Skidlöparn skrev:Luleå är fruktansvärt dåliga. Vi är bättre och gör en godkänd bortamatch spelmässigt. Tragiskt att vi missar tre poäng, men jag håller inte med domedagsprofeterna. Grymt att kvittera i 6-5. När skedde det senast? Usla domare och den mest givna straffraden nånsin, tyvärr.
Det ingår väl även i spelet att göra mål?
Grejen är ju den att när vi väl snurrar runt så känns det bra stundtals. Men vi hålls på utsidan och gör inte mål. Det är så uddlöst och precis likadant som förra säsongen. Och sen special teams, detta eviga tjat. Idag spelade vi bättre i BP än PP, återigen, likadant som majoriteten av matcherna ifjol.
Skidlöparn skrev:Luleå är fruktansvärt dåliga. Vi är bättre och gör en godkänd bortamatch spelmässigt. Tragiskt att vi missar tre poäng, men jag håller inte med domedagsprofeterna. Grymt att kvittera i 6-5. När skedde det senast? Usla domare och den mest givna straffraden nånsin, tyvärr.
Det ingår väl även i spelet att göra mål?
Grejen är ju den att när vi väl snurrar runt så känns det bra stundtals. Men vi hålls på utsidan och gör inte mål. Det är så uddlöst och precis likadant som förra säsongen. Och sen special teams, detta eviga tjat. Idag spelade vi bättre i BP än PP, återigen, likadant som majoriteten av matcherna ifjol.
Man tröttnar.
Håller med om att vi är usla på att växla upp och sätta dit puckar när det behövs. Annars tycker jag att vi äger matchen totalt. Sen beror det minst lika mycket på ett totalt menlöst Fuleå.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Minns inte senast vi så brutalt ägde matchbilden i renland. Sedan inställer sig frågan varför vi inte vinner med typ 1-5.?
Vi saknar skills. Henkes oförmåga att slå en 7m enkel bra pass får min själ att utropa VA FAN SÅ JÄVLA DÅLIGT.
Så, våra ambitioner är nog knappast större än att kriga för play inn.
Stackars Högström, Bergfors, Lagesson och Pettersson.
Hank is the tank......
Blir fortsatt enkelt att tjäna stålar på DIF. Tyvärrr
Enig.
Man kan klaga över mitt tjat på Hank, men återigen, han snittar fan 15 minuter per match. Det krävs en förklaring på hemsidan för att förstå den matchningen (och vi skulle säkert ändå inte förstå).
Han är liksom en fjärdelinaspelare i ett HA-lag, och han lirar lika mycket som SHLs bästa spelare.
Deppat på forumet hela kvällen. Checkar ut nu och sätter på sista kvalseriematchen mot Västerås, lite roligare hockey där.
Håller faktiskt inte med dig om att domedagsprofeterna har fel, Hockey håller på att tyna bort, den är färglös och tråkig senaste säsongerna, det finns knappt nåt kvar vad det gäller profiler och klubbkänsla. Vem går till en dyr resturang med dålig personal usel mat och glatt betalar och kommer gladeligen tillbaka gång på gång hoppfull att det ska smaka väl. Fler och fler tycker nog samma som jag då det ofta ekar ganska tomt i hockey hallarna i SHL. kommer även att va betydligt glesare på Hovet tyvärr, vad tror du det beror på?.
Hockeyn handlar om pengar idag, och tyvärr så när produkten inte håller måttet så ledsnar dom så ska försörja hockeyn. Kan ta mig själv som exempel jag missade inte en match på hovet/globen mellan 1986 till 2012. Sen har hockeyn gått utför vad det gäller nöjesvärde för mig, tycker knappt idag att det är roligt att slösa bort två och en halv timme en lördagskväll fram tv utan att bli underhållen. Än mindre betala 2-300 hundra spänn för att sitta och se skit, Och det beror på hur spelet ser ut inga känslor inga närkamper. Det är inte mer än 4-5 matcher per säsong som håller klass och väcker känslor. För va det 4-5 matcher per säsong som va usla/tråkiga inte 45 som nu.
Fruktansvärt tråkig match. Somnade under första. Kan bara konstatera att Reideborn inte är en vinnare. Kanske inte så mycket att göra på första målet, men när det gick till straffar var jag helt övertygad om att det skulle bli torsk. Har Reideborn någonsin gjort skillnad? Har han någonsin vunnit en straffläggning åt oss?
Håller med er. Det oroande är att det faktiskt lite för ofta är rätt trist och se detta och har blivit värre de sista åren. På bortamatcherna har jag Cmore på sekundär skärm och tittar mest över då och då när kommentatorn höjer rösten. Nånting är fel med hockeyn i SHL och när DIF ser lika uddlösa ut (dock tidigt på säsongen ännu så hoppet lever) som de senaste åren blir man rejält orolig. Vi borde ha vunnit med 3-4 mål. Istället torskar vi. Och PP vill jag inte ens se igen under resten av säsongen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Domarbasen själv verkar ju ha tagit på sig ett uppdrag att förändra SHL till en transportsträcka där man inte längre får peta på varandra och vi ser nu resultatet; det saknas efterfrågan av deras skapelse. Vilken idiot som helst hade kunna räkna ut detta, förutom sillryggarna inom SHL. Geniet som kom på att en målvakt inte får bli störd när forwards försöker göra mål kommer gå till historien.
Ang. matchen så var det en ganska solid bortamatch, mycket gnäll på Urbom senast så jag sätter honom som bästa back ikväll och självklart Ronny Boork som bästa forward. Ahlén & Johansson - hallå??
Mindrocker skrev:Fruktansvärt tråkig match. Somnade under första. Kan bara konstatera att Reideborn inte är en vinnare. Kanske inte så mycket att göra på första målet, men när det gick till straffar var jag helt övertygad om att det skulle bli torsk. Har Reideborn någonsin gjort skillnad? Har han någonsin vunnit en straffläggning åt oss?
Kolla SHL-tråden. Någon gick igenom straffstatistiken och tydligen hade Reideborn bättre statistik än Tellan förra säsongen.
Mindrocker skrev:Fruktansvärt tråkig match. Somnade under första. Kan bara konstatera att Reideborn inte är en vinnare. Kanske inte så mycket att göra på första målet, men när det gick till straffar var jag helt övertygad om att det skulle bli torsk. Har Reideborn någonsin gjort skillnad? Har han någonsin vunnit en straffläggning åt oss?
Kolla SHL-tråden. Någon gick igenom straffstatistiken och tydligen hade Reideborn bättre statistik än Tellan förra säsongen.
Lite smått otroligt.
Jo, det är det, men som också påpekas i det inlägget så dras Reideborns statistik upp av många räddningar i en och samma match. Bortsett från den hade han 50 i räddningsprocent. Förra säsongen hade vi sammanlagt tio straffläggningar, fyra vunna och sex förlorade. Av de vunna straffläggningarna stod Reideborn i en av de matcherna. Av de sex förlorade matcherna fördelade det sig lika mellan Tellan och Reideborn, tre förlorade straffläggningar var. Men då ska man också komma ihåg att en av Tellans förluster kom mot Växjö den 26 december då han fick hoppa in just för straffläggningen, vilket förstås gör att jämförelsen blir lite skev. Hur som helst, för att sammanfatta Reideborns straffläggningsfacit för förra säsongen så hade han en vinst och tre förluster.