-daniel- skrev:Är mest skeptisk till åldern, men är det en tävlingsmänniska som kommer in (vilket mina rapporter trots allt tyder på) så kan det ju ändå fungera. Blir väldigt, väldigt intressant att se hur han acklimatiserar sig till stor rink och hur hans sommarträning varit.
Håller med till fullo, sommarträningen och vilja att vinna ska bli intressant att se.
Dock känns det som han bör kunna vara ett ko alternativ i PP rent skottmässigt.
Vad kan vi ha för förväntningar på honom? 13+12 skulle det vara ett ok resultat?
-daniel- skrev:Är mest skeptisk till åldern, men är det en tävlingsmänniska som kommer in (vilket mina rapporter trots allt tyder på) så kan det ju ändå fungera. Blir väldigt, väldigt intressant att se hur han acklimatiserar sig till stor rink och hur hans sommarträning varit.
Det är officiellt sedan halv nio.
Och ja det är en vinnarskalle av allt att döma men åldern är ett bekymmer. Han kan mycket väl gynnas av den större isen men SHL håller ändå en så pass hög nivå idag att det inte går att komma från NHL och vara bättre än man är på andra sidan dammen bara för att det är NHL kontra SHL.
Skulle vilja se honom i offensiva byten primärt och i PP. Inget brunkande för då kommer han bli akterseglad och dra på sig utvisningar även om han är en stand-in för Brodin (ni hörde det här först).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stavhoppet skrev:
Vad kan vi ha för förväntningar på honom? 13+12 skulle det vara ett ok resultat?
Förväntningen är +/-10 och matchstraff i min playbook men jag hoppas innerligt att jag har fel. Ingen skulle vara gladare om han kommer hit och levererar sitt livs hockey. Kapaciteten borde finnas där någonstans men jag tror det blir tufft.
Alltså, för tio år sedan snackar vi om en Sörensen-typ fast med mer kött på benen. Såg några matcher med Chicago då och då var han tillräckligt bra för att namnet skulle fastna på minnet (och det finns fler Bourque i NHL om man säger så). Men idag vetefan. Egentligen skulle man ju behöva några lugnande ord från Gabbe egentligen. Nu blir det ju bara ångest fram till den riktiga säsongsstarten.
Senast redigerad av Praetori den 2017-08-29 07:56:55, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stavhoppet skrev:
Förväntningen är +/-10 och matchstraff i min playbook men jag hoppas innerligt att jag har fel. Ingen skulle vara gladare om han kommer hit och levererar sitt livs hockey. Kapaciteten borde finnas där någonstans men jag tror det blir tufft.
Ersättare till Brodin som gjorde 21p förra, då på en dålig säsong. Jag förväntar mig minst 25p för en OK säsong. Över 30p bör han få ut...
Stavhoppet skrev:
Ersättare till Brodin som gjorde 21p förra, då på en dålig säsong. Jag förväntar mig minst 25p för en OK säsong. Över 30p bör han få ut...
Ja det är ju bara att hoppas. Jag skulle tro att han gått all-in träningsmässigt för att få spela i NHL men att DIF var det som erbjöds så förutsättningarna kan mycket väl finnas där. Det skulle ju vara kul om vi får NÅGOT förvärv som verkligen levererar men det skulle ju samtidigt vara surt om det är en kanadick med ettårskontrakt som dessutom är till åren.
Glöm inte att Matt Anderson bara är 1 år yngre.
Som du säger så känns det som att det hänger på hur omställningen går till stor rink och hur sommarträningen varit.
Stavhoppet skrev:
Vet inte vad du förväntar dig. Men mer än 15-20 poäng var det väl ingen som förväntade sig av Brodin när han anslöt. Han har gjort 24p respektive 21 poäng.
Gör Bourque 20p så är jag nöjd.
Clever, ja kanske. Dimper ju ner Kanadicker lite varstans i de Europeiska ligorna just nu.
"– Vi har under lång tid letat en klasspelare och tycker att vi har funnit den. René har förhoppning om att spela OS och vi är glada att han väljer att använda Djurgården som ett skyltfönster, säger Joakim Eriksson, Djurgårdens strategiske sportchef till Sportbladet, och fortsätter:"
Clever, ja kanske. Dimper ju ner Kanadicker lite varstans i de Europeiska ligorna just nu.
"– Vi har under lång tid letat en klasspelare och tycker att vi har funnit den. René har förhoppning om att spela OS och vi är glada att han väljer att använda Djurgården som ett skyltfönster, säger Joakim Eriksson, Djurgårdens strategiske sportchef till Sportbladet, och fortsätter:"
Jocke till SB.
Ja där ser man, fan då finns det ju ett ytterligare syfte som gör att han knappast kommer åka runt och såsa.
Tror Rene kommer göra det ok, trodde väl att det skulle bli mer av en sniper, men får intrycket av att han vill bevisa alla att han fortfarande kan spela hockey trots åldern, vilket känns bra, som att det är all in från hans håll. Verkar vara stark så kan bli bra på att forcera mot mål. Förväntar mig brodins poängsnitt av honom som många ni andra också verkar göra.