Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Är det nu man ska börja oroa sig för Tom Nilsson? Förväntades vara tillbaka ikväll - fortfarande skadad. Den bästa backen vi har efter Högström.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Onödigt att chansa, match på torsdag igen väl?ciirree skrev:Är det nu man ska börja oroa sig för Tom Nilsson? Förväntades vara tillbaka ikväll - fortfarande skadad. Den bästa backen vi har efter Högström.
- Lee Harvey Oswald
Jepp, det är nu vi börjar, nu rullar Ångestmaskinen igång.ciirree skrev:Är det nu man ska börja oroa sig för Tom Nilsson? Förväntades vara tillbaka ikväll - fortfarande skadad. Den bästa backen vi har efter Högström.
Hjärtligt välkomna!
-DIF Hockey, 2017/18, säsongen man aldrig glömmer
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Ljungh klev av efter andra, bara det inte är allvarligt.
Hank, vilken målmaskin han blivit.
Nä, om laget undviker negativt kval så är jag nöjd med den här säsongen. Hoppas burken är riktigt jävla bra nu, då kanske vi kan hamna i ett play in i slutspelet, men bara kanske. Vet ärligt talat inte alls vad jag ska tro om laget den här säsongen, känns lite som mellanmjölk. 

Ljungh blev sjuk under matchen.AlltidoavsettDIF skrev:Ljungh klev av efter andra, bara det inte är allvarligt.
-
Hank brukar väl göra en del mål under försäsongen? Spelare som hank, som ligger på gränsen att platsa, går ut betydligt hårdare under träningsmatch medan de bättre "tränar" mer under dessa matcher. Tror Hank kommer försvinna från målprotokollet igen när säsongen väl har börjat.AlltidoavsettDIF skrev:Ljungh klev av efter andra, bara det inte är allvarligt.
Har inte kollat försäsongsmatcher(för jobbigt att kolla vad han producerat där) tidigare år. Men i ET/CHL som kan jämföras med försäsong har han presterat bättre med poäng i jämförelse med i SHL. Dock liten sample size. Där ligger han på ungefär 0,5 ppg.Benjamin L. Willard skrev:Hank brukar väl göra en del mål under försäsongen? Spelare som hank, som ligger på gränsen att platsa, går ut betydligt hårdare under träningsmatch medan de bättre "tränar" mer under dessa matcher. Tror Hank kommer försvinna från målprotokollet igen när säsongen väl har börjat.AlltidoavsettDIF skrev:Ljungh klev av efter andra, bara det inte är allvarligt.
Sen blir det väl lättare för både Hank och Ahlén att producera när de inte behöver spela med varandra utan har några mer kreativa spelare bredvid sig. Jag är skeptisk till att ha Hank i en kedja med Bergfors och Ljungh som Robban verkar tänka men fortsätter han producera så kanske han motbevisar mig.
Skulle gärna se Vejdemo med Ljungh och Bergfors.
-
Var ju givetvis inte seriös, är dock inte han som har i uppgift att göra de heller.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Alltid oroande med spelare som står över träningsmatcher. Ingen rök utan eld.ciirree skrev:Är det nu man ska börja oroa sig för Tom Nilsson? Förväntades vara tillbaka ikväll - fortfarande skadad. Den bästa backen vi har efter Högström.
Finns naturligtvis undantag, men i bästa fall hamnar de efter i viktigt matchtempo. I värsta fall är säsongen över. Oftast är det något mitt emellan, och är exempelvis någon efterhängsen rygg- ljumsk- eller annan förslitningsskada som sedan kommer igen lite nu och då.
Sällan någon gör en kanonsäsong efter en trasslig försäsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Mäktig upphämtning, starkt!
Ny säsong på lördag! Mot HV på bortaplan. Kollar statistiken på SHL.se. Vi har tydligen inte vunnit i Jönköping sen säsongen 11/12. Jahopp.... Välkommen ångest.
- Lee Harvey Oswald
Tror vi har goda chanser......om HV drabbas av något elakt magvirus ....samtidigt som vi inte "drabbas av" för många tilldömda PP.mutation skrev:Ny säsong på lördag! Mot HV på bortaplan. Kollar statistiken på SHL.se. Vi har tydligen inte vunnit i Jönköping sen säsongen 11/12. Jahopp.... Välkommen ångest.
Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Gillar du inte spoilers eller, vill uppleva det själv live?Mattias_87 skrev:Sluta med pessimismen. Jag orkar inte läsa det redan.
Är väl lika bra att vara mentalt förberedd på både säsong och forum..,
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).