Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Samtidigt som jag vet att det bara handlar om pengar blir jag ruggigt besviken om Norman signar på för Växjö istället för oss? Frågan är vad Jocke gör för att ro detta i hamn? kollar man med företag för extra spons etc.

Hoppas verkligen man gör allt man kan för att få hem bra spelare som också är Djurgårdare. Annars är man inte rätt man på rätt plats i MIN mening!
Burvaktarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Burvaktarn »

mb81 skrev:
AirQ skrev:
mb81 skrev:
AirQ skrev:
Burvaktarn skrev:Fleury är free agent, fungerade väl okej i den sejouren har körde hos oss.
Prislappen lär inte vara allt för dyr kan jag gissa.
Det var när vi var i allsvenskan, och han hade de rätt tufft där så knappast hållbart i shl.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Nä det var i SHL och han gjorde det bra. Men känns inte som rätt kille nu.
My bad, vet inte varför men va säker på att de va under tiden i allsvenskan.

Antagligen för vi hade ett lag av allsvensk klass där Fleury gick in som en stjärna.

Mycket möjligt, men det är väl en Rightare vi letar efter skulle jag tro.
Slutade 2:a i Finska Poängligan då vi lyfte över honom, fick väl bara spela ca. 12 matcher hos oss innan vi åkte ur i playoffen.

Tror att det kan vara en bra värvning som inte är allt för kostsamt och kan bidra till ett roligt anfallsspel.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Burvaktarn skrev:
mb81 skrev:
AirQ skrev:
mb81 skrev:
AirQ skrev:Det var när vi var i allsvenskan, och han hade de rätt tufft där så knappast hållbart i shl.

Nä det var i SHL och han gjorde det bra. Men känns inte som rätt kille nu.
My bad, vet inte varför men va säker på att de va under tiden i allsvenskan.

Antagligen för vi hade ett lag av allsvensk klass där Fleury gick in som en stjärna.
Tror att det kan vara en bra värvning som inte är allt för kostsamt och kan bidra till ett roligt anfallsspel.
Eller så reducerar vi priset på öl i säsongskortsbaren för pengarna, det kan bli ungefär lika roligt
Using Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jag fattar om Norman vill vara kvar utomlands ex KHL eller Schweiz några år till. Men...
Om en av de fyra SHL klubbar som vill ha honom heter Djurgården så borde det var värt mer än några tusen mer i Växjö. Nån heder har väl även våra fostrade spelare.
Vet att jag kommer att få mothugg från flera på forumet men är så sjukt trött på att ett lag som Växjö bara kan plocka spelare. De är ju det plastigaste vi har i Hockeysverige. Kom igen nu Norman. Det är en ära att spela med skölden på bröstet.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

EspenK skrev:Jag fattar om Norman vill vara kvar utomlands ex KHL eller Schweiz några år till. Men...
Om en av de fyra SHL klubbar som vill ha honom heter Djurgården så borde det var värt mer än några tusen mer i Växjö. Nån heder har väl även våra fostrade spelare.
Vet att jag kommer att få mothugg från flera på forumet men är så sjukt trött på att ett lag som Växjö bara kan plocka spelare. De är ju det plastigaste vi har i Hockeysverige. Kom igen nu Norman. Det är en ära att spela med skölden på bröstet.

Enkelt att bara plocka spelare när man kan nalla på skattepengar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

EspenK skrev:Jag fattar om Norman vill vara kvar utomlands ex KHL eller Schweiz några år till. Men...
Det är klart att om Växjö erbjudet 220k i månaden och vi 200k i månaden så kan det ju helt klart bli så att han väljer oss. Däremot så spelar nog chansen att vinna guld stor roll också och den är ju större i Växjö. Anledningen till att Skellefteå lockar så många toppspelare är ju inte bara lönen utan för att dom är ett stabilt topplag som spelade sex finaler irad. Pengar är som du säger inte allt. Det är ingen La liga skillnad i löner som vissa försöker få det att verka som.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Norman får ju ingen direkt rolig situation om han väljer plast-Växjö. Med tanke på hans efternamn är det inte svårt för cro magnon-häcklarna att göra narr av honom. Byt N mot H i "Norman" så hittar de snabbt ett lågvattenmärke att ta till under lång tid framöver.
Säg den glädje som varar
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Mattias_87 skrev:
Det är klart att om Växjö erbjudet 220k i månaden och vi 200k i månaden så kan det ju helt klart bli så att han väljer oss. Däremot så spelar nog chansen att vinna guld stor roll också och den är ju större i Växjö. Anledningen till att Skellefteå lockar så många toppspelare är ju inte bara lönen utan för att dom är ett stabilt topplag som spelade sex finaler irad. Pengar är som du säger inte allt. Det är ingen La liga skillnad i löner som vissa försöker få det att verka som.
Det som talar för är ju att han redan vunnit SM med saik tidigare, han kanske vill hoppa på tåget för att försöka vinna ett SM guld för världens finaste förening nu.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jag tror absolut att Norman kan vara sugen om det skiljer 10-20k i månaden men om vi kan erbjuda 250 och växjö 350?

Jag tror inte att det är så att växjö kommer att vinna en budgivning om Norman med 10k utan de kommer att erbjuda så mkt att vi inte ens kan hota.

Med en outtömlig penningpung är det inte så svårt att värva spelare...
Att de redan värvat Pesonen, Fasth, Elias P, Lundberg, Calof och Rahimi m.fl och ändå pratar om att slanta upp rejält på Norman känns tungt.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Kan vi inte plocka in Kirill Kabanov? Gjorde väl bra ifrån sig i Skellefteå med sina 29 poäng. Fan ska han i Oskarshamn o göra?
mb81

Inlägg av mb81 »

Celes skrev:Kan vi inte plocka in Kirill Kabanov? Gjorde väl bra ifrån sig i Skellefteå med sina 29 poäng. Fan ska han i Oskarshamn o göra?
Han har spelat 14 matcher på två säsonger och inte gjort ett enda poäng på dessa. Hade vi råd att chansa på en spelare så skulle vi kunnat gjort det. För potential finns verkligen hos Kabanov.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kan även säga att Brynäs inte kommer värva någon förns i slutet av säsongen, kanske inte ens då. Så ni som drömmer om Norman kan sluta drömma. Han har två klubbar som han väljer kring. Djurgården eller NLA minns inte klubben. Inside från Uffe Brodin.
Från en snubbe på Brynäs forumsom verkar ha lite insyn i hockeysverige iaf. Eller som eventuellt bara trollar.
Vi verkar vara Normans huvudspår i Sverige om man ska tro honom iaf. Jävligt silly men det är ju trådens namn.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Kan även säga att Brynäs inte kommer värva någon förns i slutet av säsongen, kanske inte ens då. Så ni som drömmer om Norman kan sluta drömma. Han har två klubbar som han väljer kring. Djurgården eller NLA minns inte klubben. Inside från Uffe Brodin.
Från en snubbe på Brynäs forumsom verkar ha lite insyn i hockeysverige iaf. Eller som eventuellt bara trollar.
Vi verkar vara Normans huvudspår i Sverige om man ska tro honom iaf. Jävligt silly men det är ju trådens namn.
Det känns som om han har ganska bra koll. Men som du säger, man vet ju aldrig.

Och om det han säger är sant så lär det väl bli NLA - iallafall om det innebär skattesmäll att komma till Sverige.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Det känns som om han har ganska bra koll. Men som du säger, man vet ju aldrig.

Och om det han säger är sant så lär det väl bli NLA - iallafall om det innebär skattesmäll att komma till Sverige.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Självklart hoppas vi alla på Norman men en annan spelare som levererar minst 30poäng per säsong är Mikael "chips mike" Johansson.

Sitter i Karlstad och har inga konkreta bud och skulle lätt gå in och ge oss 25-35 poäng lär ju vara rätt billig just nu.
Låst