Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Bild

Gogogogo.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Man var åtminstone lite ödmjukare i presentationen denna gången jämfört med Tambellini. Detta kanske kan bli en ok värvning, men faktum kvarstår att vi har betydligt större hål i försvaret som hade behövt fyllas innan vi tog in ytterligare en forward.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:Man var åtminstone lite ödmjukare i presentationen denna gången jämfört med Tambellini. Detta kanske kan bli en ok värvning, men faktum kvarstår att vi har betydligt större hål i försvaret som hade behövt fyllas innan vi tog in ytterligare en forward.
Vi har de backarna vi har. 8 i truppen. Skulle vara konstigt om vi skulle värva ännu en. Med det sagt så är jag inte nöjd med backsidan.
Skulle hellre sett en budgetlösning på forwarden för att bredda forwardssidan(för vi kunde ändå inte gå in säsongen med endast 13 forwards) och att man tog in en riktigt bra back istället för Pettersson/Lagesson. Men känns lite sent att ändra det nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Synd det sket sig med Abbott.
Är mest orolig pga åldern och motivationen hos en spelare som Bourque. Har han kvar skridskoåkningen så borde det bli bra.
Sett till faktisk spelarkvalitet så har ju inte Abbot ens en halv sportmössa mot Bourque, förutsatt att den sistnämnde kan leverera. Abbot skulle ju knappast kunna gå in bredvid Gabbe i Colorado om man säger så. Men å andra sidan så är Abbot ett beprövat kort och en slitvarg i SHL så det hade ju varit tryggare. Detta är definitivt lite mer av en gamble som jag inte vet riktigt vad man skall göra av men det KAN bli hur bra som helst och det kan bli pannkaka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Är mest orolig pga åldern och motivationen hos en spelare som Bourque. Har han kvar skridskoåkningen så borde det bli bra.
Sett till faktisk spelarkvalitet så har ju inte Abbot ens en halv sportmössa mot Bourque, förutsatt att den sistnämnde kan leverera. Abbot skulle ju knappast kunna gå in bredvid Gabbe i Avs om man säger så. Men å andra sidan så är Abbot ett beprövat kort och en slitvarg i SHL så det hade ju varit tryggare. Detta är definitivt lite mer av en gamble som jag inte vet riktigt vad man skall göra av men det KAN bli hur bra som helst och det kan bli pannkaka.
Abbott känns mer som ett säkert kort och jag tyckte han var riktigt bra i Frölunda. Bättre ålder och han kommer från en rätt bra säsong(dock i AHL och inte NHL som Bourque).
Jag förstår ju såklart att Burkens högsta nivå är högre. Men kommer vi få se den? Hur bra är han på rören nu?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag blir lite förbryllad över de mixade signaler som man får om Bourque, vissa hävdar han fortfarande har en hög arbetskapacitet och att han verkligen ger sig in i skiten varje kväll. Medan andra säger han numer är lite av en glidare. Just det sista är för mig mest oroande; han har säkert en initial inställning av att prestera på en riktigt bra nivå så han blir aktuell för OS. Samtidigt kan det bli riktigt jobbigt om (när?) han märker att ligan håller en brutalt mycket högre nivå än vad han förmodligen tror, gissningsvis blir det inte lika skoj att ge allt i alla lägen och verkligen prestera en sketen november-kväll inför en ödsligt tom & ekande Saab-arena i Linköping.

Jag är lite ambivalent med vad jag tycker här, hade spontant hellre sett en yngre spelare i sin prime som presterat bättre i en lägre liga och som garanterat strävade framåt. Men marknaden var väl helt enkelt jävligt skral...
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Sett till faktisk spelarkvalitet så har ju inte Abbot ens en halv sportmössa mot Bourque, förutsatt att den sistnämnde kan leverera. Abbot skulle ju knappast kunna gå in bredvid Gabbe i Avs om man säger så. Men å andra sidan så är Abbot ett beprövat kort och en slitvarg i SHL så det hade ju varit tryggare. Detta är definitivt lite mer av en gamble som jag inte vet riktigt vad man skall göra av men det KAN bli hur bra som helst och det kan bli pannkaka.
Abbott känns mer som ett säkert kort och jag tyckte han var riktigt bra i Frölunda. Bättre ålder och han kommer från en rätt bra säsong(dock i AHL och inte NHL som Bourque).
Jag förstår ju såklart att Burkens högsta nivå är högre. Men kommer vi få se den? Hur bra är han på rören nu?
Av det lilla som går och se på Colorados hemsida, så är hans speed på "normala nivåer". Det är skönt nog ingen Donald Brashear vi värvar. Verkar ha ett bra skott, men gjorde en del styrningsmål under förra säsongen, så det ska bli intressant hur han kommer användas i PP.

Ställer mig försiktigt optimistisk till den här värvningen ändå, efter att min första reaktion löd "Han är för gammal" .
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:
B.I.B.A skrev:Man var åtminstone lite ödmjukare i presentationen denna gången jämfört med Tambellini. Detta kanske kan bli en ok värvning, men faktum kvarstår att vi har betydligt större hål i försvaret som hade behövt fyllas innan vi tog in ytterligare en forward.
Vi har de backarna vi har. 8 i truppen. Skulle vara konstigt om vi skulle värva ännu en. Med det sagt så är jag inte nöjd med backsidan.
Skulle hellre sett en budgetlösning på forwarden för att bredda forwardssidan(för vi kunde ändå inte gå in säsongen med endast 13 forwards) och att man tog in en riktigt bra back istället för Pettersson/Lagesson. Men känns lite sent att ändra det nu.
Ja, men om du tittar på vilka speltyper vi har så är Högström den enda som vi vet kan spela med puck. Bernhardt är ung och Fagerudd gjorde typ 5 poäng i Finland. Sen har vi en handfull defensiva backar.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Jag förstår ju såklart att Burkens högsta nivå är högre. Men kommer vi få se den? Hur bra är han på rören nu?
Ja det är ju den stora frågan. Troligen satsar han järnet mot en OS-plats så han är förhoppningsvis i bra form.

Problemet med att bedöma honom är Avs totalusla säsong förra året och Columbus innan dess. Han kan mycket väl ha peakat i Calgary och vara kass nu. Men missförstå mig rätt. Han var inte dålig i Colorado utan en av deras bättre lirare men i en katastrofsäsong. Det säger inte så mycket om spelarens status i sig.

Ja han är snabb på rören i NHL men det är en rätt rejäl skillnad mot Europeiska rinkar ändå. Är han i form och på hugget så har vi fått en forward som verkligen har drivet in på kassen (vilket vi saknat) så i rollen som ersättare till Brodin är det ett fantastiskt bra val MEN det förutsätter att det är huvudet på skaft och vinnarskalle. Satsningen mot OS tycker jag verkar lovande i den riktningen även om jag var ordentligt skeptiskt när jag hörde att han var på G. Jag är försiktigt optimistisk men har inga som helst förhoppningar. Flopp eller Guldkandidat lär vi bli varse.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:
Ja, men om du tittar på vilka speltyper vi har så är Högström den enda som vi vet kan spela med puck. Bernhardt är ung och Fagerudd gjorde typ 5 poäng i Finland. Sen har vi en handfull defensiva backar.
Håller med dig och tycker det är felbalanserat där. Men vi kan inte ha massa backar på läktaren med begränsad ekonomi. Vilket jag sa. Hade gärna bytt ut någon av backarna.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tror det här blir en riktig flopp.
25/4-2025
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Ser större chans till en flopp än en flipp men varför han flytta hit är väl antagligen pga OS, hoppas det blir hans morot. Vad kan man förvänta sig? 10 mål och 25 poäng kanske. Dock något som han har vilket vi inte har nu när Brodin gått sönder är hela tiden försöken att ta sig in på mål. Det största problemet tror jag blir att han kan vara väldigt ojämn i sina prestationer, något han haft stora problem med sedan flytten från Calgary. Potentialen tror jag dock finns där.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Denna värvning gör varken till eller från för mig. Vi kommer inte utmana om Guldet oavsett.

Börjar bli spyless på att vara ett mediokert lag år ut och år in.

Ut i kvartsfinal i år? Troligt, om vi klarar åttondelen.

Bläh....är så .....äh.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Börjar bli spyless på att vara ett mediokert lag år ut och år in.
Känner detsamma. Ändå förlänger man säsongskortet och går iallafall varje år. Man lever på hoppet brukar man säga.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Bara det inte blir en tomburk av den här så är jag nöjd, å om det blir det, finns det någon pant?
Using Tapatalk
Låst