Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Intressant att Rejne tydligen sadlat om till back i DIF.
http://www.difhockey.se/lag/2459-2459QT ... den/roster

:oops:
Någon är full, på en tisdag. Forza DIF! :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
difanda
Säsongskort: Ja

Inlägg av difanda »

ciirree skrev:
difanda skrev:
Praetori skrev:
Stavhoppet skrev: Vad kan vi ha för förväntningar på honom? 13+12 skulle det vara ett ok resultat?
Förväntningen är +/-10 och matchstraff i min playbook men jag hoppas innerligt att jag har fel. Ingen skulle vara gladare om han kommer hit och levererar sitt livs hockey. Kapaciteten borde finnas där någonstans men jag tror det blir tufft.
Ersättare till Brodin som gjorde 21p förra, då på en dålig säsong. Jag förväntar mig minst 25p för en OK säsong. Över 30p bör han få ut...
Vet inte vad du förväntar dig. Men mer än 15-20 poäng var det väl ingen som förväntade sig av Brodin när han anslöt. Han har gjort 24p respektive 21 poäng.
Gör Bourque 20p så är jag nöjd.
Kanske har höga förväntningar, det har jag nog på alla spelarna.

Men! Han ska ju ersätta den Brodin vi har nu och inte den vi värvade för 2 säs sen. Hade René anslutit istället för Brodin då, ja då är runt 15 p OK. Men nu ska vi helt enkelt ersätta även den nuvarande poängproduktionen och då är 20 p enligt mig i underkant. En fullt frisk landslagsjärnkaminsBrodin hade jag haft även haft högre förväntningar på denna säs. Sen kanske René inte kommer upp i mina förväntningar, det får vi se inom kort.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Den allmänna bilden av René är att han en gång i tiden var en tuff powerforward som få ville möta. Men numera ofta stämplas som lat och "glidare".
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Blir nog bra det här!
Om man tänker att han i och med flytten från NHL som faktiskt är en erkänt mycket bättre liga än SHL har någon extra sekund till godo i spelet och sedan ytterligare adderar att han lirar på en stor is vilket enligt uppgifter bara kommer bara positivt till honom så vinner han med det ytterligare mer tid på isen. Så, åldern till trotts tror jag det kommer bli bra.
Att jämföra NHL och SHL är väl ändå rätt så långt ifrån varandra, visst att man inte går in och pangar upp några snabbt i krysset bara för att man kommer från NHL men kolla på gubbar som Lasch, Thoresen och några andra "toppspelare" i SHL som inte tar plats i NHL.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Örnen skrev:Den allmänna bilden av René är att han en gång i tiden var en tuff powerforward som få ville möta. Men numera ofta stämplas som lat och "glidare".
Ajdå, hoppas han inte kommer hit otränad och tror han kan glida runt som Luleås nordamerikan, glömt bort hand namn, från förra säsongen.

De som följer Colorado verkar vara väldigt tveksamma till den här värvningen.

Detta är ju Jockes 5e val så tänker inte ha så höga förhoppningar här och tror inte det blir en liknande poängskörd ala Brodin.

Lär väl ta några matcher innan han känner sig bekväm med stor is. Hoppas han kan överraska, annars kan vi lika gärna slänga in Fjällby.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Borta vid juluppehållet. Vi vet alla hur bekväma nordamerikaner brukar klara sig här i den mest defensiva, strukturerade ligan. Hoppas han motbevisar mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Örnen skrev:Den allmänna bilden av René är att han en gång i tiden var en tuff powerforward som få ville möta. Men numera ofta stämplas som lat och "glidare".
Nyström skriver i Expressen -Djurgårdens klack på Hovet kan få fart på den sömnigaste av spelare och jag tvivlar inte en sekund på att även en 35-årig kanadensare med fina NHL-meriter får en kick av att spela inför den publiken.

Tror definitivt det kan finnas en sanning i detta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Synd det sket sig med Abbott.
Är mest orolig pga åldern och motivationen hos en spelare som Bourque. Har han kvar skridskoåkningen så borde det bli bra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Intressant att Rejne tydligen sadlat om till back i DIF.
http://www.difhockey.se/lag/2459-2459QT ... den/roster

:oops:
Jösses, alltså... Vet du vad det innebär? Någon tycks tro att vi värvat legendaren Ray Bourque. Som lade av för typ... 16 år sen? Herrejävlar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Kan killen bara lyfta vårt PP till en acceptabel nivå så är mycket vunnet där.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Detblir3poäng skrev:Tror Rene kommer göra det ok, trodde väl att det skulle bli mer av en sniper, men får intrycket av att han vill bevisa alla att han fortfarande kan spela hockey trots åldern, vilket känns bra, som att det är all in från hans håll. Verkar vara stark så kan bli bra på att forcera mot mål. Förväntar mig brodins poängsnitt av honom som många ni andra också verkar göra.
Jagr är väl tio år till (45år) såg Floridas sista hemmamatch på plats och han hade varit ett tillskott iaf, inte snabbast längre men låg bakom det mesta både assist och mål. Nu är alla olika och Jagr är ju ett unikum men en som lirat 65 matcher i NHL förra säsongen är ju knappast helt slut. Så behöver nog inte vara oroliga för siffran om han vill visa upp sig och ta en OS-plats.

Hoppas han får en fin start så kan ju detta bli roligt. =)
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Fan vad alla gnäller alla vill ha nyförvärv nu har vi fått det !! ja då är inte det bra för han är för gammal och bla bla bla va fan låt kille få en chans eller också så kan all ni "SÅ KALLADE EXPERTER" ta hit något jävligt bra !!! så jävla trött på allt gnällande hela tiden vad vet ni vad vet jag är frågan ???? denne killen som så sent som förra säsongen spelade med våran Landeskog fråga honom vad han tycker han borde veta eller.....?!

Nä ge honom en chans innan ni kapar honom och åldern är jag inte rädd för en massa rutin borde passa perfekt i detta ganska unga lag jag tror på Renè och jag hoppas ni tvivlare har JÄTTEFEL och då vet vi ju hur det kommer att låta :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

peter johansson skrev:Fan vad alla gnäller alla vill ha nyförvärv nu har vi fått det !! ja då är inte det bra för han är för gammal och bla bla bla va fan låt kille få en chans eller också så kan all ni "SÅ KALLADE EXPERTER" ta hit något jävligt bra !!! så jävla trött på allt gnällande hela tiden vad vet ni vad vet jag är frågan ???? denne killen som så sent som förra säsongen spelade med våran Landeskog fråga honom vad han tycker han borde veta eller.....?!

Nä ge honom en chans innan ni kapar honom och åldern är jag inte rädd för en massa rutin borde passa perfekt i detta ganska unga lag jag tror på Renè och jag hoppas ni tvivlare har JÄTTEFEL och då vet vi ju hur det kommer att låta :wink: :wink: :wink:
Lugn Jocke.
Född till sportchef.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

android skrev:
peter johansson skrev:Fan vad alla gnäller alla vill ha nyförvärv nu har vi fått det !! ja då är inte det bra för han är för gammal och bla bla bla va fan låt kille få en chans eller också så kan all ni "SÅ KALLADE EXPERTER" ta hit något jävligt bra !!! så jävla trött på allt gnällande hela tiden vad vet ni vad vet jag är frågan ???? denne killen som så sent som förra säsongen spelade med våran Landeskog fråga honom vad han tycker han borde veta eller.....?!

Lugn Jocke.
Jag är lugn men det är tråkigt när det bara är gnäll :wink: :wink:
Dalton

Inlägg av Dalton »

android skrev:

Lugn Jocke.
Ha ha! Humor! :lol:
Låst