Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Att vi inte tog in Cehlin känns bara värre och värre för varje vecka som går.
Jag kollade in matchen mellan Modo och Luleå. Sillen såg oförskämt pigg ut...Puckey skrev:Att vi inte tog in Cehlin känns bara värre och värre för varje vecka som går.
Hade ju varit fint med Cehlin men förstår samtidigt att man inte vågar chansa på två spelare som varit skadade. Engqvist var ju skadad rätt länge innan vi signade honom.
Ni ska ju veta att sillen signa sjukt fort med Luleå, vi han inte reagera innan det va klart i norr.
Som jag förstod det hade vi visst tid att reagera. Han ville hit, vi bad honom att vänta till efter midsommar för att vi hade andra idéer.
Så var det puckey. Ja och vi var väl tvungna att avvakta våra dåvarande spelare, se över budget etc men sillen kunde inte vänta.
I början när vi sökte spelare pratades det om någon rollspelare för de lägre kedjorna om jag fattade Jocke rätt. Sen kom det in mer pengar från NHL bland annat vilket gjort att vi kan satsa på en spetsigare spelare. Man får väl bara hoppas att det finns någon sådan.
Ett långskott är annars Jonathan Dahlén. Han besökte ju oss i våras.
Who? tycker att marknaden känns sjukt tunn, kan inte ens komma på ett namn som kan vara intressant. Tror tex in M.Johansson skulle krita på för oss. Då blir han väl lynchad i Karlstad nästa gång han åker hemmb81 skrev:I början när vi sökte spelare pratades det om någon rollspelare för de lägre kedjorna om jag fattade Jocke rätt. Sen kom det in mer pengar från NHL bland annat vilket gjort att vi kan satsa på en spetsigare spelare. Man får väl bara hoppas att det finns någon sådan.
Patrik sa till gemensamma vänner att Jocke var tvär och nonchade nonom trots utalad vilja att. Komma hemPuckey skrev:Som jag förstod det hade vi visst tid att reagera. Han ville hit, vi bad honom att vänta till efter midsommar för att vi hade andra idéer.
-
- Säsongskort: Ja
Dahlén skulle vara en fin värvning. Han har också en klausul i kontraktet med Vancouver som tillåter honom att spela i Europa om han inte får en plats i laget. Kan så klart välja att spela i Utica (AHL) ändå. Som du säger, ett långskott.mb81 skrev:I början när vi sökte spelare pratades det om någon rollspelare för de lägre kedjorna om jag fattade Jocke rätt. Sen kom det in mer pengar från NHL bland annat vilket gjort att vi kan satsa på en spetsigare spelare. Man får väl bara hoppas att det finns någon sådan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dahlén känns som ett långskott tyvärr, vill inte ha Chips-Micke. Gillar inte att ha spelare i DIF som har stark koppling utåt för annat svenskt lag.
För övrigt, jäklar vad härliga bilder att se spelare som Josefsson, Sören, Gustafsson, Englund, Åberg, Classeman mm i Djurgårdsdress igen.
För övrigt, jäklar vad härliga bilder att se spelare som Josefsson, Sören, Gustafsson, Englund, Åberg, Classeman mm i Djurgårdsdress igen.
Gynge är satt på waivers i KHL. Vågar man svära i kyrkan?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag svär med dig. Väldigt bra hockeyspelare.jsson skrev:Gynge är satt på waivers i KHL. Vågar man svära i kyrkan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Riktigt bra spelare och hade gärna sett honom här.MarcusDaze skrev:Jag svär med dig. Väldigt bra hockeyspelare.jsson skrev:Gynge är satt på waivers i KHL. Vågar man svära i kyrkan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men hur är reglerna med waivers i Ryssland? Och är det inte samma där som med Norman, rejäl skattesmäll?
- Lee Harvey Oswald
-Anton sa att hon sprack!BIX skrev:Patrik sa till gemensamma vänner att Jocke var tvär och nonchade nonom trots utalad vilja att. Komma hemPuckey skrev:Som jag förstod det hade vi visst tid att reagera. Han ville hit, vi bad honom att vänta till efter midsommar för att vi hade andra idéer.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan