Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stiff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Jacke skrev:
Någon som kommer ihåg backparet Boyle - Ronnie slutspelet 04/05? Boyle hade mer tid i anfallshörnen än i försvaret och ändå lyckades Ronnie sluta på en makalös +/- statestik jämfört med resten av laget.

Ni som tycker Ronnie är usel stirrar er säkert blinda på spelares poäng och inte jobb. Varför tror ni Ronnie får nytt kontrakt år efter år och ALDRIG blir petad? Kommer Tjärnan ska han inte peta Ronnie utan istället bilda backpar med kungen.

Bättre sitta tyst och dum än att öppna käften och bekräfta att man är helt förbannat idiotiskt dum. Ja detta var personangrepp till Bladman, Stiff och Diffe89 + er andra som ville peta den bästa defensiva spelaren i es.

Sådär, tack för mig igen på några månader.
Personangrepp är inget jag sysslar med sådär, men kan bara hålla med Diffe89 när han säger att han hade tagit dig mer seriöst om du hade haft en annan avatar och kunnat stava statistik.

Nix, stirrar mig inte blind på Ronnies poäng. Bara hans sätt att slå indianpass, fumla och snubbla på sig själv i vissa lägen. Det gör enligt mig honom till en man som tillhör ett ev. 4e backpar om vi skulle fått in Tjärna.

Visst han kämpar på sitt sätt och har bra +/-. Någon som tänkt på att Ronnie ofta vart inne i pp? Varför? Stå uppe på blå och glo när Linkan passar Hörnquist i slottet som sen hänger en kasse, alternativt försökt åka överstegsåkning baklänges och snubblat?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kall-El skrev:Ronnie skall vara kvar inget snack om det. Bort med -21 Frylén utan tvekan.
Liten parantes: Frylén är en av de spelare som har bäst plusminus i Nordic Trophy av alla spelare. Dvs även bäst i DIF.
i
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

isolerad skrev:
Kall-El skrev:Ronnie skall vara kvar inget snack om det. Bort med -21 Frylén utan tvekan.
Liten parantes: Frylén är en av de spelare som har bäst plusminus i Nordic Trophy av alla spelare. Dvs även bäst i DIF.
Haha givet :D
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

isolerad skrev:
Ja fan. Frylén är ett utropstecken so far. Hoppas han fortsätter spela stabilt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Viss skillnad på seriespel och träningsmatcher...

... Även med Frylens spel i träningsmatcherna i bakhuvudet hade jag valt Ronnie före då Ronnie är som ett besök på McDonalds....Man vet alltid vad man får och man blir hyfsat mätt även om maten kanske inte håller bästa kvalité....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är beredd att hålla med Kall-El.

Det tog dock några år innan jag förstod Ronnies storhet.
Det år när DIF hade starkare backbesättning tyckte jag han var seg, sävlig & tillförde väldigt lite.
Men nu det senaste åren då DIF gått bakåt på värvningsfronten & varje säsong blir en kamp om överlevnad då har Ronnie alltid stått upp & gjort sitt.
Kanske inte alltid så stillfullt & elegant men med stort hjärta & som Kall-El är inne på, man vet vad man får.

Då känns nog Edvin klart tveksammare..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alla torde väl veta Ronnies svagheter som hockeyspelare vid det här laget. Av deta följer givetvis att man måste unyttja hans styrkor och se till att placera honom med en spelare som har de egenskaper Ronnie saknar. Här tänker jag givetvis på Ronnies svaghet som skridskoåkare samt att hans handleder kanse inte är de känsligaste i laget. Sätter man Ronnie ihop med en snabb kille som dessutom kan passa pucken får man i mitt tycke ett komplett backpar.

Problemet kanske snarast är att dagens DIF-trupp saknar de snabba backarna bara. Själv hade jag dock gärna sett att man provat att spela Ronnie tillsammans med Dennis Persson. Har visserligen inte sett så mycket av Persson ännu, men det lilla jag sett verkar det vara en back som är rätt bra på grillorna i alla fall. Dessuom tror jag att en ung kille som Dennis skulle gå framåt i massor om han fick spela med en rutinerad herre som Ronnie.

Av samma anledning ser jag gärna att Jiri placeras tillsammans med Eklund längre fram i vinter för övrigt.

Detta sikulle också borga för at man kunde sätta Timmy tillsammans med Edvin samtidigt då som Tiompa hamnar tillsammans med Printz. Vill gärna se dessa båda backpar då min lilla dröm är att Timmy och Printz skall kunna tillföra fart till två relativt långsamma spelare.
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Kall-El skrev:Alla torde väl veta Ronnies svagheter som hockeyspelare vid det här laget. Av deta följer givetvis att man måste unyttja hans styrkor och se till att placera honom med en spelare som har de egenskaper Ronnie saknar. Här tänker jag givetvis på Ronnies svaghet som skridskoåkare samt att hans handleder kanse inte är de känsligaste i laget. Sätter man Ronnie ihop med en snabb kille som dessutom kan passa pucken får man i mitt tycke ett komplett backpar.
Många besserwissers här!
Ronta har ALLTID varit en av Djurgårdens snabbaste på rören. Därav har han fått lira som center när det fattats anfallsfolk.
Varför tror ni att trots tränarbyten, så finns han alltid med i truppen.
Kolla in Falken och Ronta. Två killar som lirar med STORT hjärta.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Visserligen är han mer eller mindre avskriven som rykte men jag tar det ändå: Santala är klar för Jokerit.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Det är kul att många sitter här och spekulerar i Edwins förmågor utan att ens sett honom i år! Men det är väl som vanligt på det här forumet då...
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

...och frågan är, hur fan vet du att ingen här varit på några träningsmatcher? Lägg ner med dina jävla försök att verka överlägsen.

Vinnerborg
Bigge

Inlägg av Bigge »

Inte helt oväntat, inte en enda av finnarna valde DIF

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e714413.ab

Så vilka jagar DIF nu då????

Backen som DIF jagar vet vi, men forwarden?
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Hur många har nobbat oss nu? :roll:
MAP

Inlägg av MAP »

Bladman,

...och vem fan är "Edwin"?
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Sundling skrev:
Kall-El skrev:Alla torde väl veta Ronnies svagheter som hockeyspelare vid det här laget. Av deta följer givetvis att man måste unyttja hans styrkor och se till att placera honom med en spelare som har de egenskaper Ronnie saknar. Här tänker jag givetvis på Ronnies svaghet som skridskoåkare samt att hans handleder kanse inte är de känsligaste i laget. Sätter man Ronnie ihop med en snabb kille som dessutom kan passa pucken får man i mitt tycke ett komplett backpar.
Många besserwissers här!
Ronta har ALLTID varit en av Djurgårdens snabbaste på rören. Därav har han fått lira som center när det fattats anfallsfolk.
Varför tror ni att trots tränarbyten, så finns han alltid med i truppen.
Kolla in Falken och Ronta. Två killar som lirar med STORT hjärta.

Ja, va kul, någon som har koll! Såklart man blir segare med åren men Ronnie är fasen inte långsam. Minns tillbaka till skategate tiden då man kunde läsa om hur Ronnie vann snabbhetsmomentet i interna skillgames. Men killen har väl fått för lite rubriker för att bli uppskattad. Inte ens när han blev Djurgårdens meste back genom alla tider fick han en syl i vädret. Lik fan lär det väl glömmas att han snart gör match 500. Ska bara tillägga att han ofta ligger i topp när aftonbladet gör "mest underskattade spelare" undersökningar.

Det fanns några iq-hjärnor här ändå, man kanske ska slå sig till ro.
Skriv svar