Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
Puckey skrev:
mutation skrev:Fast rykten i media (och nån kommentar från Jocke själv?) säger ju dock att han huggt på flera tongivande spelare. De har ju dock valt andra klubbar i SHL eller utomlands, så tycker inte man kan anklaga dem för att sitta och rulla tummarna.
Finns det inte pengar nog för att erbjuda ett vettigt kontrakt känns det som om buden på Pesonen och Palushaj mest var spel för galleriet för att kunna säga att de gjorde vad de kunde. Norman skulle ha en helt annan dragningskraft än Pesonen/Palushaj, har sina bästa år framför sig och nu finns det inte många fler alternativ kvar på marknaden. Hostar Växjö upp 300' i månaden så är det väl inte mycket vi kan göra åt saken, men nog fan ska vi vara kapabla att erbjuda Norman en "normal stjärnlön" runt 200'.
Ett långtidskontrakt där vi nallar lite av nästa års förhöjda tv-peng? Det här är en spelare som kan vara stomme i många år. Spelar han i SHL ska han fan spela i DIF. Annars har Jocke misslyckats rejält där.
Jocke har väl redan misslyckats egentligen. Att inte lyckas knyta till sig en ersättare till Brodin på 4 månader. Det är uselt.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det låter skitbra utåt att vi huggit på både Pesonen och Palushaj, även Fontaine enligt Madhawk. Men frågan är hur långt ifrån vi va egentligen? Säkert väldigt långt lönemässigt. Att vi inte erbjudit ett kontrakt till Norman ännu är även det uselt.
Lät att sitta på ett forum att tro och tycka . När det kommer till John finns det skattemässiga skäl som gör att att vi nog måste erbjuda något utöver det vanligt lönemässigt för att att få den forne 37:an att signera ett kontrakt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Puckey

Inlägg av Puckey »

Frasse skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
Puckey skrev:
mutation skrev:Fast rykten i media (och nån kommentar från Jocke själv?) säger ju dock att han huggt på flera tongivande spelare. De har ju dock valt andra klubbar i SHL eller utomlands, så tycker inte man kan anklaga dem för att sitta och rulla tummarna.
Finns det inte pengar nog för att erbjuda ett vettigt kontrakt känns det som om buden på Pesonen och Palushaj mest var spel för galleriet för att kunna säga att de gjorde vad de kunde. Norman skulle ha en helt annan dragningskraft än Pesonen/Palushaj, har sina bästa år framför sig och nu finns det inte många fler alternativ kvar på marknaden. Hostar Växjö upp 300' i månaden så är det väl inte mycket vi kan göra åt saken, men nog fan ska vi vara kapabla att erbjuda Norman en "normal stjärnlön" runt 200'.
Ett långtidskontrakt där vi nallar lite av nästa års förhöjda tv-peng? Det här är en spelare som kan vara stomme i många år. Spelar han i SHL ska han fan spela i DIF. Annars har Jocke misslyckats rejält där.
Jocke har väl redan misslyckats egentligen. Att inte lyckas knyta till sig en ersättare till Brodin på 4 månader. Det är uselt.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det låter skitbra utåt att vi huggit på både Pesonen och Palushaj, även Fontaine enligt Madhawk. Men frågan är hur långt ifrån vi va egentligen? Säkert väldigt långt lönemässigt. Att vi inte erbjudit ett kontrakt till Norman ännu är även det uselt.
Lät att sitta på ett forum att tro och tycka . När det kommer till John finns det skattemässiga skäl som gör att att vi nog måste erbjuda något utöver det vanligt lönemässigt för att att få den forne 37:an att signera ett kontrakt.
Jag försöker bli klok på vari skatteproblematiken ligger. Han blev klar för KHL sent våren 2016, och borde kunna tillämpa ettårsregeln för att slippa skatta på det han tjänat i Ryssland.

För den som är nyfiken är det bara att gräva fram 3 kap. 9 § Inkomstskattelagen.

Om vistelsen utomlands under anställningen varar i minst ett år i samma land, är den skattskyldige inte skattskyldig för inkomsten även om denna inte beskattas i verksamhetslandet, om detta beror på lagstiftning eller administrativ praxis i det landet eller annat avtal än skatteavtal (ettårsregeln).
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Frasse skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
Puckey skrev:

Vad ska vi göra på ett forum utöver att tro och tycka?
Jag läste någonstans att kraven inte är densamma när det gäller sparkade spelare, vilket han nu är. Om det stämmer vet jag ej.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det enda som ska spela någon roll är längden på anställningen utomlands. Jag har svårt att föreställa mig att kontraktet inte började gälla först vid säsongsstart, eftersom det skrevs på i april/maj och även ryska lag bör ha försäsonger. Faller han utanför ettårsregeln måste han tillämpa sexmånadersregeln, där det krävs att inkomsterna har beskattats i Ryssland för att de ska vara undantagna svensk beskattning.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Har folk glömt att vi faktiskt kommer få pynta för Brodin när han kommer tillbaka på våren?

Har vi tur så kanske vi slipper pröjsa lön fram till jan/feb sen skall vi hosta upp stålar för denna sista forward av rang och en lön till brodin som inte varit på is på 9 månader och förmodligen inte kommer upp i samma nivå som han hade mot slutet av förra säsongen.

Så det är väll kanske inte så konstigt att vi inte kan fluska ut 300-400k i månaden för sen hiva på 200k till på Brodin.
Puckey

Inlägg av Puckey »

AirQ skrev:Har folk glömt att vi faktiskt kommer få pynta för Brodin när han kommer tillbaka på våren?

Har vi tur så kanske vi slipper pröjsa lön fram till jan/feb sen skall vi hosta upp stålar för denna sista forward av rang och en lön till brodin som inte varit på is på 9 månader och förmodligen inte kommer upp i samma nivå som han hade mot slutet av förra säsongen.

Så det är väll kanske inte så konstigt att vi inte kan fluska ut 300-400k i månaden för sen hiva på 200k till på Brodin.
Jocke hävdar att han försökte ta hit Pesonen och Palushaj, vilket innebär att det antingen finns deg eller att han medvetet förlorat dragkamper för att kunna skylla på det när vi inte får in någon. Brodin tjänar knappast 200' i månaden med nuvarande kontrakt, kanske den dagen det förhoppningsvis förlängs.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Puckey skrev:
AirQ skrev:Har folk glömt att vi faktiskt kommer få pynta för Brodin när han kommer tillbaka på våren?

Jocke hävdar att han försökte ta hit Pesonen och Palushaj, vilket innebär att det antingen finns deg eller att han medvetet förlorat dragkamper för att kunna skylla på det när vi inte får in någon. Brodin tjänar knappast 200' i månaden med nuvarande kontrakt, kanske den dagen det förhoppningsvis förlängs.
Klart att de finns deg för spelare, men ca 6-9 månader av tiden så kommer Brodins lön finansiera en del av av denna spelare, och då kan vi som sagt inte erbjuda enorma löner för Pesonen och Palushaj för att vi just måste betala den lönen + Brodin när han är tillbaka, får han då dessutom bakslag efter ha provat så åker vi ju på att pröjsa iallafall även om han inte spelar.

Därför är det viktigt att vi får en bra spelare, men till rätt pris! annars sitter vi med röda siffror när säsongen är över och har då inte råd att värva nästa säsong istället, känns inte som det rimmar med det långsiktiga strategin man har sagt att man vill ha.

Pesonen lär ju lätt ha varit en av de högst betalda i ligan med tanke på hans bakgrund i SHL, man får nog va lite realistisk och faktiskt förstå att vi letar bra forwards men inte de med de högsta prislapparna, sen måste man ju självklart försöka signa en sån till ett underpris.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Ni tror att Jocke sitter och lägger spökbud på spelare för att blidka er skrivbordskrigare?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Rudi skrev:Ni tror att Jocke sitter och lägger spökbud på spelare för att blidka er skrivbordskrigare?
Nej, jag tror att det finns pengar till ett seriöst bud på Norman eftersom vi budat på dyrare spelare än så. Att "spökbud" vore det enda som kunde förklara motsatsen blev en något för utdragen diskussion.
Lempianen

Inlägg av Lempianen »

Har folk glömt tv pengarna in för nästa säsong
Och att det i stort sätt blir en stängd liga?
Betala för Norman i 3 år nu
Burvaktarn

Inlägg av Burvaktarn »

Fleury är free agent, fungerade väl okej i den sejouren har körde hos oss.
Prislappen lär inte vara allt för dyr kan jag gissa.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Burvaktarn skrev:Fleury är free agent, fungerade väl okej i den sejouren har körde hos oss.
Det var när vi var i allsvenskan, och han hade de rätt tufft där så knappast hållbart i shl.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
mb81

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:
Burvaktarn skrev:Fleury är free agent, fungerade väl okej i den sejouren har körde hos oss.
Det var när vi var i allsvenskan, och han hade de rätt tufft där så knappast hållbart i shl.

Nä det var i SHL och han gjorde det bra. Men känns inte som rätt kille nu.
AirQ

Inlägg av AirQ »

mb81 skrev:
AirQ skrev:

My bad, vet inte varför men va säker på att de va under tiden i allsvenskan.

mb81

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:
mb81 skrev:
AirQ skrev:

My bad, vet inte varför men va säker på att de va under tiden i allsvenskan.

Antagligen för vi hade ett lag av allsvensk klass där Fleury gick in som en stjärna.
Låst