Ursäkta att jag lägger mig i, men jag kan inte hålla med om att Ronnie är bra på skridskorna.
Ronnie är inte särskilt stabil offensivt heller, men skulle en ledning bygga ett lag enbart på offensiva spelare så skulle det vara god natt för länge sedan.
Ronnie Pettersson har, som jag upplever det, lätt för att läsa spelet. Hans sätt att se spelet i egen zon har gjort honom till en grymt duktig back i det deffensiva.
Jag uppfattar Ronnie som en bättre skridskoåkare baklänges än framlänges.
Kall-El skrev:Alla torde väl veta Ronnies svagheter som hockeyspelare vid det här laget. Av deta följer givetvis att man måste unyttja hans styrkor och se till att placera honom med en spelare som har de egenskaper Ronnie saknar. Här tänker jag givetvis på Ronnies svaghet som skridskoåkare samt att hans handleder kanse inte är de känsligaste i laget. Sätter man Ronnie ihop med en snabb kille som dessutom kan passa pucken får man i mitt tycke ett komplett backpar.
Många besserwissers här!
Ronta har ALLTID varit en av Djurgårdens snabbaste på rören. Därav har han fått lira som center när det fattats anfallsfolk.
Varför tror ni att trots tränarbyten, så finns han alltid med i truppen.
Kolla in Falken och Ronta. Två killar som lirar med STORT hjärta.
Lik fan lär det väl glömmas att han snart gör match 500.
Till vilken match sker det? Det ska ju uppmärksammas på samma sätt som för Linkan förra säsongen. För gammal trogen tjänst!
Jag är helt övertygad om att en av anledningarna till att vi har svårt att värva spelare är att stockholmshockeyn är iskall, medan i t.ex Mora och Skellefteå, där alla snackar hockey, den inte är det.
Men det ska bli ändring på det nu i vinter, eller...
Bautabröl skrev:Jag är helt övertygad om att en av anledningarna till att vi har svårt att värva spelare är att stockholmshockeyn är iskall, medan i t.ex Mora och Skellefteå, där alla snackar hockey, den inte är det.
Men det ska bli ändring på det nu i vinter, eller...
Ofan tror du det
Det är ju helt sant och knappast någon nyhet
Men iår ska vi ialla fall ta oss förbi några av landsortslaget !
Ännu ett återbud för Djurgården
Djurgården blir blåst på finske NHL-centern Tommi Santala.
Han lämnar Vancouver och har skrivit på för Jokerit.
Det går fortsatt tungt för Djurgården i jakt på förstärkningar till laget inför elitseriestarten om tre veckor.
En av de spelare som stockholmarna har jagat under sensommaren är Markus Näslunds lagkamrat i Vancouver Canucks, finländaren Tommi Santala.
Förra säsongen blev det 30 NHL-matcher för Santala som då gjorde sex poäng (1 mål + 5 assist).
Flera nej
Till hösten hade Djurgården hoppats mycket på honom efter att ha fått nej från bland andra Nils Ekman, Jarkko Immonen och Tony Salmelainen.
Tommi Santala valde Jokerit.
- Nu har vi fyra centrar av världsklass. Med dem borde vi nog kunna klara oss, säger Jokerits vd Matti Virmanen i en kommentar.
Jag är mycket väl beredd att håla med dig Soldier. Det är precis samma stil och läsnings värde som smurf02 hade.Men iallafall. Corrado Boy, vi hade inte ekonomiska muskler att ta hit Santala, så vi försökte förhandla med artist kontrakt, som dem inte var intresserade av. Hur ska vi då få hit Anson Carter?
av det jag vert av Carter så är han beronde av sina kedjekamrater, när han spelade i Canucks tillsammans med sedinarna gjorde han 31 mål och van canucks interna skytteliga. Säsongen efter gick han till blue jackets och var iskall.
Jag är mycket väl beredd att håla med dig Soldier. Det är precis samma stil och läsnings värde som smurf02 hade.Men iallafall. Corrado Boy, vi hade inte ekonomiska muskler att ta hit Santala, så vi försökte förhandla med artist kontrakt, som dem inte var intresserade av. Hur ska vi då få hit Anson Carter?
Men helt fel hade det inte varit!
jaha okejj men vet ni om klubben har några fler namn över huvvud taget??... och varför kallar alla mig smurf 02??
vad är det för någt??
jaha okejj men vet ni om klubben har några fler namn över huvvud taget??... och varför kallar alla mig smurf 02??
vad är det för någt??
internskämmt eller
Smurf02 var en person som kom med förslag på helt otippade värvningar som man skulle göra, ofta efter att han sett de olika spelarnas statistik på sidan eliteprospects.com...
vad är det för någt??
internskämmt eller
Smurf02 var en person som kom med förslag på helt otippade värvningar som man skulle göra, ofta efter att han sett de olika spelarnas statistik på sidan eliteprospects.com...
Här kanske anledningen finns till varför många tog dig för att vara Smurf02:
"Skrivet av Smurf02 2007-04-05 12:02:24:
Anson Carter då?? vet någon någt om denna snubbe.??
skulle han kunna vara något"
DIF_Soldier skrev:
Är du möjligen Smurf02 under täckmantel?
vad är det för någt??
internskämmt eller
Jaha..så man får inte skriva hur man vill, jag menar om texxten är lik tex, olle, pärs eller som i det här fallet smurf 02 så är man annklagad för att vara någn??
eller har jag fel??
fins det någn lag på hur man får formulera meningar och inte??
stolpskott skrev:
vad är det för någt??
internskämmt eller
Jaha..så man får inte skriva hur man vill, jag menar om texxten är lik tex, olle, pärs eller som i det här fallet smurf 02 så är man annklagad för att vara någn??
eller har jag fel??
fins det någn lag på hur man får formulera meningar och inte??
Nej, det är ingen som har sagt det. Grejen är den att folk föreslår mer eller mindre orealistiska spelare, utan att själva tänka efter innan man postar upp inlägget.
Det är inte alls svårt att tänka efter vad som är realistisk, och vad som inte är det.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore