Försäsong 17/18 : Djurgårdens IF - Mora 15/8
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Försäsong 17/18 : Djurgårdens IF - Mora 15/8
Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Jesper Pettersson var dock en positiv överraskning.
Spela fult
Fortsätter vi komma till chanserna så kommer målen.diftobbe89 skrev:Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Kommer någon i den här truppen komma upp i 10 kassar?
Möjligtvis Ahlén då. Det kommer bli en lång kall vinter.
En lång kall, målsnål, Corsi-vinter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Möjligtvis Ahlén då. Det kommer bli en lång kall vinter.
En lång kall, målsnål, Corsi-vinter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- diftobbe89
Har man ju hört förr, dock saknades ju några av våra viktigaste spelare idag får man inte glömma.mb81 skrev:Fortsätter vi komma till chanserna så kommer målen.diftobbe89 skrev:Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Spela fult
Jo men det måste det ju göra. Fortsätter vi föra matcherna är ändå chanserna betydligt större för vinst.diftobbe89 skrev:Har man ju hört förr, dock saknades ju några av våra viktigaste spelare idag får man inte glömma.mb81 skrev:Fortsätter vi komma till chanserna så kommer målen.diftobbe89 skrev:Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Kan inte bli lack över en förlust under försäsongen när vi för matchen och är klart det bästa laget.
- Lidingö DIF
Jajjamensan. Sitter och bulemiar på en Aladdin. Kommer bli fler garanterat.Lee Harvey Oswald skrev:Ok, jamen då så, då drar vi igång stora Ångestmaskineriet redan nu 15/08Vikas skrev:Det var ju en röd linje hela förra säsongen. Vi spelar helt okej, i vissa fall betydligt bättre än motståndarna, men vi saknar allt som heter målskytte.
Och med tanke på att vi tappat vår enda pålitliga målskytt den här säsongen så bör vi vara jävligt oroliga.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Haha så där sa folk förra året med men dem kom aldrig....mb81 skrev:Fortsätter vi komma till chanserna så kommer målen.diftobbe89 skrev:Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Fast det gjorde de väl mot slutet. Kanske inte i tillräckligt stor utsträckning. Men jag väljer hellre att vi skapar chanser än inte gör det iaf. Det gör oss iaf större chans att vinna.Morwin skrev:Haha så där sa folk förra året med men dem kom aldrig....mb81 skrev:Fortsätter vi komma till chanserna så kommer målen.diftobbe89 skrev:Målskyttet borde du vara orolig över, kommer klicka lika illa om en månad.Mattias_87 skrev:Såg helt okej ut ändå. Jag är inte orolig för något förutom backsidan.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- minalman
Någon gång ska ju den första förlusten komma.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det något skrämmande var väl att det såg ut som om vi hade problem med samma saker som under förra säsongen.minalman skrev:Någon gång ska ju den första förlusten komma.
PP - Vann vi tek i offensivzon så kunde vi skapa lite tryck men så fort det rensas ut och vi skall spela in pucken igen så är det omständigt värre och blir ju ingenting av det.
Ineffektiva fast vi har chanser att sätta pucken matchen igenom.
Plus att alltid motståndarnas målisar spelar sitt livs bästa hockey när de möter oss. (..eller om det nu är vi som alltid skjuter dom i magplattan och gör lätt för dom?)
Hoppas att se bättring på det. Annars blir det nog en lång kall tråkig vinter som någon skrev tidigare.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109