar. Han verkar ju inte få några anbud ifrån NHL, vad jag vet i alla fall. Läget är gyllene om du frågar mig.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Frågan är då om pengarna finns, tror knappast det eftersom en forward ska in så får jag svårt att se hur pengarna ska räcka för Tjärnqvist lär knappast spela gratis.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Jo, men börjar bli skapligt trött på denna forwardsjakt. Den ger ju aldrig någon utdelning. Att få en förstärkning på backsidan tror jag skulle kunna ge mycket, även fast det inte är det vi söker. Speciellt när det är Daniel Tjärnqvist vi pratar om. Föresten, hur går det med hans rehab?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
rikkard

ang. Tjärnqvist

Inlägg av rikkard »

Tycker att den bästa lösningen vore ifall Tjärnqvist signade ett kontrakt (som är relativt billigt för Dif), där han får frihet att dra till NHL när han vill. Vi får extra stöd, han får frihet. Tror att det är det bästa... och enda lösningen. (han lär aldrig signa upp för oss utan NHL-klausul)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: ang. Tjärnqvist

Inlägg av DIF_Soldier »

rikkard skrev:Tycker att den bästa lösningen vore ifall Tjärnqvist signade ett kontrakt (som är relativt billigt för Dif), där han får frihet att dra till NHL när han vill. Vi får extra stöd, han får frihet. Tror att det är det bästa... och enda lösningen. (han lär aldrig signa upp för oss utan NHL-klausul)
Låter riskabelt. Tänk om han drar i februari - då får vi svårt att hitta en ersättare.
Säg den glädje som varar
Pepp91

Re: ang. Tjärnqvist

Inlägg av Pepp91 »

DIF_Soldier skrev:
rikkard skrev:Tycker att den bästa lösningen vore ifall Tjärnqvist signade ett kontrakt (som är relativt billigt för Dif), där han får frihet att dra till NHL när han vill. Vi får extra stöd, han får frihet. Tror att det är det bästa... och enda lösningen. (han lär aldrig signa upp för oss utan NHL-klausul)
Låter riskabelt. Tänk om han drar i februari - då får vi svårt att hitta en ersättare.
Men vi behöver väl ingen ersättare eftersom han skulle vara en bonus-spelare för oss?
Skriv svar