Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Löken skrev:Kanske fel tråd, kanske gammal info, men tänker att det kan vara kul att höra.

Stötte på Jakob Markström och Oliver Ekman-Larsson på krogen igår och snackade lite med Jakob medan Oliver var upptagen med annat... Hur som helst så förklarade Jakob med de direkta orden: "jag älskar Djurgården", och sa sedan att han enda sedan han va liten grabb sympatiserat med DIF och stod ofta i klacken när han var yngre.
Då är det ju bara att hoppas att när han har tjänat sina pengar och vill avsluta i Sverige så får hjärtat vara med och bestämma.
Låter inte helt otänkbart, han bodde väl i närheten av Sätra i 15-års åldern.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Sätra är också en stadsdel i Gävle, men det kanske är särskilt tätt med djurgårdare där i förhållande till resten av staden.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Rudi skrev:Vad är felet med att ha Ridderwall som kapten?
Ja, med kaptensförbannelsen vi verkar lida av på senare år också så skall vi väl inte sätta spelaren vi har mest förhoppningar för på den posten. ;)
AlltidoavsettDIF

Rudi skrev:Sätra är också en stadsdel i Gävle, men det kanske är särskilt tätt med djurgårdare där i förhållande till resten av staden.
Kan stämma, hade bara för mig att jag hört Markström och Sätra i samma mening.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Rudi skrev:Sätra är också en stadsdel i Gävle, men det kanske är särskilt tätt med djurgårdare där i förhållande till resten av staden.
Har bott i Gävle, längesedan dock och på ett helt annat ställe. Men Sätra är det stora bostadsområdet nära gavlerinken. Om nu någon varit förbi där på bortamatch kanske och minns hur det ser ut.

Var väl inte något direkt finområde förr (även om jag tror det var ok att bo där för 20-30år sedan). Tror inte Sätra räknas till något "Lite finare, lite bättre-område" nu heller. Så tveksamt om det är DIF-tätare där än någon annanstans i trakterna. ;)

Hade inte hört att "Divestrom" håller på DIF tidigare. Tänk vilket dreamteam om vi skulle signa honom + den där filmaren som spelade jun-hockey hos oss som ryckte tag i nisses klubba och det där. :lol: :shock:
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Här har ni ett av mina inlägg från 2009 (viewtopic.php?f=5&t=2593&p=74771&hilit= ... are#p74771)
android 2009 skrev:Skulle gärna se någon av vesslan eller Riddarn lämna skeppet och ersättas av Anders Lindbäck. Han är ung och kommer inte kräva skyhög lön.

Synd att det inte blev nån tvist där i brynäs så att Markström ville röra sig. Hans familj är ju från Stockholm(från början) och Jacob är i grunden Djurgårdare.
Född till sportchef.
Steef

Inlägg av Steef »

Generellt när det gäller Gävle så är det nog varken mer eller mindre djurgårdare där.
Dock så bor det rätt många djurgårdare här, några, som min far är utflyttade stockholmare men de flesta väljer att hålla på ett annat lag än brynäs för att det faktiskt finns stor rivalitet mellan de mindre klubbarna på orten och skitföreningen brynäs.
Sen kan kommunens äcklande med brynäs också spela in, när man brinner för sin lokala förening och ser kommunen göda brynäs och sen pissa på den egna klubben där man växt upp så blir det inte så konstigt att man väljer ett annat lag att hålla på i högsta serien.
Sen kanske man ändå hamnar i brynäs vid hockeygym-åldern oavsett känslor för föreningen. Att jag själv är jämngammal med Markström och att vi förmodligen blev hockeyintresserad samtidigt är det inte så konstigt om han valde just Djurgården, med tanke på den framgångsrika eran. Just därför är jag inte förvånad.

Ja, Sätra är en stadsdel i Gävle, den största sett till befolkningen. Rätt dåligt rykte i centrum. med finns gott om villor också
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Ge oss något nu Jocke!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:Ge oss något nu Jocke!!
Ja nu börjar till och med jag bli otålig!

Kan det inte ramla in nåt kul snart!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Nu börjar även jag bli orolig. Vi måste få en värdig ersättare till Brodin. Finns det ens något vettigt på marknaden?
Avskaffa tre mot tre.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det enda vi lärt oss den senaste månaden är att Sätra är en stadsdel i Gävle där man kan hålla på DIF.

Bättre att vi väntar än att ta in en Tambellini eller Fleury. Den som ska in ska lyfta laget och gå in och producera i line 1.

Önskar att vi hade fotbollens pengar. Värvas ju nästan varje vecka i DIF fotboll.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Mattias_87 skrev:Nu börjar även jag bli orolig. Vi måste få en värdig ersättare till Brodin. Finns det ens något vettigt på marknaden?
Uppenbarligen har det inte funnits något hett på marknaden nu, alternativ att vi inte vunnit dragkampen då våra flesta konkurrenter helt enkelt har mer pengar.

I nuläget är det nog lika bra att ha is i magen och invänta att spelare på gränsen till NHL blir klippta från rostern när trupperna kortas ner under training camp.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
AlltidoavsettDIF

Känns sjukt skumt i och med förlängningen för drygt 2 månader sen, har dock inte höga förhoppningar.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Man får väl anta att Jocke redan har kontaktat John.
Vad finns det för möjligheter då? Förlorar John något på att gå till SHL, rent skattemässigt?

Vad säger Benjamin Willard?
Född till sportchef.
Låst